Spotify esittelee Fresh Finds -toiminnon: uudet soittolistat ennustavat tulevaisuuden nousevia artisteja, joista et ole vielä kuullut

• Kuusi  automaattisesti kuratoitua soittolistaa ennustavat seuraavat läpimurtoartistit
  • Nousevaa hittimusiikkia ennustetaan kuuntelukäyttäytymisen perusteella

Suuren suosion saavuttaneen Discover Weekly -toiminnon jalanjäljissä kulkeva uusi toiminto tuo käyttäjälle kahden tunnin edestä kustomoituja musiikkisuosituksia – Fresh Finds tarjoaa mahtavan uuden tavan löytää uutta musiikkia ja laajentaa omaa musiikkimakua.

Tästä päivästä lähtien, ja tästä lähin joka keskiviikko päivittyen,  Fresh Finds -toiminnosta löytyy uusia kappaleita artisteilta, joita suuri yleisö ei ole vielä löytänyt. Toisin sanoen toiminto esittelee musiikkia, joka on juuri nousemassa kuuntelijoiden tietoisuuteen ja saavuttamassa suosiota. Fresh Finds -soittolistat luodaan ihmisen ja koneen lyömättömällä yhdistelmällä, joka automaattisesti kuratoi sellaiset lähitulevaisuuden kappaleet, jotka tulevat lyömään läpi viidessä eri genressä:

Yhdistämällä blogeissa ja musiikkisivuilla käytävää keskustelua Spotifyn kuunteludataan, pystytään hahmottamaan erilaisia kuuntelutottumuksia sekä ennustamaan nousevia artisteja ja sitä mitä musiikin edelläkävijät kuuntelevat seuraavaksi. Spotifyn tarkoituksena on nostaa Fresh Finds -toiminnon avulla nämä kappaleet kaikkien helposti kuunneltavaksi.

“Spotify on aina keskittynyt artisteihin ja kuuntelijoihin, ja Fresh Find -toiminnon myötä tutustumme uusiin tekijöihin ja laajennamme ymmärrystämme siitä, miten vielä löytämättömät artistit voivat hankkia itselleen laajan fanikunnan kertoo Dr. Brian Whitman, Spotifyn Principal Scientist. “Analysoimalla musiikkitrendejä luovien käyttäjiemme kuuntelutottumuksia voimme ennustaa uusia läpimurtoartisteja ja nostaa heidän tulevat hittibiisinsä soittolistoille, jotka koostuvat lupaavimmasta hittimusiikista.”

Fresh Finds -toiminto löytyy helposti Browse-toiminnon alta. Soittolistoja päivitetään  uudella musiikilla joka keskiviikko, joten käyttäjien kannattaa tallentaa suosikkinsa aina ennen uutta viikkoa.

Lisätiedot, kuvat ja yhteydenotot: press-fi@spotify.com

Spotify

Spotify on palkittu digitaalisen musiikin palvelu, jonka kautta voi kuunnella yli 30 miljoonaa kappaletta. Spotifyn unelmana on tuoda kaikki maailman musiikki kaikkien saataville – nopeasti, ajasta ja paikasta riippumatta. Spotifyn avulla musiikin löytäminen, järjestäminen ja jakaminen ystävien kesken on entistä helpompaa. Spotify myös varmistaa, että artistit saavat ansaitsemansa tulon.
Spotify on tällä hetkellä saatavilla 58 maassa ja palvelulla on yli 75 miljoonaa aktiivista käyttäjää ja yli 20 miljoonaa maksavaa tilaajaa.

Spotify sai alkunsa Ruotsissa vuonna 2008. Sen jälkeen Spotify on jakanut yli 2 miljardia dollaria tekijänoikeuksien haltijoille. Spotify on tällä hetkellä toiseksi suurin digitaalisen musiikin tulonlähde levy-yhtiöille Euroopassa ja maailmanlaajuisesti suurin ja menestynein musiikin suoratoistopalvelu. www.spotify.com