Pohjoismaiden suurin matkailuhanke Holiday Club Saimaa:65 huoneistoa kylpylähotellin yhteyteen 12 miljoonan lisäinvestoinnilla

Saimaan rannalle, Rauhan historialliselle alueelle Lappeenrantaan rakennetaan 65 Holiday Club Villas -huoneistoa alueelle nousevan kylpylähotellin yhteyteen. Kaikista yhden, kahden ja kolmen makuuhuoneen huoneistoista on näköala Saimaalle.

Kesällä 2011 valmistuva 221-paikkainen kylpylähotelli oheispalveluineen on Pohjoismaiden suurin matkailuhanke. Siihen kuuluvat muun muassa vesipuisto hyvinvointiosastoineen, ravintolamaailma ja monitoimijääareena. Nyt tehty 12 miljoonan lisäinvestointi tuo kylpylähotellin yhteyteen 65 huoneistoa.

Suunnitelmien mukaan alueelle tulee 8 000 vuodepaikkaa vuoteen 2020 mennessä, jolloin palvelukokonaisuuteen on investoitu noin 200 miljoonaa euroa.

– Hanke on alansa suurin Pohjoismaiden tasolla ja sillä on mittava merkitys koko Suomen matkailulle, erityisesti Etelä-Karjalan talousalueelle. Nyt tehty lisäinvestointipäätös lisää merkittävästi alueen majoituskapasiteettia sekä vetovoimaa, iloitsee toimitusjohtaja Vesa Tengman.

– Saimaan alue on erityisen houkutteleva matkailijoille, sillä sen läheisyydessä asuu yhteensä 10 miljoonaa ihmistä. Muutaman tunnin etäisyydellä sijaitsevat niin Suomen, Venäjän kuin Baltian suurkaupungit. Perheiden lisäksi kohde on suunniteltu niin kotimaisille kuin kansainvälisille kokousmatkailijoille.

Täysin uudentyyppinen loma-asunto

Nyt investointipäätöksen saaneet Holiday Club Villas -loma-asunnot ovat täysin uudentyyppisiä tuotteita. Asiakas omistaa kokonaan loma-asunnon ja varaa omaan käytöönsä enimmillään yhdeksän lomaviikkoa vuodessa. Loput viikot ovat Holiday Club -vuokrausjärjestelmässä, jonka kautta omistaja saa tuottoa investoinnilleen. Lisäksi Holiday Club Villaksen omistajalla on mahdollisuus hyödyntää Holiday Club Points -järjestelmää, joka mahdollistaa lomien vieton yli 4000 lomakohteessa sadassa maassa, kertoo Tengman.

Monipuolinen lomakeskus jääareenasta golf-kenttään

Holiday Club Saimaa -palvelukokonaisuus on hakenut inspiraatiota huvipuisto- ja sirkusmaailmasta. Teema heijastuu suihkulähteissä, valoissa, väreissä ja vesiliukumäissä. Hoito-osastoja ja saunamaailmaa täydentää katolla sijaitseva savusauna. Ravintolamaailmaan aukeaa monipuolinen jääareena, jolla voidaan järjestää jopa 4000 hengen tilaisuuksia. Areena soveltuu niin kokouksiin ja konsertteihin kuin monipuoliseen jääurheiluun. Holiday Club Saimaa tarjoaa aktiviteetteja ympäri vuoden. Puistoalueella riittää tilaa 15 000 hengen yleisötapahtumille. 18-reikäisen golfkentän rakentaminen harjoitusalueineen on käynnistynyt tänä keväänä.

Toimitusjohtaja Vesa Tengman

etunimi.sukunimi@hcresorts.com

0500 421 515

Holiday Club Resorts Oy on Suomen johtava vapaa-ajan matkailupalvelujen tuottaja ja Euroopan suurin viikko-osakeyritys. Yrityksen omistajia ovat yhtiön toimiva johto, Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma, Suomen Teollisuussijoitus Oy ja ryhmä suomalaisia yksityissijoittajia. Holiday Club Resorts Oy:llä on 25 lomakohdetta ja yli 1 200 loma-asuntoa. Kohteista kolme sijaitsee Suomen ulkopuolella. Vuonna 2009 konsernin liikevaihto oli 65 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa oli 425 henkilöä.

Yrityksestä

Miltton Group on Pohjoismaiden nopeimmin kasvava markkinoinnin, vaikuttamisen ja viestinnän asiantuntijatalo, jonka missiona on olla luotetuin neuvonantaja pohjoismaisille yrityksille sekä kansainvälisille organisaatioille New Nordics -alueella. Miltton-ryhmän palveluksessa on yli 250 henkilöä, ja sen liikevaihto oli vuonna 2017 noin 23 miljoonaa euroa, jossa kasvua edellisvuodesta 20 %.