Sallassa loistava matkailukesä

Itäisen Lapin merkittävin lomakeskus Salla veti kuluneena kesänä matkailijoita. Salla-tunturin juurella sijaitsevassa Holiday Club Sallassa vieraili heinäkuussa 2010 ennätysmäärä lomailijoita, matkailijoiden määrä kasvoi yli 800 seurueella. Lomakeskuksen käyttöaste kipusi lähes 70 %:een.

Euroopan johtava viikko-osakeyritys Holiday Club Resorts Oy on vahvistanut toimintaansa Sallassa. Hotelli Revontulen hotelli-, kylpylä- ja ravintolatoiminnot siirtyivät kesällä Holiday Clubin täysin omistamalle Sallan Tunturipalvelut Oy:lle. Myös henkilöstö siirtyi Sallan Tunturipalvelujen palvelukseen vanhoina työntekijöinä.

Holiday Clubilla on Sallassa yli sata sekä viikko-osake- että vuokrauskäytössä olevaa loma-asuntoa. Viikko-osakkeiden kysynnän kasvu on tasaista, yhä useampi suomalaisperhe omistaa lomaviikon Sallasta. Lisäksi Salla kiinnostaa kansainvälisiä matkailijoita: turistivirtojen määrä sekä Venäjältä että Keski-Euroopasta Sallaan on kasvussa.

- Vilkkaalla kesällä on ollut suuri merkitys sesonkivaihteluista kärsivän Lapin matkailuun, toteaa Sallan Tunturipalvelut Oy:n operatiivisena johtajana aloittanut Lea Kontturi, joka toimii myös Saariselällä sijaitsevan laskettelukeskus Ski Saariselän vetäjänä.

- Tavoitteenamme on palveluiden aktiivinen ja ennakkoluuloton kehittäminen. Tällä hetkellä käynnissä on korjausinvestointeja. Suurimittaisemmat suunnitelmat Sallan suhteen tehdään sitten, kun alueen uusi kaava on vahvistettu. Silloin on aika päättää mahdollisista lisäinvestoinneista, Lea Kontturi kertoo.

Resort Manager Lea Kontturi, puh. 040 733 4143, etunimi.sukunimi@hcresorts.com

Lehdistön kuvapankki: http://www2.emmi.fi/hcresorts/?cartId=173

Sallan Tunturipalvelut Oy on perustettu 23.11.1994. Yhtiön omistaa kokonaisuudessaan Holiday Club Resorts Oy, joka on Suomen johtava vapaa-ajan matkailupalvelujen tuottaja ja Euroopan suurin viikko-osakeyritys. Yrityksen omistajia ovat yhtiön toimiva johto, Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma, Suomen Teollisuussijoitus Oy ja ryhmä suomalaisia yksityissijoittajia. Holiday Club Resorts Oy:llä on 25 lomakohdetta ja yli 1 200 loma-asuntoa. Kohteista kolme sijaitsee Suomen ulkopuolella. Lisäksi Lappeenrannassa on rakenteilla kylpylähotelli- ja loma-asuntokohde Holiday Club Saimaa, jonka on määrä valmistua vuonna 2011.Vuonna 2009 konsernin liikevaihto oli 65 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa oli 425 henkilöä.

Yrityksestä

Miltton Group on Pohjoismaiden nopeimmin kasvava markkinoinnin, vaikuttamisen ja viestinnän asiantuntijatalo, jonka tytäryhtiöitä ovat Miltton, Miltton Brussels, Miltton Creative, Miltton Labs, Miltton Markets, Miltton Networks, Miltton Nordics, Miltton Purpose, Miltton Sparks ja Nordic West Office. Ryhmän palveluksessa on yli 200 henkilöä, ja sen liikevaihto oli vuonna 2016 noin 19,6 miljoonaa euroa, jossa kasvua edellisvuodesta 35 %. Miltton Group on itsenäisessä kotimaisessa omistuksessa.