Spotify pariutuu Tinderin kanssa

Tinder on deittipalvelu, joka ehdottaa käyttäjälleen sopivaa paria yhteisten ystävien ja mielenkiinnonkohteiden perusteella. Nyt Tinder ja sen swipe-toiminto yhdistyvät musiikinkuunteluelämykseen ennen näkemättömällä tavalla yhdistäessään voimansa Spotifyn kanssa. Tästä päivästä lähtien omaan Tinder-profiiliin voi yhdistää itse valitsemansa teemabiisin ja etsiä kumppania musiikkimaun perusteella. Spotify tekeekin Tinderin käytöstä entistä elämyksellisempää.

Lisää syitä pyyhkäistä oikealle

Huolimatta siitä, onko käyttäjällä Spotify-tiliä tai ei, Tinderissä voi nyt kuunnella muiden käyttäjien lempikappaleita heidän profiileistaan. Ne käyttäjät, joilla on oma Spotify-tili, voivat lisäksi selvittää kuka Tinder-käyttäjistä jakaa samanlaisen musiikkimaun. Yhteistyö palveluiden välillä mahdollistaa siis sekä oman musiikkimaun esittelyn että muiden musiikkimakujen tarkastelun.

Jokaiselle käyttäjälle oma teemabiisi

Teemabiisi kertoo käyttäjästä enemmän kuin tuhat sanaa; se kertoo mikä rytmi käyttäjää tanssittaa ja mitkä lyriikat tätä puhututtavat. Teemabiisi on mahdollista lisätä omaan Tinder-profiiliin huolimatta siitä, onko käyttäjällä Spotify-tiliä vai ei.

Luurit korviin, nupit kaakkoon ja haku päälle

Teemabiisin jakaminen potentiaalisille kumppaneille on helppoa. Se toimii näin:

• Etsi Spotifysta teemabiisisi, vaikka et olisikaan vielä liittänyt tiliäsi Tinder-tiliisi.
  • Liitä Spotify-tilisi Tinder-tiliisi Tinderin profiiliasetuksista (tai lataa Spotify App Storesta tai Google Play -kaupasta luodaksesi ilmaisen tilin).
  • Valitse, mitkä Spotifyssa kuuntelemasi artistit haluat näkyvän Tinder-profiilissasi.
  • Aloita selailu, niin saat tietää, kenen kanssa jaat saman musiikkimaun.

Tinderin ja Spotifyn yhteistyö lanseerataan tänään 59 maassa, joissa Spotify on saatavilla.

Lisätiedot, kuvat ja yhteydenotot: press-fi@spotify.com

Spotify

Spotify on palkittu digitaalisen musiikin palvelu, jonka kautta voi kuunnella yli 40 miljoonaa kappaletta. Spotifyn unelmana on tuoda kaikki maailman musiikki kaikkien saataville – nopeasti, ajasta ja paikasta riippumatta. Spotifyn avulla musiikin löytäminen, järjestäminen ja jakaminen ystävien kesken on entistä helpompaa. Spotify myös varmistaa, että artistit saavat ansaitsemansa tulon. Spotify on tällä hetkellä saatavilla 58 maassa ja palvelulla on yli 100 miljoonaa aktiivista käyttäjää ja yli 40 miljoonaa maksavaa tilaajaa. Spotify sai alkunsa Ruotsissa vuonna 2008. Sen jälkeen Spotify on jakanut yli 2 miljardia dollaria tekijänoikeuksien haltijoille. Spotify on tällä hetkellä toiseksi suurin digitaalisen musiikin tulonlähde levy-yhtiöille Euroopassa ja maailmanlaajuisesti suurin ja menestynein musiikin suoratoistopalvelu. www.spotify.com