Spotifyn kuunteluhistoria kertoo: suomalaiset odottavat eniten Weekend Festivalin kotimaisia artisteja

Suosittu Weekend Festival järjestetään jälleen tänä viikonloppuna Helsingissä. Festareilla päästään tänä vuonna kuulemaan artisteja kuten The Chainsmokers, Mike Perry ja Bebe Rexha. Spotifyn kuunteluhistoria kuitenkin osoittaa, että suomalaisfanit ovat kuunnelleet festarinalusviikolla artistikattauksesta eniten kotimaisia vaihtoehtoja Mikael Gabrielia, Teflon Brothersia ja Reino Nordinia.

Spotify selvitti, mitkä artistit ovat tulevan festivaaliviikonlopun suosituimmat. Suomalaisten Spotify-käyttäjien kuunteluhistorian perusteella koottiin lista kymmenestä kuunnelluimmasta artistista festivaalia edeltävän viikon ajalta. Kuunteluhistoria osoittaa, että listan kolmen kärki on suomalaisvoittoinen; ennen festareita suomalaiset ovat fiilistelleet Mikael Gabrielia, Teflon Brothersia ja Reino Nordinia.

Weekend Festival aloitti toimintansa vasta muutama vuosi sitten, mutta se on nopeasti onnistunut kasvamaan yli 70 000 festivaalivieraan tapahtumaksi. Tänä vuonna jo noin 95 % lipuista on myyty loppuun.

10    suosituinta Weekend Festival -artistia Spotifyn suomalaiskäyttäjien festariviikon kuunteluhistorian mukaan

1. Mikael Gabriel
  2. Teflon Brothers
  3. Reino Nordin
  4. Alan Walker
  5. The Chainsmokers
  6. Cheat Codes
  7. Clean Bandit
  8. Tungevaag & Raaban
  9. Bebe Rexha
  10. Mike Perry

Lisätiedot, kuvat ja yhteydenotot: press-fi@spotify.com

Spotify

Spotify on palkittu digitaalisen musiikin palvelu, jonka kautta voi kuunnella yli 30 miljoonaa kappaletta. Spotifyn unelmana on tuoda kaikki maailman musiikki kaikkien saataville – nopeasti, ajasta ja paikasta riippumatta. Spotifyn avulla musiikin löytäminen, järjestäminen ja jakaminen ystävien kesken on entistä helpompaa. Spotify myös varmistaa, että artistit saavat ansaitsemansa tulon. Spotify on tällä hetkellä saatavilla 60 maassa ja palvelulla on yli 100 miljoonaa aktiivista käyttäjää ja yli 60 miljoonaa maksavaa tilaajaa. Spotify sai alkunsa Ruotsissa vuonna 2008. Sen jälkeen Spotify on jakanut yli 5 miljardia dollaria tekijänoikeuksien haltijoille. Spotify on tällä hetkellä toiseksi suurin digitaalisen musiikin tulonlähde levy-yhtiöille Euroopassa ja maailmanlaajuisesti suurin ja menestynein musiikin suoratoistopalvelu. www.spotify.com

Yrityksestä

Miltton Group on Pohjoismaiden nopeimmin kasvava viestintätoimistoryhmä, jonka tytäryhtiöitä ovat Miltton, Miltton Brussels, Miltton Creative, Miltton Labs, Miltton Markets, Miltton Networks, Miltton Nordics, Miltton Purpose ja Miltton Sparks. Ryhmän palveluksessa on yli 200 henkilöä, ja sen liikevaihto oli vuonna 2016 noin 19,5 miljoonaa euroa, jossa kasvua edellisvuodesta 35 %. Miltton Group on itsenäisessä kotimaisessa omistuksessa.