Take In -konsepti kattaa suosikkiruoat samaan pöytään

Helsinkiin avataan tänään American Expressin suunnittelema ravintola, jossa ei ole omaa keittiötä – asiakkaat tilaavat ruoat lähialueen ravintoloiden listoilta.

• American Express tuo tammikuussa kuukaudeksi Helsingin ydinkeskustaan pop up -ravintolan,johon asiakkaat voivat tilata suosikkiannoksiaan Wolt-sovelluksella.

• Toimitus on ilmainen, ja mukana on ravintoloita, joita ei muuten ole Woltissa – Muru, Pastis, KOM ja Ateljé Finne.

Helsingin Keskuskadulle avautuu tänään uudenlainen ravintolakonsepti, joka tarjoaa ruokaa useaan eri makuun.

American Expressin suunnittelemassa Take In -ravintolassa ei ole lainkaan keittiötä. Sen sijaan tilatut ruokaannokset kuljetetaan pop up -tilaan lähialueen ravintoloista. Asiakkaat voivat valita annoksensa ruoan tilaus- ja toimituspalvelu Woltin avulla.

Take In on oiva paikka tavata spontaanisti ystäviä, viettää iltaa ja aterioida seurueessa, jossa kaikilla on oma näkemyksensä hyvästä ruoasta. Moniin mieltymyksiin sopivat annokset toimitetaan Take In -ravintolaan ilman kuljetusmaksua.

Keittiöttömässä ravintolassa on oma baari, jonka juomia voi ostaa paikan päällä. Baaria pyörittää monipuolisesta olut-, cocktail- ja viinitarjonnastaan tunnettu Latva.

Ravintolat Muru, Pastis, KOM ja Ateljé Finne ovat suunnitelleet konseptiin omat kuljetusta varten optimoidut annoksensa. Kokemus on asiakkaalle ainutlaatuinen myös siksi, että yhtäkään neljästä ravintolasta ei muuten löydy Woltin sovelluksesta – kyseisistä ravintoloista voi tilata annoksia vain Take In -tilaan.

Luovia palvelukonsepteja, kiitos!

Take In -ravintolakonseptin on luonut American Express, joka on viime vuosien aikana herättänyt kuluttajien huomiota vähittäiskaupan tulevaisuutta käsittelevällä Offline-konseptillaan. Yritys toi Uudenmaankadulla toimivaan pop up -tilaan kuluttajien hypisteltäväksi tuotemerkkejä, joita suomalaiset pystyivät aiemmin näkemään ainoastaan verkkokauppojen valikoimissa. Konseptin avulla American Express oivalsi, että kivijalkakaupoilla on edelleen oma paikkansa yhä yleistyvän verkkokaupan rinnalla.

Tällä kertaa American Express haluaa olla edistämässä luovien palvelukonseptien esiinmarssia. Loogiseksi yhteistyökumppaniksi valikoitui suositusta ruoan tilaus- ja toimituspalvelustaan tunnettu teknologiayritys Wolt.

”Kuluttajat haluavat tehdä kaupungista itselleen toimivan ja viihtyisän paikan. Toisaalta fyysisellä tilalla on yhä vähemmän merkitystä ihmisten elämässä – siksi halusimme olla luomassa yhteisöllistä palvelukonseptia, joka vastaa kuluttajien tarpeeseen ja on samalla palvelukehityksen aallonharjalla”, kertoo American Expressin Pohjoismaiden toimitusjohtaja Fredrik Sauter.

Toimi näin:

1. Avaa tai lataa Wolt.

Sovellus on saatavilla App Storessa ja Play Kaupassa.

2. Valitse annos Take In –ravintolalistalta.

Valitse mieleisesi annos Take In -etuliitteellä nimetystä ravintolasta. Voit myös kirjoittaa sanat Woltin hakukenttään. Jos seurue haluaa annokset takuulla samaan aikaan, suosittelemme tilaamaan yhdestä ravintolasta.

3. Tilaa ruoka pöytääsi

Merkitse toimitusosoitteeksi Keskuskatu 5 ja lisätietoihin pöytäsi numero. Kuljetus on ilmainen!

4. Nauti!

Ruokaa odotellessasi voit tutustua tilassa toimivan baarin antimiin.

Take In on avoinna 11.1.– 4.2.2017 maanantaista perjantaihin klo 15–22 (viimeiset ruokatilaukset 20.30) ja lauantaina klo 13–20 (viimeiset ruokatilaukset 17.30) osoitteessa Keskuskatu 5.

Lisätietoja osoitteessa amextakein.fi

Tiedustelut:

Kristiina Äikäs

kristiina.aikas@miltton.fi

American Express

American Express on maailmanlaajuinen luotto- ja maksukortteja, matkashekkejä sekä matka- ja rahoituspalveluja tarjoava yritys. Yhtiöllä on noin 70 miljoonaa kortinhaltijaa ympäri maailmaa. Suomessa American Express tarjoaa Green Card, Gold Card ja Platinum Card –maksuaikakortteja yksityisasiakkaille ja American Express Corporate Card -korttia yritysasiakkaille. American Express on perustettu vuonna 1850 ja se on toiminut Suomessa vuodesta 1979 lähtien.

Wolt

Teknologiayritys Wolt lanseerasi ravintolaruoan löytämiseen ja tilaamiseen tarkoitetun sovelluksensa vuoden 2015 keväällä. Nykyisin yhtiöllä on noin 70 työntekijää toimistoissaan Helsingissä, Tukholmassa ja Tallinnassa. Woltilla on lähes 300 000 rekisteröitynyttä käyttäjää, ja sovelluksella voi tilata ruokaa kotiin, mukaan ja pöytään yli 600 ravintolasta. Woltin kumppaneina ruokaa kuljettaa noin 1 000 lähettiä. 13 miljoonaa euroa rahoitusta kerännyt Wolt on valittu erilaisissa kisoissa useasti vuoden yritykseksi tai vuoden startupiksi.