Omakotitalotutkimus alkaa suomela.fi:ssä 7.4.2008

Kevään teemoina sisustus, kierrätys, ekologisuus ja puutarha

Omakotitalotutkimuksella saadaan nyt ensimmäistä kertaa Pohjoismaiden kesken vertailukelpoista tietoa. Tutkimuksessa on mukana kysymyksiä, joita esitetään omakotiasujille samanaikaisesti myös Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa. Niillä selvitetään pääasiassa sisustus- ja julkisivumieltymyksiä. Tutkimuksen tulokset julkistetaan toukokuun alussa.

Kevään tutkimuksessa kiinnitetään erityishuomiota kierrätykseen ja jätteiden lajitteluun. Uutta ovat myös kysymykset, joilla kartoitetaan näkemyksiä kodin tilojen ja materiaalien elinkaarista, muun muassa keittiön, kylpyhuoneen ja talon ulkopintojen osalta. Tällä kertaa hankitaan tietoa myös omakotiasujien halukkuudesta panostaa puutarhaan.

Omakotitalotutkimukseen voi vastata ensi maanantaista 7.4. alkaen internetissä osoitteessa www.suomela.fi. Tutkimuksen toteuttaa Taloustutkimus Oy. Vastausaikaa on kaksi viikkoa, 18.4.2008 saakka.

Omakotitalotutkimus tehdään joka kevät ja syksy, nyt jo kahdeksatta kertaa. Viime syksynä 2007 tutkimukseen vastasi yli 10 000 omakoti- ja paritaloasujaa.

Yrityksestä

Miltton Group on Pohjoismaiden nopeimmin kasvava markkinoinnin, vaikuttamisen ja viestinnän asiantuntijatalo, jonka missiona on olla luotetuin neuvonantaja pohjoismaisille yrityksille sekä kansainvälisille organisaatioille New Nordics -alueella. Miltton-ryhmän palveluksessa on yli 250 henkilöä, ja sen liikevaihto oli vuonna 2017 noin 23 miljoonaa euroa, jossa kasvua edellisvuodesta 20 %.