Nordic Choice Hotels avaa toisen hotellin pääkaupunkiseudulle: hotellikapasiteettia lisää yhteensä lähes 700 huonetta

Nordic Choice Hotels avaa uuden hotellin pääkaupunkiseudulle. Clarion Hotel Helsinki Airport sijaitsee Helsinki-Vantaan lentoaseman kupeessa. Hotelli avaa ovensa lokakuussa 2016 neljä päivää myöhemmin kuin konsernin ensimmäinen, Helsingin Jätkäsaareen rakentuva Clarion Hotel Helsinki. Uusi aluevaltaus on osa Nordic Choice Hotelsin laajentumissuunnitelmaa, jonka tavoitteena on avata Suomeen kymmenen hotellia seuraavan viiden vuoden aikana.

Kuva: Arkkitehtitoimisto Sarc

Viime keväänä norjalainen Nordic Choice Hotels kertoi tavoitteestaan laajentaa toimintaansa Suomen hotellimarkkinaan avaamalla hotellin Helsingin Jätkäsaareen. Jätkäsaareen panostaminen oli ensimmäinen askel konsernin tavoitteesta avata viiden vuoden aikana kymmenen hotellia Suomeen. Tänään julkistettu, Helsinki-Vantaan läheisyyteen avattava uusi hotelli on vahva viesti konsernilta laajentumissuunnitelman ripeästä toimeenpanosta.

”Ennen kuin samppanja on loppunut Clarion Hotel Helsingin avajaisissa ensi lokakuussa, täytämme uudelleen lasit juhliaksemme toista hotelliamme Helsingin seudulla. Tavoitteeni Suomea kohtaan ovat korkealla. Avaamalla kaksi hotellia neljän päivän sisään haluamme osoittaa kasvuintressimme Suomessa”, sanoo Petter Stordalen, Nordic Choice Hotelsin hallituksen puheenjohtaja ja omistaja.

Clarion Hotel Helsinki Airportin 258 hotellihuoneella Nordic Choicen hotellikapasiteetti Helsingin seudulla kasvaa lähes 700 huoneeseen. Clarion Hotel Helsinki Airport panostaa hotellihuoneiden lisäksi ravintolatarjontaan sekä kokous- ja kongressitiloihin. Hotelliin rakennetaan 10 kokoustilaa, joista suurimpaan mahtuu 260 vierasta. Molemmat hotellit tulevat työllistämään avauduttuaan yhteensä noin 250 henkilöä.

Haluamme tulla Suomen markkinoille näyttävästi. Ensiluokkainen sisustus, luovat ravintolat sekä Fun Dining- ja Livingroom -konseptit tekevät hotelleistamme uudenlaisen elämyksen. Haluamme näyttää, että hotellikäynti voi olla paljon muutakin kuin sänky ja aamiainen. Olemme onnistuneet lunastamaan edelläkävijän aseman Ruotsissa ja Norjassa olemalla erilaisia ja tarjoamalla jotain odottamatonta. Nyt haluamme tuoda Clarionin ja saman ajatusmaailman Helsinkiin”, sanoo Henrik Berghult, Senior Vice President, Clarion Hotels.

Skanska aloitti 8-kerroksisen Clarion Hotel Helsinki Airportin rakennustyöt jo kesällä. Hotellin arkkitehtuurista vastaa arkkitehtitoimisto SARC, ja kohteen vuokranantajana toimii Keva.

”Olemme erittäin tyytyväisiä siihen, että tuleva hotelli on Clarionin kaltainen merkittävä ja laadukas brändi ja että se on yhdessä Jätkäsaaren hotellin kanssa ensimmäisiä Clarioneita Suomessa. Nordic Choice Hotels puolestaan on vuokralaisena ammattitaitoinen ja vahva toimija”, sanoo Kevan salkunhoitaja Petri Louhio.

Jätkäsaaressa sijaitsevassa Clarion Hotel Helsingissä tulee olemaan 425 huonetta ja suuri kongressikeskus. Jätkäsaaren hotelli avaa ovensa 17. lokakuuta ja Clarion Hotel Helsinki Airport 21. lokakuuta 2016.

Faktoja Clarion Hotel Helsinki Airportista:

258 hotellihuonetta

10 konferenssitilaa

1 ravintola, 1 baari

2 saunaa, 1 kuntosali

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Inari Lehtinen
General Manager
Clarion Hotels, Helsinki
inari.lehtinen@choice.fi

Venla Pöyliö
Miltton Oy
venla.poylio@miltton.fi

Clarion Hotel -brändin hotellit ovat energisiä kohtaamispaikkoja, jotka sijaitsevat keskeisellä paikalla ja sopivat konferenssien, tapahtumien ja liiketapaamisten järjestämiseen. Clarion Hotel on valittu kuutena vuotena peräkkäin Ruotsin parhaaksi hotelliketjuksi Grand Travel Awards -kilpailussa. 1 200 alan myyntiedustajaa äänestävät kilpailun voittajasta. Clarion Hotel on osa Nordic Choice Hotels -ryhmää. Lisätietoja: www.nordicchoicehotels.com/clarion

Nordic Choice Hotels on yksi Pohjoismaiden ja Baltian suurimmista hotellitoimijoista 184 hotellin ja 13 000 työntekijän kokonaisuudellaan. Nordic Choice Hotels muodostuu Comfort, Quality Hotel, Clarion Collection and Clarion Hotel -tuotemerkeistä sekä 15 itsenäisestä hotellista. Kaikilla ketjun hotelleilla on ISO 14001 -ympäristösertifikaatti.