Suomalaisten polttareissa kuunnellaan kotimaisia bailuhittejä ja tuttuja klassikoita ysäriltä –  JVG:n Revolveri on Suomen suosituin polttaribiisi

Kevät etenee ja kohta on aika viettää tulevan kesän hääparien polttareita. Erilaisten polttarilistojen kuuntelu on kuumimmillaan kesäkuussa, ja Spotify on nyt kartoittanut, mitkä kappaleet ovat suosituimpia juhlittaessa polttarisankareita. Kartoitus tehtiin käymällä läpi suomalaisten Spotify-käyttäjien yli 13 124 polttariaiheista soittolistaa ja keräämällä näistä suosituimpien kappaleiden listaukset. Suomen suosituimmaksi polttarikappaleeksi nousi Luokkakokous-leffastakin tuttu JVG:n Revolveri

Suomalaisten polttarijuhlintaa tahdittaa sekoitus kaikkien tuntemia ysärihittejä, kotimaisia bile-anthemeita ja viime vuosien voimabiisejä. Top 5 soitetuimpia polttaribiisejä ovat Revolverin lisäksi Spice Girlsin Wannabe , Kaija Koon Tinakenkätyttö , Antti Tuiskun Keinutaan ja Beyoncén Single Ladies.

Kotimainen musiikki dominoi suomalaisten polttarilistoilla, kun taas muissa pohjoismaissa polttareita juhlitaan kansainvälisten bailuhittien tahtiin. Ruotsissa naisten ja miesten polttarilistat eroavat toisistaan jonkin verran, kun taas suomalaiset juhlivat samojen hittien tahtiin riippumatta siitä oliko polttarit järjestetty tulevan morsiamen tai sulhasen kunniaksi.

Suomen top 10 polttaribiisit:

1. JVG - Revolveri

2. Spice Girls - Wannabe

3. Kaija Koo - Tinakenkäyttö

4. Antti Tuisku - Keinutaan (feat. VilleGalle)

5. Beyoncé - Single Ladies (Put a Ring on It)

6. Cheek - Sokka irti

7. Haddaway - What Is Love

8. Aqua - Barbie Girl

9. Rihanna - We Found Love

10. JVG - Tarkenee

Kuuntele Spotifyn polttarihittejä täältä: https://open.spotify.com/user/spotify/playlist/37i9dQZF1DX2zMgEPKQBil

Spotify on palkittu digitaalisen musiikin palvelu, jonka kautta voi kuunnella yli 30 miljoonaa kappaletta. Spotifyn unelmana on tuoda kaikki maailman musiikki kaikkien saataville – nopeasti, ajasta ja paikasta riippumatta. Spotifyn avulla musiikin löytäminen, järjestäminen ja jakaminen ystävien kesken on entistä helpompaa. Spotify myös varmistaa, että artistit saavat ansaitsemansa tulon. Spotify on tällä hetkellä saatavilla 58 maassa ja palvelulla on yli 100 miljoonaa aktiivista käyttäjää ja yli 40 miljoonaa maksavaa tilaajaa. Spotify sai alkunsa Ruotsissa vuonna 2008. Sen jälkeen Spotify on jakanut yli 2 miljardia dollaria tekijänoikeuksien haltijoille. Spotify on tällä hetkellä toiseksi suurin digitaalisen musiikin tulonlähde levy-yhtiöille Euroopassa ja maailmanlaajuisesti suurin ja menestynein musiikin suoratoistopalvelu. www.spotify.com

Lisätietoja Spotifysta: Lisätiedot, kuvat ja yhteydenotot: press-fi@spotify.com

Yrityksestä

Miltton Group on Pohjoismaiden nopeimmin kasvava viestintätoimistoryhmä, jonka tytäryhtiöitä ovat Miltton, Miltton Brussels, Miltton Creative, Miltton Labs, Miltton Markets, Miltton Networks, Miltton Nordics, Miltton Purpose ja Miltton Sparks. Ryhmän palveluksessa on yli 200 henkilöä, ja sen liikevaihto oli vuonna 2016 noin 19,5 miljoonaa euroa, jossa kasvua edellisvuodesta 35 %. Miltton Group on itsenäisessä kotimaisessa omistuksessa.