Specsavers osti 26 optikkoliikettä Eyeniltä - Katseet kohti markkinajohtajuutta 18 kuukautta ensimmäisen liikkeen avaamisen jälkeen

Maailman suurin yksityinen optisen alan yhtymä Specsavers kertoi tänään ostaneensa 26 liikettä optikkoketju Eyeniltä. Liiketoimintakauppa tuo ensimmäisen Specsavers-myymälän yli kahteenkymmeneen kaupunkiin sekä lisää myymälöitä Helsinkiin, Vantaalle ja Tampereelle.

Nyt toteutunut liiketoimintakauppa vie Specsaversin askeleen lähemmäs heidän tavoitteessaan nousta optisen alan markkinajohtajaksi Suomessa. Eyeniltä ostettujen liikkeiden ja viiden muun avaamistaan odottavan Specsavers-liikkeen myötä Specsavers Optikko -ketjun myymälöiden määrä nousee maaliskuuhun mennessä jo yli yhdeksäänkymmeneen. Kaupan seurauksena Specsavers avaa ensimmäiset myymälät Hyvinkäälle, Hollolaan, Iisalmeen, Järvenpäähän, Kajaaniin, Kauniaisiin, Keravalle, Klaukkalaan, Lahteen, Nokialle, Nurmijärvelle, Raaheen, Raumalle, Saloon, Savonlinnaan, Tornioon, Tuusulaan, Vammalaan, Ylöjärvelle ja Äänekoskelle, sekä lisää liikkeitä Helsinkiin, Vantaalle ja Tampereelle. Myymälöiden henkilökunta siirtyy kaupassa Specsaversille vanhoina työntekijöinä.

- Kaupan ansiosta pääsemme laajentamaan toimintaamme paikkakunnille, joille olimme joka tapauksessa suunnitelleet Specsaversin avaamista, ja samalla vahvistamaan asemaamme muutamilla sellaisilla alueilla, joilla meillä oli liikkeitä jo ennestään. Tavoitteemme on, että mahdollisimman moni suomalainen saa mahdollisimman pian lähettyvilleen Specsavers-myymälän ja konseptimme, joka yhdistää laadukkaan näönhuollon ja edulliset hinnat. Tämä kauppa on meille suuri askel tämän tavoitteen saavuttamisessa, toteaa Specsaversin maajohtaja Pekka Happonen.

Silmälasien hintavallankumous jyllännyt nyt lähes puolitoista vuotta

Specsaversin kasvu on ollut vauhdikasta. Ketjun aloitettua toimintansa Suomessa heinäkuussa 2007 se on palvellut jo yli 100 000 suomalaista asiakasta ja myynyt yli 160 000 silmälasit. Ennen tänään julkaistua kauppaa, Specsaversin osuus Suomen optisen alan markkinoista oli noin 19 % volyymissa ja 9 % arvossa mitattuna.

- Suomalaiset kuluttajat ovat ottaneet meidät loistavasti vastaan. Uskoimme toki suomalaisten ottavan konseptimme hyvin vastaan, mutta saamamme vastaanotto on ylittänyt kaikki odotuksemme ja ollut vahvempi kuin millään muulla markkina-alueellamme. Positiivinen suhtautuminen on suureksi osaksi ammattitaitoisen henkilökuntamme ansiota ja haluamme toivottaa myös ostettujen liikkeiden henkilökunnan tervetulleeksi ja osaksi Specsaversin kasvavaa tiimiä, kertoo Specsaversin toimitusjohtaja John Perkins.

Liikkeiden muuttaminen Specsaversin väreihin aloitetaan välittömästi, ja ne tullaan avaamaan uuden ilmeen mukaisesti tammikuussa heti henkilöstön koulutuksen jälkeen. Ostettujen 26 myymälän henkilökunta sai kuulla uutiset kaupasta tänään aamulla. Specsavers toivottaa uuden henkilökunnan tervetulleeksi lähettämällä edustajansa vierailemaan henkilökohtaisesti jokaisessa ostetussa liikkeessä tämän päivän aikana.

Ostettujen myymälöiden asiakkaisiin, jotka ovat varanneet itselleen ajan näöntarkastukseen, tullaan ottamaan henkilökohtaisesti yhteyttä aikojen uudelleen järjestelemiseksi. He tulevat saamaan ilmaisen näöntarkastuksen sekä lahjakortin liikkeiden avattua ovensa uudelleen. Myös lasinsa ennen kauppaa tilanneisiin asiakkaisiin tullaan ottamaan yhteyttä valmiiden lasien noutoon liittyvien erityisjärjestelyjen takia.