Spotify lanseeraa musiikin maailmankartan

• Kartta analysoi yli 20 miljardia kuuntelukertaa, joiden avulla saadaan selville paikalliset musiikkitrendit yli 1000 kaupungin osalta ympäri maailmaa.
  • Maailmankartta päivittyy automaattisesti joka toinen viikko ja sen voi ottaa käyttöön heti.

Spotify tuo tänään markkinoille interaktiivisen, maailman kaupungeista koostuvan maailmankartan. Tämä visuaalinen opas paljastaa, millaista musiikkia ihmiset ympäri maailmaa kuuntelevat. Kartta sisältää yli 1000 kaupukikohtaista soittolistaa, joiden voidaan todeta edustavan kunkin maantieteellisen alueen uniikkia musiikkimakua. Spotify kehitti maailmankartan selvittääkseen juuri maantieteellisiä erityispiirteitä musiikin kuuntelussa. Kyse on toisin sanoen kappaleista, joita kuunnellaan erittäin paljon tietyssä paikassa, mutta ei yhtä paljon muualla.

Kartta päivittyy automaattisesti joka toinen viikko, minkä myötä kuuntelijat pääsevät helposti matkalle maailman metropoleihin ja samalla pääsevät osaksi eri kaupunkien rytmejä. Jokaisen päivityksen yhteydessä kartta analysoi noin 20 miljardia kuuntelukertaa.

Maailmankartalla näkyvät globaalit musiikkitrendit:

• Paikallisuus on parasta: paikalliset artistit ovat kautta linjan suosittuja riippumatta siitä, mikä paikkakunta on kyseessä.
  • Maailma rakastaa hip hopia: genre esiintyy soittolistoilla enemmän kuin mikään muu genre riippumatta paikasta tai kielestä.

Suosittuja artisteja Suomen suurissa kaupungeissa:

Suosittuja artisteja eri kaupungeissa ympäri maailmaa:

Kuuntelijat voivat lisäksi saada kootun listauksen musiikin maailmankartasta ja kaikista soittolistoista kartassa esiintyvien kaupunkien osalta täältä: http://everynoise.com/everyplace.cgi. Lue lisää maailmankartasta Spotify Insights -blogista täällä.

Huomio toimittajille

Ohjeet soittolistan käyttöönottoon löytyvät täältä

Lisätietoja Spotifysta:

Lisätiedot, kuvat ja yhteydenotot: press-fi@spotify.com

Spotify

Spotify on palkittu digitaalisen musiikin palvelu, jonka kautta voi kuunnella yli 30 miljoonaa kappaletta. Spotifyn unelmana on tuoda kaikki maailman musiikki kaikkien saataville – nopeasti, ajasta ja paikasta riippumatta. Spotifyn avulla musiikin löytäminen, järjestäminen ja jakaminen ystävien kesken on entistä helpompaa. Spotify myös varmistaa, että artistit saavat ansaitsemansa tulon.

Spotify on tällä hetkellä saatavilla 58 maassa ja palvelulla on yli 75 miljoonaa aktiivista käyttäjää ja yli 20 miljoonaa maksavaa tilaajaa.

Spotify sai alkunsa Ruotsissa vuonna 2008. Sen jälkeen Spotify on jakanut yli 3 miljardia dollaria tekijänoikeuksien haltijoille. Spotify on tällä hetkellä toiseksi suurin digitaalisen musiikin tulonlähde levy-yhtiöille Euroopassa ja maailmanlaajuisesti suurin ja menestynein musiikin suoratoistopalvelu.

www.spotify.com

Yrityksestä

Miltton Group on Pohjoismaiden nopeimmin kasvava markkinoinnin, vaikuttamisen ja viestinnän asiantuntijatalo, jonka tytäryhtiöitä ovat Miltton, Miltton Brussels, Miltton Creative, Miltton Labs, Miltton Markets, Miltton Networks, Miltton Nordics, Miltton Purpose, Miltton Sparks ja Nordic West Office. Ryhmän palveluksessa on yli 200 henkilöä, ja sen liikevaihto oli vuonna 2016 noin 19,6 miljoonaa euroa, jossa kasvua edellisvuodesta 35 %. Miltton Group on itsenäisessä kotimaisessa omistuksessa.