NESPRESSO lanseeraa energisen Linizio Lungo -aamukahvin ja haastaa suomalaisten aamutottumukset

Nespresso Grand Cru -kahvivalikoima laajenee herkullisella Linizio Lungo Grand Cru -kahvilaadulla, joka on suunniteltu erityisesti suomalaisten aamukahvimieltymyksiä ajatellen. Samalla Nespresso haluaa rohkaista suomalaisia nauttimaan myös kiireisen arjen aamuista, sillä oikeisiin asioihin panostamalla myös normaalisti haasteellisilta tuntuvista aamuista voi saada rutkasti virtaa pitkälle päivään.

Pian jo vuoden suomalaisia kuluttajia annoskahvimarkkinoilla hemmotellut Nespresso täydentää korkealaatuisten Grand Cru -kahvien valikoimaansa täysin uudella Linizio Lungo Grand Cru -kahvilaadulla, jolla kelpaa aloittaa aamu. Suomalaiset ovat tunnettuja aamukahvin ystäviä ja jokaisen aamuun kuuluu tiettyjä tärkeäksi muodostuneita rutiineja, kahvinjuonti yhtenä vahvimmista. Linizio Lungo -kahvielämys on saanut inspiraationsa nimenomaan pohjoismaalaisista kahvitottumuksista ja soveltuu näin erinomaisesti myös suomalaiseen makuun.

- Haluamme tarjota uuden, virkistävän ja laadukkaan vaihtoehdon suomalaiseen aamiaispöytään Lungon, eli pitkän kahvimme muodossa. Linizio Lungon vivahteikkailla ja pehmeillä kahvimauilla haluamme varmistaa, että uutuuskahvin tarjoama yksilöllinen kahvihetki mahdollistaa nautintoja kaikille aisteille ja tekee jokaisesta aamusta erityisen, Nespresso Finlandin markkinointipäällikkö Elina Heino summaa tarinaa uutuuskahvin kehitystyön taustalla.

Jatkossa suomalaiset laatukahvin ystävät pääsevät aloittamaan päivänsä luksusmatkalla Linizio Lungo Grand Cru -kahvin tarjoamin pehmeän viljaisin makuvivahtein. Kahvi on valmistettu kolumbialaisista Arabica-kahvipavuista ja sen samettisuus ja täyteläisyys sopivat täydellisesti aamun aloitukseen.

Nespresson kahviasiantuntijat ovat käyttäneet erillispaahtamistekniikkaa luodessaan Linizio Lungoa. Sen ansiosta kahviin on saatu korostettu ja täyteläinen alkuperäisaromi. Aromissa tulee esiin erityisesti vilja sekä lisäksi brasilialaisten bourbon-papujen mallasmainen vivahde. Koska Linizio Lungo on suunniteltu juotavaksi pitkänä, se sopii loistavasti myös kylmän tai kuuman maidon tai maitovaahdon kanssa nautittavaksi. Maitokahvin ystävät tulevat huomaamaan, miten maito tuo tähän Grand Cru -uutuuteen täyteläisemmän ja karamellimaisen vivahteen. Kahvi on vahvuudeltaan 4 vahvuusasteikolla yhdestä kymmeneen. Linizio Lungo Grand Cru tulee olemaan pysyvä osa Nespresson Lungo-kahvien valikoimaa.

Uskalla etsiä arjen aamuissa piilevä hyvä voima

Uuden Grand Cru -kahvin Linizio-nimi tulee italian sanasta inizio, joka tarkoittaa aloitusta tai tutustuttamista. Kahvi herättääkin mielikuvan päivän aloituksesta, hetkestä, joka on täynnä mahdollisuuksia. Mahdollisuuksien ja hyvän olon voimaan uskoo myös LCF Life Coach Anne Karilahti Valmentamosta. Hän näkee arjen aamuissa mahdollisuuden onnistuneempiin ja tasapainoisempiin päiviin.

- Aamu on hetki, josta oikein nauttimalla voi saada valtavasti virtaa koko pitkään päivään. Haluankin kannustaa ihmisiä kyseenalaistamaan aamuiset rutiinit ja pysähtymään arjen keskellä nauttimaan myös aistien avulla, unohtaen aikataulun luomat kiireet. Hyvä hetki syntyy läsnäolosta ja siitä, että mieli voi hyvin ja keskittyy näkemään hyvät asiat elämässä. Panostamalla aamuisin omaan aikaan, käsillä olevaan hetkeen ja tunnelmaan, voi saada päivään aivan erilaisen lähdön. Luonnollisesti muutos ajattelutavassa ja kyvyssä löytää positiivisia asioita arkiaamun keskeltä vaatii etenkin alkuun keskittymistä ja itsensä haastamista. Palkinto onnellisemmasta, tasapainoisemmasta ja paremmasta aamusta on kuitenkin sen arvoinen, Anne rohkaisee.

Nespresson tavoitteena on tarjota laatukahvin ystäville jokapäiväisiä nautintohetkiä, myös arjen kiireiden keskellä. Kahvin ei tarvitse olla vain aamun pakollinen kuppi kuumaa, vaan sen ympärille voi rakentaa rauhallisen hetken, jolloin voi keskittyä omaan itseensä ja herätellä aistit rauhallisesti, itselle sopivaan tahtiin. Linizio Lungo on suunniteltu juuri tämän ajatuksen ympärille. Aamuissa piilee monta hyvää hetkeä, joista kannattaa nauttia kaikilla aisteilla. Pehmeästi herättelevä, korkealaatuinen Linizio Lungo -kahvi on yksi onnistuneemman ja energisemmän aamun salaisuuksista.

Yhden Linizio Lungo Grand Cru -kahvipaketin hinta on 4,40 euroa ja pakkaus sisältää kymmenen kahvikapselia. Linizio Lungo on muiden Nespresso Grand Cru -kahvien tapaan pakattu valo- ja ilmatiiviisiin alumiinikapseleihin, jotka voi kierrättää kahvinpuruineen missä tahansa Suomen 10 000 pienmetallin keräyspisteestä.

Linizio Lungo Grand Cru -kahvi on myynnissä Nespresso Clubissa. Kahvia voi tilata Nespresson verkkokaupasta osoitteessa www.nespresso.com, puhelimitse Nespresso Club -asiakaspalvelunumerosta 0800 177 601 (maksuton) tai lataamalla kätevän Nespresso-mobiiliapplikaation AppStoresta tai GooglePlay:stä. Rekisteröitymällä Nespresso Clubin jäseneksi kahvitilauksen yhteydessä varmistaa Nespresso Club -jäsenille tarjottavat jatkuvat ja monipuoliset edut sekä henkilökohtaiset kahviasiantuntijoiden palvelut.

Yhteystiedot:

Elina Heino
Markkinointipäällikkö
Nespresso Finland
elina.heino@nespresso.com

Anne Karilahti
LCF Life Coach
Valmentamo
karilahden.anne@valmentamo.fi

Lehdistönäytteet ja tuotekuvat:

Eeva Vuorinen
Viestintätoimisto Miltton
Miltton Showroom
eeva.vuorinen@miltton.fi

Laura Lyyvuo
Viestintätoimisto Miltton
laura.lyyvuo@miltton.fi

Lisätietoa Nespressosta:

Nestlé Nespresso on korkealaatuisten annoskahvien edelläkävijä. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Sveitsin Lausannessa. Nespresso toimii yli 50 maassa ja yhtiöllä on yli 7 000 työntekijää. Vuonna 2012 yhtiön jälleenmyyntiverkostoon kuului yli 270 boutique-myymälää.

Nespresso Nordic perustettiin vuonna 2003 ja sen pääkonttori sijaitsee Oslossa. Yhtiöllä on yhteensä 220 työntekijää Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa ja Suomessa. Nespresso Boutique -myymälät sijaitsevat vuonna 2013 Oslossa, Bergenissä, Tukholmassa, Malmössa, Kööpenhaminassa, Århusissa ja Stavangerissa.

www.nestle-nespresso.com