Silmälasien hintavallankumous Turussa - Specsaversin myymälät keskustaan ja Länsikeskukseen

Optisen alan hintavallankumous saapuu vihdoin myös Turkuun, kun Suomessa markkinoita ravisuttanut Specsavers Optikko -ketju avaa kaksi myymälää 30.6. ja kolmannen myöhemmin kesällä. Uudet Specsavers -myymälät tuovat laadukkaan ja edullisen näönhuollon kuluttajien ulottuville aivan Turun ydinkeskustaan sekä Länsikeskukseen.

Maailman suurin yksityinen optisen alan yhtymä Specsavers voi suuren kokonsa ansiosta tarjota asiakkailleen laadukkaita tuotteita jatkuvasti edulliseen hintaan. Viime kesänä Suomessa aloittanut ketju onkin luvannut laskea optisen alan hintoja Suomessa. Tällä hetkellä suomalainen käyttää silmälasiostoksiinsa keskimäärin 350 euroa. Specsaversin myymälöissä keskiostos on ollut noin 260 euroa eli asiakas on saanut silmälasinsa noin neljänneksen markkinoiden keskihintaa edullisemmin.
- Turun suunnalta on jo pidemmän aikaa tullut kyselyjä siitä, milloin Specsavers tulee kaupunkiin, ja olemme erittäin iloisia voidessamme kertoa uusien yrittäjiemme Kaj Aaramon ja Jari Ahon avaavan Specsavers-myymälän Turun keskustaan 30.6. Lisäksi Länsikeskuksessa sijaitseva Tähti Optikko Groupin myymälä avataan Specsaversin väreissä samana päivänä, kertoo Specsaversin maajohtaja Pekka Happonen.

Maanantaina 30.6. Turun keskustassa avattava Specsavers Optikko sijaitsee osoitteessa Yliopistonkatu 25. Turun keskustaan avataan loppukesällä toinenkin Specsavers, kun Aaramon ja Ahon osoitteessa Yliopistonkatu 15 sijaitseva nykyinen optikkoliike Silmä Sepät muutetaan Specsaversiksi loppukesällä. Länsikeskuksessa avattava Specsavers-myymälä avaa ovensa 30.6.

Turun optisen alan kilpailutilanne uusiksi

Keskustaan avattavia liikkeitä luotsaavat yrittäjät Kaj Aaramo sekä Jari Aho, joka on kartuttanut optisen alan kokemustaan jo 30 vuotta. Kumppanit uskovat Turun optisen alan kilpailutilanteen menevän kerralla uusiksi.
- Meillä on todella ammattitaitoinen tiimi kasassa. Ydintiimin yhteensä yli 110 vuoden kokemus optiselta alalta näkyy palvelussa. Jari Aho ja Aki Vauhkonen ovat huippuluokan optikoita, joilla on oikeudet tehdä myös piilolasi- ja työnäöntarkastuksia. Lisäksi meiltä saa silmälääkäripalveluja turkulaisille tuttujen, kokeneiden lääkärien toimesta, Aaramo kertoo.

- Ja avattava liike on uusine kalusteineen upea. Kansa tulee varmasti kiertämään ja vertailemaan optikkoliikkeitä, jolloin edulliset hintamme sekä laaja ja laadukas kehys- ja linssivalikoima tulevat olemaan todellinen etulyöntiasema. Asiakas saa meidän opastamana varmasti parhaan vaihtoehdon, jatkaa Aaramo.

Myös Länsikeskukseen avattavaa liikettä luotsaava Laura Maavirta uskoo myymälän ovien käyvän aiempaa tiuhempaan tahtiin.
- Uskomme asiakasmäärien kasvavan huomattavasti. Palvelusta ei tingitä vastaisuudessakaan. Ja kun tarjolla on laatutavaraa edullisesti ovat odotukset korkealla, toteaa Maavirta ja toivottaa niin vanhat kuin uudetkin asiakkaat tervetulleiksi.

Selkeyttä hinnoitteluun

Specsavers tuo myös läpinäkyvyyttä optisella alalla vallitsevaan monimutkaiseen hinnoitteluun. Ketjun liikkeissä kehykset on jaettu selkeisiin hintakategorioihin. Tällä hetkellä edullisimmat silmälasit Pentax-vakioyksiteholinsseillä saa jopa 9 eurolla. Edullisimmat silmälasit moniteholinsseillä maksavat puolestaan 109 euroa. Kehysten hintaan kuuluvat aina Pentax-vakioyksiteholinssit. Muiden linssien ja lisävaihtoehtojen, kuten ohennusten tai värien hinnat ovat myymälöissä selkeästi esillä. Specsaversin ideologiaan kuuluu, että hinnoittelu on selkeää, ja asiakas tietää, mistä maksaa.