PUMA ESITTELEE evoSPEED-MALLISTONSA

- Omat tuotteet jokaiselle lajikategorialle

Maailman nopein mies on toiminut tuotteiden innoittajana PUMAn ‘vauhdin vuonna’

Herzogenaurach, Saksa, (23. toukokuuta 2012) - PUMA lanseeraa edistyksellisen evoSPEED-urheiluvarustemalliston, johon kuuluu tuotteita jokaisesta PUMAn lajikategoriasta ensimmäistä kertaa urheiluvaatebrändin historiassa. Maailman nopeimman miehen Usain Boltin innoittama mallisto on vastaus jokaisen urheilijan toiveeseen nopeudesta: mallistossa suorituskykyä edistävä teknologia ja innovaatiot on yhdistetty jalkapalloa, juoksua, moottoriurheilua, golfia, krikettiä ja sisäpelilajeja varten kehitettyihin jalkineisiin ja varusteisiin. evoSPEED-mallisto on saatavilla 1. kesäkuuta 2012 alkaen.

evoSPEED-jalkineiden suunnittelua ovat ohjanneet kriteerit “kevyt, joustava ja sopiva”, joten niissä yhdistyvät materiaalien keveys, entistä parempi joustavuus sekä ihanteellinen istuvuus. Nämä ominaisuudet takaavat liikkumisen vapauden antaen jalalle kuitenkin tarvittavan tuen nopeuden lisäämiseksi. PUMA on ensimmäistä kertaa jättänyt tutun Formstripe-raitansa syrjään ja ottanut käyttöön evoSPEED-jalkinemallistossaan salamaa muistuttavan kuvion, joka Usain Boltiin viitaten korostaa nopeutta.

PUMAn avainurheilijat käyttävät tästä kesästä eteenpäin evoSPEED-malliston jalkineita ja varusteita jalkapallossa (mm. Sergio "Kun" Agüero), juoksussa (mm. Usain Bolt), moottoriurheilussa (mm. Fernando Alonso), golfissa (mm. Rickie Fowler) ja sisäpelilajeissa (mm. Mikko Kohonen).

Jalkapallo

evoSPEED 1 FG on osa uutta usean lajikategorian mallistoa, ja sitä käyttävät PUMAn jalkapallon kärkinimet kuten Sergio Aguero, Radamel Falcao, Mario Gomez sekä suomalaistähdet Jere Uronen ja Perparim Hetemaj. evoSPEED 1 FG edustaa PUMAn nopeuteen tähtäävien tuotteiden uutta sukupolvea: se on yksi kevyimmistä markkinoilla olevista kengistä ja auttaa pelaajia saavuttamaan huippunopeuden. Kengän ulkopinta on kevyttä ja ultraohutta mikrokuitumateriaalia, kun taas sisäosan EverFit-rakenne tekee kengästä vakaan. Anatomisesti mukautettu kevyt, yksiosainen ulkopohja takaa parhaan tasapainon ja tuen. Se on valmistettu uusimmista materiaaleista keveyden varmistamiseksi sekä joustavuuden ja reaktiivisuuden maksimoimiseksi. Lisäksi evoSPEED 1 FG -kengässä on ulkoinen kantatuki, joka tukee kantapään paikoilleen, samalla kun uusi PUMA evoAptoLast takaa alan parhaimman istuvuuden.

Sisäpelit

evoSPEED-mallistoon kuuluu myös evoSPEED Indoor 1 -sisäpelikenkä, jota käyttävät monet kansainvälisesti tunnetut urheilijat, kuten Ranskan käsipallomaajoukkueen Luc Abalo ja suomalainen salibandylahjakkuus Mikko Kohonen. Muun evoSPEED-malliston tapaan kevyistä materiaaleista valmistetussa kengässä on erittäin joustava pohja sekä täydellisen istuvuuden ja tasapainon takaava EverFit-runko. Hengittävä verkkokankainen läppä ja irrotettava, rei’itetty sisäpohjallinen tuovat lisämukavuutta.

Juoksu

Usain Boltin vuonna 2012 Timanttiliigassa ja Lontoon olympialaisissa käyttämien kilpajuoksukenkien inspiroima BOLT evoSPEED Runner on kevyt, hengittävä ja joustava juoksukenkä, joka on suunniteltu lisäämään nopeutta. Kevyen keskipohjan pehmustuksen evoFOAMin ansiosta kenkä antaa nopean, reagoivan ja tasaisen kyydin. BOLT evoSPEED Runner on myös modernin ja raikkaan näköinen – ja tuo näin myös tyylikkyyttä juoksupoluille.

Moottoriurheilu

PUMAn moottoriurheiluvalikoiman uusin malli on evoSPEED F1 Mid, joka on saanut innoituksensa suoraan Formula 1 -radoilta ja maailmanluokan kuljettajilta, kuten Fernando Alonsolta Scuderia Ferrari F1 -tallista. Kengän ominaisuuksia ovat mukavuutta lisäävä EVA-välipohja, istuvuutta parantava EverFit-runko ja paremman tarttumapinnan antava kantapala. Kengän varvasosaan on myös lisätty kumipäällyste kestävyyden takaamiseksi. Kengän minimalistinen kuviointi ja epäsymmetrinen nauhoitus korostavat mallin toiminnallisuutta.

Golf

PUMAn golf-kategoriassa nopeuden vastine on FAAS Trac evoSPEED. Tämä viimeisin PUMAn golfkenkä nähdään COBRA PUMA GOLF -supertähden Rickie Fowlerin jalassa Yhdysvaltain avoimessa golfturnauksessa ja muissa vuoden 2012 turnauksissa. Kuten muutkin evoSPEED-malliston kengät, FAAS Trac evoSPEEDin ominaisuuksiin kuuluvat maksimaalinen joustavuus 360 asteen liikkeen parantamiseksi ja erittäin kevyet materiaalit. Nämä kevyet ja toimivat materiaalit antavat urheilijalle verrattoman suojan ulkoisia olosuhteita vastaan erittäin kestävän vedenpitävyyden, teipattujen saumojen ja hyvän hengittävyyden kautta. Lujan tarttumapinnan kenttään mahdollistavat ulkopohjan samansuuntaiset S2Quill-piikit ja irrotettavat S2Quill-piikit. Piikit on sijoitettu porrastetulle ulkoreunalle. Kitkaa tuottavien elementtien ohella ne takaavat vakaan ja tukevan alustan. FAAS Trac evoSPEED parantaa myös tasapainoa, tuntumaa ja sivusuuntaista vakautta.

Kriketti

evoSPEED Cricket Spike on yksi markkinoiden kevyimmistä krikettipiikkareista. Kengän pehmeän ja ultraohutta materiaalia olevan päällisen alta löytyy vakauttava EverFit-runko, joka on käytössä myös jalkapalloon ja moottoriurheiluun tarkoitetuissa evoSPEED-jalkinemalleissa. Verkkokankaiset aukot takaavat hengittävyyden ja anatomisesti muotoiltu yksiosainen pohja tukee ja tasapainottaa.

Lisää tietoa saat osoitteesta www.puma.com .

Lehdistömateriaali:

Miltton

Miia Kotapalo

miia.kotapalo@miltton.fi

PUMA

PUMA on yksi maailman johtavista urheiluelämäntyyliyrityksistä, joka suunnittelee ja valmistaa jalkineita, vaatteita ja asusteita. Yritys on sitoutunut työskentelemään tavoin, jotka hyödyttävät koko maailmaa tukemalla luovuutta, TURVALLISTA kestävyyttä ja rauhaa, sekä pysymällä uskollisena oikeudenmukaisuuden, rehellisyyden, positiivisuuden ja luovuuden arvoille tehdyissä päätöksissä ja toiminnassa. PUMA aloittaa urheilusta ja lopettaa muotiin. Sen urheilusuoritukseen ja elämäntyyliin keskittyvät tuotemerkit sisältävät kategorioita kuten jalkapallo, juoksu, moottoriurheilu, golf ja purjehdus. Urheilumuodissa hyödynnetään yhteistyötä maineikkaiden muotitalojen, kuten Alexander McQueen, Mihara Yasuhiro ja Sergio Rossi, kanssa. PUMA Group omistaa seuraavat tuotemerkit: PUMA, Tretorn Hussein Chalayan. Tämä yritys, joka perustettiin vuonna 1948, jakaa tuotteitaan yli 120 maahan ja työllistää yli 9 000 henkilöä ympäri maailman. Yrityksen pääkonttorit sijaitsevat Herzogenaurachissa Saksassa, Bostonissa, Lontoossa ja Hongkongissa. Lisätietoja löydät osoitteesta www.puma.com.