Suomalaisten kiinnostus gourmet-ruokakulttuuria kohtaan kasvanut

Electrolux ja Taste of Helsinki iloitsevat kävijäennätyksistä

Taste of Helsinki -gourmetfestivaali rikkoi tänä vuonna kävijäennätykset. Electrolux haluaa olla vahvasti mukana kehittämässä suomalaista ruokakulttuuria ja oli siksi jo kolmatta vuotta peräkkäin tapahtuman pääyhteistyökumppani. Festivaalin aikana käytiin myös toista kertaa Electroluxin järjestämä Suomi-Ruotsi-kokkimaaottelu, jonka voiton vei tänäkin vuonna Suomen joukkue. Electrolux juhli festivaaleilla myös 50 vuottaan Suomessa.

Neljättä vuotta järjestetty Taste of Helsinki rikkoi festivaalihistoriansa kävijäennätykset. Aurinkoinen sää suosi kävijöitä ja festivaalialue kuhisi innokkaista ruokaintoilijoista. Tapahtuman menestys kielii suomalaisten yhä suurenevasta kiinnostuksesta ruokakulttuuria kohtaan. Electrolux haluaa olla mukana kehittämässä suomalaista ruokakulttuuria ja oli siksi kolmatta vuotta peräkkäin tapahtuman pääyhteistyökumppani.

Electrolux varusteli kaikki tapahtuman keittiöt ja toi festivaaliyleisölle mahdollisuuden osallistua Chef’s Secret- kokkikouluun sekä seurata Suomen ja Ruotsin kokkimaajoukkueiden kokkimaaottelua. Electrolux on halunnut osallistumisellaan olla mukana tuottamassa kävijöille ikimuistoisia kokemuksia, niin korkealaatuisen ruoan, laadukkaiden keittiölaitteiden kuin inspiraation kautta.

Olemme erittäin tyytyväisiä tämän vuoden festivaaliin. Ihmiset ovat selkeästi nyt löytäneet festivaalin, ja kävijäennätykset kertovat kasvavasta kiinnostuksesta ruokakulttuuria kohtaan. Electrolux haluaa olla mukana kehittämässä tätä suuntausta, oli kyseessä sitten ravintoloiden tuottamat makuelämykset ja inspiraatio, tai suomalaisten halu kokeilla ja luoda uutta omissa kotikeittiöissään”, iloitsee Suomen maajohtaja Ludmila Niemi.

Suomi-Ruotsi-kokkimaaottelu ja Chef’s Secrets-kokkikoulu

Yksi Taste of Helsingin odotetuimmista ohjelmanumeroista oli Electroluxin ja Suomen ja Ruotsin kokkimaajoukkueiden yhteistyössä järjestämä kokkimaaottelu, jonka aikana yleisö pääsi seuraamaan huippukokkien työskentelyä läheltä.  Ottelu järjestettiin jo toista kertaa Taste of Helsingin yhteydessä. Erittäin tiukan kisan voiton otti tänäkin vuonna Suomi pistein 2-1. Electroluxin sponsoroimat joukkueet kuuluvat maailman kärkikastiin, mistä kertoo loistava kisamenestys niin kokkien olympialaisissa kuin maailmanmestaruuskisoissa. Kaikki Suomi-Ruotsi-maaottelun annokset valmistettiin Electroluxin kodinkoneilla.

Electrolux järjesti tänä vuonna myös suositun Chef’s Secret -kokkikoulun, jonka aikana Suomen kokkimaajoukkueen jäsenet opastivat festivaalivieraita ruoanlaiton saloihin. Osallistujat pääsivät valmistamaan mm. kylmää kurkku-omenakeittoa, paistettua siikaa ja liekittämään jälkiruoaksi ananasta. Huippusuosittu kokkikoulu veti jokaisen session täyteen. Tämä suosio on merkki siitä, kuinka innokkaasti ihmiset haluavat oppia uusia tekniikoita ja ovat valmiita kokeilemaan uusia elämyksiä.

Sadan vuoden perintö ammattikeittiöistä ja 50 vuotta Suomessa

Festivaali demonstroi loistavasti Electroluxin ammattikeittiö-perimää. Suomen parhaiden kokkien festivaalin aikana loihtima ruoka valmistettiin Electroluxin ammattilaislaitteilla, joita on käytetty puolissa Euroopan Michelin-ravintoloissa jo sadan vuoden ajan. Kokemusta maailman parhaiden kokkien keittiöistä hyödynnetään jatkuvasti kehittäessä kodinkoneita ja näiden erikoisominaisuuksia, jotta myös kotikokit pääsisivät mahdollisimman lähelle ravintolaelämyksiä myös omissa keittiöissään.

Electrolux juhli 50 vuotista taivaltaan Suomessa Taste of Helsingin yhteydessä: ” Mikä onkaan hienompi ympäristö juhlistaa 50 toimintavuotta Suomessa kuin Taste of Helsinki, jossa niin täydellisesti toteutuu Electroluxin ydinviesti; elämyksiä hyvän ruoan kanssa”, toteaa Ludmila Niemi.

Kuvia saa pyynnöstä osoitteesta: iida.valin@miltton.fi