Ohjelmoinnin alkeita oppii pelaamalla lautapeliä – onko se mahdollista?

Ohjelmointi on yksi tulevaisuuden perustaidoista. Oppi&ilon ROBOGEM-lautapelin parissa lapset oppivat hahmottamaan ohjelmoinnin perusasiat – loogisen päättelyn ja yksityiskohtaiset ohjelmointikäskyt. Tule mukaan jännittävän strategiapelin matkaan: ohjelmoi oma robottisi liikkumaan, kahmi pelilaudalta timantit ja pidä samalla hauskaa! ROBOGEM-peli julkaistaan 5.8.2015.

Sanoma Pron Oppi&ilo-tuoteperhe julkaisee koko perheen ROBOGEM-strategiapelin. Peliä pelatessa ohjelmoinnin eli koodauksen perustaidot oppii huomaamattaan. Pelin on suunnitellut suomalainen Koodikoulun perustaja Juha Paananen.

Kaikissa Oppi&ilo-tuotteissa yhdistyvät oivaltamisen ilo ja lapsen taitojen kehittyminen – hauskuutta unohtamatta! ROBOGEM-peli on suunnattu yli 6-vuotiaille. Pelissä jokaisella pelaajalla on oma robottinsa, jonka pelaaja ohjelmoi liikkumaan pelilaudalla käyttämällä pelin käskykortteja. Pelaajat kisaavat timanttien keräämisessä, nopeimmin kolme timanttia kerännyt pelaaja voittaa pelin.

ROBOGEM-peli on saatavilla Oppi&ilo-verkkokaupasta sekä hyvin varustelluista kirjakaupoista, marketeista ja tavarataloista ympäri Suomen.

Pelin hinta Oppi&ilo-verkkokaupassa on 29,90 €.

Pelin ikäsuositus: 699
Tutustu pelin verkkosivuihin ja katso esittelyvideo:
www.robogem.fi

Lue lisää ohjelmoinnista:

Lisätietoa ROBOGEM-pelistä:
Sanoma Pro Oy, tuottaja Katariina Sulander, puh. 040 742 2712 tai katariina.sulander@sanomapro.fi

Tuotenäytteet ja tuotekuvat:
Sanoma Pro Oy, tuottaja Maarit Vaarnas, puh. 0400173 341 tai maarit.vaarnas@sanomapro.fi

Oppi&ilo on monipuolinen, tietoja ja taitoja kehittävä tuotesarja 0–12-vuotiaille lapsille. Koko tuotevalikoimaamme kuuluu eri aihepiireistä pelejä, puuhakirjoja, kirjoja, tekemiskortteja sekä runsaasti tekemistä ja puuhaa verkossa (www.oppijailo.fi). Tuotesarjaa myyvät hyvin varustellut kirjakaupat, tavaratalot, marketit kautta maan, Oppi&ilo-verkkokauppa sekä Sanomatalon Kulma.

Sanoma Pro Oy on johtava oppimisen ja opetuksen ratkaisujen tarjoaja Suomessa ja edelläkävijä digitaalisten opetusratkaisujen kehittäjänä. Liiketoiminta koostuu oppimateriaaleista sekä Oppi&ilo-tuoteperheen tietoja ja taitoja kehittävistä tuotteista. Sanoma Pro Oy kuuluu Sanoma-konsernin Sanoma Learning -liiketoimintaryhmään.

Yrityksestä

Miltton Group on Pohjoismaiden nopeimmin kasvava markkinoinnin, vaikuttamisen ja viestinnän asiantuntijatalo, jonka tytäryhtiöitä ovat Miltton, Miltton Brussels, Miltton Creative, Miltton Labs, Miltton Markets, Miltton Networks, Miltton Nordics, Miltton Purpose, Miltton Sparks ja Nordic West Office. Ryhmän palveluksessa on yli 200 henkilöä, ja sen liikevaihto oli vuonna 2016 noin 19,6 miljoonaa euroa, jossa kasvua edellisvuodesta 35 %. Miltton Group on itsenäisessä kotimaisessa omistuksessa.