Specsavers Optikko Rauma sai paikallisyrittäjät

Optikko Noora Kaitila palasi perheineen kotikaupunkiinsa yrittäjäksi

Specsavers Optikko -ketjun toiminnan kivijalkana ovat osaavat paikallisyrittäjät. Nyt tammikuussa yrittäjäomistukseen siirtyy Rauman Specsavers Optikko -liike, jonka uudet vetäjät Noora Kaitila ja John Swallow muuttivat Raumalle pääkaupunkiseudulta. Optikko Noora Kaitila ei epäröinyt aloittaa yrittäjyyttä synnyinkaupungissaan, johon myös hänen brittimiehensä hurmaantui.

Rauman Specsaversin tammikuussa aloittavalla uudella yrittäjäpariskunnalla on vakuuttava kokemus optisella alalla. Optikko Noora Kaitila on työskennellyt paitsi optikon työssä, myös opettajana optikko-opistossa sekä kouluttajana Specsaversin Suomen pääkonttorissa. Kaitilan optikkopartneri, optikko John Swallow on vetänyt kolmea optikkoliikettä Lontoossa, ja nykyisin hän toimii Suomen Specsavers-ketjun asiakaspalveluvastaavana.

Yrittäjyys on minulle uusi haaste, jonka otan innolla vastaan. On mahtavaa päästä toteuttamaan omassa liikkeessä sellaista palvelua, jota itse haluaisi saada, ja johon on muita yrittäjiä kouluttanut. Haluan, että asiakas lähtee meiltä sataprosenttisen tyytyväisin mielin ja iloisena. Tavoitteemme on, että palvelumme on hyvin ammattitaitoista ja samalla lämmintä sekä ihmisläheistä, kertoo optikko Noora Kaitila, joka on kouluttautunut myös työnäkö- ja piilolinssioptikoksi.

Raumalla syntynyt Kaitila on iloinen paluustaan synnyinkaupunkiinsa monien vuosien jälkeen. Kaitilan mies John Swallowkin ihastui Raumaan vieraillessaan kesäisin kaupungissa tapaamassa Kaitilan Laitilassa asuvia vanhempia. Etenkin vanha kaupunki ja meren läheisyys tuntuvat ainutlaatuiselta. Optikkopariskunta muutti 1-vuotiaan tyttärensä kanssa Raumalle syksyllä.

On ihanaa, että voin kasvattaa tyttäreni pääkaupunkiseudun sijaan Raumalla. Kaikki palvelut ovat täällä saatavilla, mutta kaupunki on kuitenkin samalla rauhallinen ja kotoisa. Ja lastenvaunut voi jättää huoletta pihalle, Kaitila hymyilee.

Jo 90 % Specsavers Optikko -ketjun yli 90 liikkeestä on Rauman tavoin paikallisten yrittäjien omistuksessa. Specsavers myy Suomessa joka viidennet silmälasit ja ketjulla on lähes sata paikallisyrittäjää.

Optikkoyrittäjä Noora Kaitila, Specsavers Optikko Rauma, 02 822 6977, rauma@st.fi.specsavers.com
Viestintäjohtaja Marjo Halonen, Specsavers Finland, 050 598 7046, marjo.halonen@fi.specsavers.com

Specsavers Optical Group on maailman suurin yksityinen optisen alan yhtymä, joka tarjoaa asiakkailleen ammattimaisia näönhuoltopalveluita sekä muodikkaita ja laadukkaita silmälaseja edullisin hinnoin. Ympäri maailmaa laajentuvalla yhtymällä on yhteensä yli 1 400 optikkomyymälää Iso-Britanniassa, Irlannissa, Alankomaissa, Espanjassa, Australiassa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Suomessa ja Uudessa-Seelannissa. Yhtymän kokonaisliikevaihto oli vuonna 2010 1,7 miljardia euroa. Optikot Doug ja Mary Perkins perustivat Specsaversin vuonna 1984, ja se on edelleen perheyritys. Suomessa Specsavers aloitti heinäkuussa 2007, ja ketju on tähän mennessä avannut 91 Specsavers Optikko -liikettä, joista suurin osa on paikallisten yrittäjien omistuksessa.