Suomi tutuksi virtuaalitodellisuudessa – suosittu PlayStation® -peli houkuttelee nyt turisteja Pohjolaan

PlayStationin® suosittu LittleBigPlanet PS Vita™ houkuttelee nyt kansainvälisiä matkailijoita Suomeen. Visit Finlandin ja PlayStationin yhteistyö vie pelihahmo Sackboyn™ seikkailulle suomalaismaisemiin, jossa esille pääsevät maan matkailuvaltit joulupukista pääkaupungin nähtävyyksiin.

Helsinki, 12.8.2013: Yksi maailman suosituimmista konsolipeleistä saa tutunnäköisiä ulottuvuuksia, kun PlayStationin ja Matkailunedistämiskeskuksen Visit Finland -brändin yhteistyössä LittleBigPlanet PS Vita -pelille suunnittelema Suomi-teemainen taso tutustuttaa Craftworldin™ fanit suomalaismaisemiin. Pelihahmo Sackboy seikkailee tasolla mäntymetsistä lumimaisemiin ja kohtaa pelin edetessä useita suomalaisia matkailuvaltteja. Esille pääsevät niin Bengtskärin majakka kuin Rovaniemen Joulupukin pajakylä. Maailmalla lukuisia palkintoja kerännyt LittleBigPlanet kuuluu PlayStationin suosituimpiin peleihin.

Maailmanlaajuisesti miljoonia myyneessä pelissä Suomea esitellään ruudulle ilmestyvin infotekstein, jotka tarjoavat taustatietoja pelissä näkyvistä kohteista ja matkailuvinkkejä Suomeen. Pelin kehittämisvaiheessa Matkailunedistämiskeskus oli mukana suunnittelemassa pelin sisältöä. Tilaisuus yhteistyöhön otettiin innolla vastaan, sillä peleillä on kasvava rooli matkailumarkkinoinnissa.

”Yhteistyö PlayStationin ja LittleBigPlanetin kanssa tarjoaa suomalaiselle matkailulle loistavaa näkyvyyttä ja olemme iloisia, että pääsimme toteuttamaan hankkeen. Pelejä käytetään entistä enemmän ja monipuolisemmin matkailun markkinoinnissa. Ne ovat meille erittäin mielenkiintoinen kanava, jonka avulla pystymme tavoittamaan uusia yleisöjä ja tuomaan suomalaista matkailua esiin heitä kiinnostavalla tavalla,” kertoo Matkailunedistämiskeskuksen markkinoinnista ja maabrändistä vastaava johtaja Mervi Holmén.

Peliin päätyneet kohteet valittiin tarkasti ja pelin kohdeyleisö mielessä pitäen.

”Pelinäkyvyys sopii Visit Finland -brändiimme mainiosti, sillä pyrimme erottumaan perinteisestä matkailuviestinnästä raikkain ja uudenlaisin tavoin. Tämä näkyy myös pelissä näkyvien kohteiden valinnassa, jossa lähtökohtina olivat aitous ja niiden kiinnostavuus kohdeyleisöä ajatellen,” Holmén jatkaa.

LittleBigPlanet PS Vita -pelissä ovat päässeet esille myös muut Pohjoismaat. Aiemmin kesällä julkaistu Tanska-teemainen taso on saanut erittäin positiivisen vastaanoton. Seuraavana vuorossa on Ruotsin oma taso. Suomi-tason voi ladata LittleBigPlanetin PS Vita™ -käsikonsolille suunniteltuun versioon suoraan pelissä tai osoitteessa http://vita.lbp.me/v/bv258.

Tietoja PS Vita™ -järjestelmästä

PS Vita™ on PlayStation-perheen tuorein jäsen. Se tarjoaa pelaajille uusia käteviä tapoja pelata ja vuorovaikuttaa liikkeellä ollessa. Järjestelmän ainutlaatuisten, intuitiivisten ja monipuolisten ohjaustoimintojen ansiosta pelaaminen on monipuolista ja mukaansatempaavaa. Täysi integraatio PlayStation®Networkin kanssa sekä lukuisat pelitoiminnot takaavat sen, että pelaajat pääsevät nauttimaan sosiaalisesta pelaamisesta ja moninpeleistä.

Valtteri Hyttinen, PR & Social Media Coordinator
+358 400 535 203
valtteri.hyttinen@nordiskfilm.com

About Sony Computer Entertainment Europe Ltd

Sony Computer Entertainment Europe (SCEE), based in London, is responsible for the distribution, marketing and sales of PlayStation®3, PlayStation®Vita, PlayStation®2, PSP™ (PlayStation®Portable) and PlayStation®Network software and hardware in 109 territories across Europe, the Middle East, Africa and Oceania. SCEE also develops, publishes, markets and distributes entertainment software for these formats, and manages the third party licensing programs for the formats in these territories.

More information about PlayStation products can be found at www.playstation.com.

PlayStation, the PlayStation logo are registered trademarks of Sony Computer Entertainment Inc. PS3 and PSP are trademarks of Sony Computer Entertainment Inc. All other trademarks are property of their respective owners.