Suomalaisen IoT-ihmelaitteen toimitukset alkavat

Oululainen Thingsee-yhtiö aloittaa Thingsee One -laitteensa toimitukset 13. elokuuta. Thingsee One on älykäs kehityslaite asioiden internetin (Internet of Things, IoT) sovellusten ja ratkaisujen kehittämiseen. Laite helpottaa ja nopeuttaa uusien IoT-sovellusten ja palveluiden kehittämistä ja tekee siitä samalla nykyistä huomattavasti edullisempaa.

”Kalleus ja hankaluus eivät ole enää esteitä asioiden internetin ideoiden toteuttamisessa”, julistaa Thingseen toimitusjohtaja Pasi Jokinen. ”IoT-kehityksen demokratisointi on nyt alkanut.”

Toisin kuin muut kehityslaitteet, kuten Raspberry Pi ja Arduino, Thingsee One on heti valmis sään- ja iskunkestävä tuote. Laitteen avulla kehittäjät voivat suunnitella ja toteuttaa asioiden internet -sovelluksia ilman tarvetta kalliiseen ja aikaa vievään laitekehitystyöhön.

Kestävän rakenteen sekä useiden täysin ohjelmoitavien sensorien ja tietoliikennevaihtoehtojen ansiosta laite soveltuu moniin eri käyttötarkoituksiin. Jopa vuoden akunkesto yhdellä latauksella avaa uusia mahdollisuuksia.

Thingsee One julkistettiin Kickstarter-joukkorahoituskampanjassa syksyllä 2014. Laitteen valmistus alkoi Suomessa heinäkuussa ja toimitukset alkavat nyt.

Thingsee lanseeraa tänään julkiseen beta-käyttöön visuaalisen ohjelmoinnin työkalun, Thingsee Creatorin. Creator mahdollistaa prototyyppien ja uusien käyttötapojen luomisen jopa minuuteissa. Thingsee Creator on käytettävissä ilmaiseksi osoitteessa http://app.thingsee.com.

Thingsee One on tällä hetkellä käytössä kymmenissä kaikenkokoisissa yrityksissä ja uusissa hankkeissa ympäri maailmaa, ja nyt julkaistu Thingsee Creator avaa asioiden internetin entistä suuremmalle joukolle kehittäjiä.

Thingsee One -laitteita voi ostaa Thingseen verkkokaupasta osoitteesta thingsee.com.

Lisätietoa:

Pasi Jokinen, Toimitusjohtaja, Thingsee

pasi.jokinen@thingsee.com

Ville Ylläsjärvi, Perustaja ja Markkinointijohtaja, Thingsee

ville.yllasjarvi@thingsee.com

Jos haluat testata Thingsee One -laitetta, ota yhteyttä press@thingsee.com

Thingsee Oy on suomalaisen Haltian Oy:n tytäryhtiö, joka keskittyy rakentamaan kehittäjäalustoja ja -laitteita asioiden sekä teollisen internetin sovelluksiin. Yritys tavoittelee markkinajohtajuutta IoT-kehitystyökalujen tarjoajana. Thingseen tehtävänä on tehdä asioiden internetin luomisesta helppoa, nopeaa ja edullista.

www.thingsee.com