Nesteen asemakauppiaat lahjoittivat yli 150 hyvää tekoa satavuotiaalle Suomelle - hyväntekeväisyyteen 15 000 euroa

Nesteen liikenneasemien kauppiaat toteuttivat sadan päivän ajan hyviä tekoja itsenäisen Suomen kunniaksi. Yhteensä 154 Neste-asemien kauppiasta osallistui kampanjaan toteuttaen itse valitsemiaan ja paikallisia hyviä tekoja. Tekoihin kuului esimerkiksi uuden työharjoittelijan palkkaaminen Autismisäätiön kautta, graffitityöpaja nuorten syrjäytymisen ehkäisemiseksi ja useampia ilmaisia kahveja tai lounaita asemilla kautta maan.

Juhlalounaan tarjosivat myös Neste Oulu Maikkulan entinen kauppias Jouko Häkkinen ja tuleva kauppias Jussi Jaakkola.

“Kutsuimme juhlavuoden kunniaksi sotiemme veteraanit juhlalounaalle, sillä arvostamme suuresti itsenäisyyttä. Halusimme teollamme kunnioittaa heidän uhraustaan ja kiittää heitä maamme puolesta tehdystä hienosta työstä”, kertovat kauppiaat Häkkinen ja Jaakkola.

Kauppiaiden hyvien tekojen lisäksi suomalaiset pystyivät ehdottamaan Nesteelle hyväntekeväisyyskohteita, joista neljätoista valikoitui lopulliseen yleisöäänestykseen. Näistä viisi eniten ääniä saaneita olivat Lapsisyöpäpotilasperheiden kerho Sykerö, Viialan kotikolo, Wise Nose Suomen Hajuerottelu Ry, Jalavan erityiskoulu ja erään yksinhuoltajan talon korjaaminen. Näiden kesken jaetaan lahjoituspotti, jota suomalaiset pystyivät kerryttämään peukuttamalla yksittäisten kauppiaiden jakamia kuvia sosiaalisessa mediassa.

“Lähdimme erittäin mielellämme mukaan tähän kampanjaan yhdessä kauppiaittemme kanssa. On hienoa nähdä, kuinka he tekivät ja lahjoittivat hyviä tekoja omilla paikkakunnillaan näin innostuneesti. Yhtään niin pientä tekoa ei ole, ettei sillä olisi merkitystä”, sanoo Nesteen Marketing & Services -liiketoiminta-alueen markkinointijohtaja Mika Hyötyläinen.

“Haluamme kiittää kaikkia kauppiaiden kampanjoista tykänneitä ja olemme todella iloisia, että saimme yhdessä kerättyä 15 000 euroa jaettavaksi viiden hyväntekeväisyyskohteen kesken. Lisäksi suomalaiset pystyivät vinkkaamaan meille niistä kavereista ja tuttavista, jotka heistä eniten tarvitsisivat polttoainetta. Siksi lahjoitamme vielä 100 tankillista niitä eniten tarvitseville”, Hyötyläinen jatkaa.

Sata päivää tekoja -kampanjaan osallistui yhteensä 154 asemaa, jotka tekivät yhteensä 172 paikallista hyvää tekoa (lista teoista tiedotteen liitteenä).

Neste Oyj

Kaisa Lipponen
Viestintäjohtaja

Lisätietoja: Tytti Stranding, markkinointipäällikkö, Marketing & Services -liiketoiminta-alue, Neste, puh. 010 458 5079, tytti.stranding(at)neste.com