Sata uutta parkkipaikkaa Helsingin ydinkeskustaan: P-Eliel laajeni

EuroPark Finland Oy:n operoima pysäköintihalli P-Eliel koostuu laajennuksen jälkeen lähes 600 parkkipaikasta. Laajennuksen toivotaan osaltaan helpottavan Helsingin ydinkeskustan pysäköintitilannetta ja sujuvoittavan lähiympäristön liikennettä.

EuroPark on avannut P-Elielin pysäköintihallin sadasta parkkipaikasta koostuvan uuden puolen. Pääpostitalon alla oleva pysäköintihalli remontointiin ja yhdistettiin P-Elieliin. Nyt lähes 600-paikkainen halli tuo helpotusta keskusta-autoilijoiden pysäköintiin osana maanalaisen pysäköinnin kokonaisuutta.

”Koemme tärkeäksi sen, että Helsingin keskustassa autolla liikkuvat pysäköivät mahdollisimman vaivattomasti ja nopeasti. Hallipysäköinti mahdollistaa pahimpien ruuhkien välttämisen, jolloin säästyy autoilijan omaa aikaa ja myös muiden teillä liikkujien aikaa”, EuroParkin toimitusjohtaja Christer Hede sanoo.

EuroParkin suositus on, että pysäköintihalleja käytettäessä valitaan tulosuuntaa lähin halli, pysäköidään auto vapaaseen ruutuun ja kävellään loppumatka määränpäähän. Näin säästyy eniten autoilijan aikaa ja vältytään turhilta päästöiltä.

Etuna helppo saavutettavuus

Keskellä Helsinkiä, suoraan Elielin aukion alla sijaitseva P-Eliel on helposti saavutettavissa sekä Kaivokadun että Töölönlahden puolelta. Laajennuksen yhteydessä otettiin käyttöön kaksi uutta jalankulkureittiä. Hallin vanhalle puolelle avattiin Postitalon jalankulku, jonka kautta Pääpostin vuokralaiset pääsevät suoraan kiinteistön toimistotiloihin ja K-supermarketin sekä Postin asiakkaat autolta suoraan asioimaan. Lisäksi entinen Pääpostitalon hallin sisään- ja ulosajo Kansalaistorin suuntaan muutettiin jalankulkureitiksi, joka on suorin tie hallista Kiasmaan ja Musiikkitaloon. Alueen tapahtumiin pääsee entistä kätevämmin.

Sata lisäpaikkaa tuli tarpeeseen P-Elielin nykyisille asiakkaille, joiden pysäköintikokemus paranee lisätilan myötä. Myös koko ydinkeskustan pysäköintitilanteeseen tulee helpotusta, kun uudet maanalaiset paikat saadaan täysimittaiseen käyttöön.

Christer Hede, toimitusjohtaja, EuroPark Finland Oy

ch@europark.fi, 040 777 9666

Toimivia pysäköintiratkaisuja yli 30 vuoden kokemuksella.

EuroPark on vakavarainen yritys.  Sen toiminnan perusta on innovatiivinen ajattelu ja ratkaisut, jotka takaavat asiakkaille, kohteiden omistajille ja yhteistyökumppaneille jatkuvan pysäköintipalveluiden kehittämisen ja tehokkaan pysäköintihallien operoinnin.

Asiakkaillemme tarjoamme helppoa ja asiakasystävällistä pysäköintiä. Meillä on useita pysäköintihalleja Helsingin keskustassa ja pysäköintitalo Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Halleihin on helppo ajaa ja ne ovat siistejä, valoisia ja turvallisia. Toimintaamme sisältyy myös muita lisäpalveluja – esimerkiksi autopesu, renkaiden vaihto ja varjoparkki.

EuroPark on perustettu vuonna 1979. EuroPark Finland Oy:n omistaa norjalainen Indigo Invest AS ja tällä hetkellä sillä on pysäköintitoimintaa Suomen lisäksi Baltian maissa ja Puolassa. Lisätietoja www.europark.fi.