Neste käynnistää ennennäkemättömän ympäristövaihdon: Yhdistää 10 koulua Suomessa ja maailmalla oppimaan ilmastonmuutoksesta

Neste käynnistää kansainvälisen ympäristövaihdonohjelman, johon koulut ympäri Suomea voivat hakea mukaan. Koulujen oppilaat pääsevät vaihtamaan kokemuksiaan ilmastonmuutoksesta ulkomaisten koulujen kanssa. VaihtoonOhjelmaan valituille kouluille luovutetaan Nesteen rakentama, lisättyä todellisuutta hyödyntävä EduCycle-peli, joka konkretisoi, mitä ilmastonmuutos tarkoittaa käytännössä.

Neste lanseerasi huhtikuussa EduCycle-ilmastonmuutospelin, joka hyödyntää lisättyä todellisuutta ja digitaalisista peleistä tuttua logiikkaa. Niiden avulla tehdyt valinnat vaikuttavat pelin lopputulokseen ja havainnollistavat, mitä on tehtävä, jotta hiilidioksidipäästöt saadaan kuriin ja Pariisin ilmastosopimuksen vaatimalle tasolle.

Nyt Neste käynnistää  EduCycleen perustuvan ainutlaatuisen ympäristövaihdonohjelman, johon saavat hakea koulut ympäri Suomea. Mukaan valitaan hakemusten perusteella kymmenen suomalaista koulua, joille etsitään vastinparit maista, joissa ilmastonmuutoksen aiheuttamat muutokset ovat erilaisia kuin Suomessa. Koulujen Ohjelmassa oppilaat vaihtavat ajatuksia ilmastonmuutoksesta ja siihen liittyvistä ilmiöistä. Syksyllä, kouluvuoden alkaessa, valituille kouluille luovutetaan EduCycle-pelit, jotka auttavat konkretisoimaan käytyjä keskusteluja.

”Haluamme yhdistää eri maiden nuoria, jotta heidän ymmärryksensä monimutkaisesta ja koko maapalloa koskettavasta ilmastonmuutoksesta lisääntyisi. Samalla tämäohjelmamme mahdollistaa kulttuurivaihdon: suomalaiskoulun oppilaat pääsevät yhtäkkiä keskustelemaan vaikkapa saman ikäisten kiinalaisnuorten kanssa”, Nesteen viestintä- ja brändimarkkinointijohtaja Osmo Kammonen sanoo.

Ilmastonmuutoksen vaikutuksista pääsee oppimaan myös suuri yleisö, kun yksi EduCycle-peleistä on kesän ajan kokeiltavana Tiedekeskus Heurekassa.

EduCycle on kehitetty Nesteen Pre-order the Future -hankkeessa yhdessä Nesteen asiantuntijoiden, TBWA:n ja projektissa futurologina toimineen spoken word -artistin Prince Ea:n kanssa. Myös yleisö osallistui aktiivisesti pelin kehittämiseen, ja prototyyppiä ovat testanneet lapset ja nuoret sekä Suomessa että Yhdysvalloissa. Pelin ohjelmoinnin ja visuaalisen suunnittelun teki suomalainen FAKE Creative.

Neste Oyj

Kaisa Lipponen

Katso EduCyclen esittelyvideo tästä.

Hae mukaan tästä linkistä.

Lisätietoja: Osmo Kammonen, Viestintä- ja brändimarkkinointijohtaja, Neste, puh. 010 458 4885, osmo.kammonen@neste.com

Neste lyhyesti

Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) luo vastuullisia vaihtoehtoja liikenteen, yritysten ja kuluttajien tarpeisiin. Voimme auttaa asiakkaitamme pienentämään hiilijalanjälkeään kaikkialla maailmassa laadukkailla ja vähäpäästöisillä uusiutuvilla tuotteilla ja korkealaatuisilla öljytuotteilla, jotka voidaan yhdistää räätälöidyiksi palveluratkaisuiksi. Olemme maailman suurin jätteistä ja tähteistä jalostetun uusiutuvan dieselin tuottaja ja tuomme uusiutuvia ratkaisuja myös lentämiseen ja muoviteollisuuteen. Haluamme olla luotettava kumppani, jonka osaamista, tutkimustyötä ja vastuullisia toimintatapoja arvostetaan laajasti. Vuonna 2016 Nesteen liikevaihto oli 11,7 miljardia euroa ja olimme edelleen mukana 100 vastuullisimman yrityksen Global 100 -listalla. Lue lisää: neste.com