Suomi-designia kehitysmaiden lasten hyväksi: R/H suunnitteli vuoden 2015 Nenäpäivä-paidan

Nenäpäivä haastaa jokaisen suomalaisen mukaan auttamaan kehitysmaiden lapsia. Suomalainen vaatemerkki R/H löysi oman tapansa auttaa suunnittelutyön kautta. Lopputuloksena syntyi vuoden 2015 Nenäpäivän design T-paita. Paidat tulevat myyntiin lauantaina 17.10.2015.

Nenäpäivä ja R/H yhdistivät voimansa kehitysmaiden lasten hyväksi. Nouseva suomalainen vaatebrändi R/H suunnitteli tämän vuoden Nenäpäivä-kampanjalle paidan, jossa yhdistyy Nenäpäivälle kaksi tärkeää teemaa: ilo ja yhdessä auttaminen. Paitaa koristaa kaksi yhdessä kulkevaa ilmapalloa, toinen Nenäpäivän punaisessa, toinen R/H Jungle -kuosissa. Paidat on toimittanut ja painanut Mikebon Oy . Paidan laaduksi valittiin Neutral-merkiltä 100 % orgaanisesta puuvillasta valmistettu, ympäristöystävällinen Reilun kaupan t-paita.

Halusimme ehdottomasti lähteä mukaan tukemaan Nenäpäivää. Nenäpäivän sanoma on ajankohtainen ja tärkeä – me voimme jokainen auttaa heikoimmassa asemassa olevia lapsia kehitysmaissa valjastamalla omat vahvuutemme käyttöön ”, kertoo R/H:n suunnittelija Emilia Hernesniemi .

R/H yhdisti Nenäpäivä-paitaprojektissa suomalaisen suunnittelutyön ja globaalin vastuunkannon omannäköisellään tavalla, ja näin löysimme oman tapamme auttaa ”, jatkaa Hanna Riiheläinen , toinen R/H:n suunnittelijoista.

Paitojen myyntituotto menee Nenäpäivälle kehitysmaiden lasten koulutuksen, turvan, ruoansaannin ja terveyden edistämiseen. Nenäpäivä-paidan hankkiminen on helppo tapa auttaa Suomesta käsin kehitysmaiden lapsia. Nenäpäivä 2015 -paidan myynti alkaa lauantaina 17.10. – erä uniikkeja paitoja myynnissä R/H STORE:ssa (Fredrikinkatu 18, Helsinki) ja osoitteessa: www.rh-studio.fi (paidan hinta on 15 €).

Seuraa Nenäpäivä-paitasankareita R/H:n Instagramissa:
instagram.com/rh_studio | #rhstudio | #nenäpäivä

Lisätietoa R/H:n Nenäpäivä 2015 -paidasta:
Emilia Hernesniemi, suunnittelija, R/H Studio
puh. 040 824 5162 | emilia@rh-studio.fi

R/H on Hanna Riiheläisen ja Emilia Hernesniemen vuonna 2010 perustama naistenvaatemerkki, jonka mallistot koostuvat rennoista ja laadukkaista materiaaleista, naisen anatomiaa imartelevista leikkauksista, skandinaavisista painokuoseista ja pohjoisesta värimaailmasta.

Lisätietoa Nenäpäivä-kampanjasta:
Tea Saloranta, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, Nenäpäivä-säätiö
puh. 040 539 5498 | tea.saloranta@nenapaiva.fi | nenäpäivä.fi

Nenäpäivä-säätiö järjestää vuosittain valtakunnallisen Nenäpäivä-kampanjan, joka hankkii varoja kehitysmaiden lasten ihmisarvoisen elämän edistämiseksi. Nenäpäivän tuella yhdeksän järjestöä: Suomen UNICEF, Suomen Punainen Risti, Kirkon Ulkomaanapu, Fida International, Pelastakaa Lapset, Plan Suomi, Solidaarisuus, Suomen Ammattiliittojen Solidaarisuuskeskus (SASK) ja Suomen Lähetysseura tekevät pitkäkestoista kehitysyhteistyötä Afrikassa, Aasiassa sekä Väli- ja Etelä-Amerikassa. Yleisradio tukee Nenäpäivää ohjelmatoiminnallaan.

Nenäpäivä-kampanja 15.10.–15.11.2015 | Nenäpäivä 6.11.2015

Yrityksestä

Miltton Group on Pohjoismaiden nopeimmin kasvava viestintätoimistoryhmä, jonka tytäryhtiöitä ovat Miltton, Miltton Brussels, Miltton Creative, Miltton Labs, Miltton Markets, Miltton Networks, Miltton Nordics, Miltton Purpose ja Miltton Sparks. Ryhmän palveluksessa on yli 200 henkilöä, ja sen liikevaihto oli vuonna 2016 noin 19,5 miljoonaa euroa, jossa kasvua edellisvuodesta 35 %. Miltton Group on itsenäisessä kotimaisessa omistuksessa.