Telavox Flow -viestintäratkaisu palvelee myös Suomessa – uusi ratkaisu kaikenkokoisten yritysten viestintätarpeisiin

Telavox on tällä hetkellä ainoa palveluntarjoaja Suomessa, joka tarjoaa neljässä Pohjoismaassa toimivan vaihde-, chat- sekä puhelinpalvelut yhdistävän viestintäratkaisun. Telavox Flow -ratkaisun avulla myös suomalaiset yritykset saavat käyttöönsä yhden kokonaisuuden, jonka avulla voi soittaa, puhua ja viestitellä asiakkaiden ja kollegoiden kanssa laajalla maantieteellisellä alueella - oman yrityksen sisäisesti vieläpä ilman mitään lisäkuluja.

Telavox Flow on yrityksille suunnattu pilvipohjainen viestintäratkaisu, joka yhdistää puhelinpalvelun, puhelinvaihteen sekä yrityksen sisäisen chatin yhteen helppokäyttöiseen sovellukseen.

Ruotsin, Norjan ja Tanskan markkinoilla jo vuosia toiminut Telavox rantautui viime vuonna myös Suomeen. Ruotsissa jo vuosikymmenen ajan toiminut yritys on onnistunut äärimmäisen kovassa kilpailutilanteessa tuplaamaan paikallisen markkinaosuutensa vuosi toisensa jälkeen. Telavoxin yli 60 oman ohjelmoijan kehittämällä ja ylläpitämällä Flow-viestintäratkaisulla onkin Pohjoismaissa yhteensä jo yli 250 000 käyttäjää.

Palvelu on herättänyt kiinnostusta myös suomalaisissa yrityksissä. Analytiikkatalo Houston Analytics työllistää 26 henkilöä Suomessa, Ruotsissa ja Englannissa. Yritys tarjoaa asiakkailleen ennakoivan analyysin ja tiedolla johtamisen ratkaisuja sekä teknistä tukea.

Houston Analytics tarvitsi ratkaisun vastaaja- ja puhelinpalveluihinsa, jolla voitaisiin taata toimiva yhteydenpito työntekijöiden ja asiakkaiden välillä, kuitenkin siten, että työ ja vapaa-aika pysyisivät erillään. Tämän vuoksi yritys valitsikin viestintäpalveluidensa tarjoajaksi Telavoxin. Asiakkaat voivat ottaa yritykseen yhteyttä usealta eri aikavyöhykkeeltä, jolloin yksinkertainen ja optimoitu soitto- ja vastaajapalvelu nousee olennaiseksi palvelukokemuksen osalta.

- Flow vaikutti yksinkertaisimmalta ja samaan aikaan todella muokattavalta. Työnkulkumme helpottuu selkeästi, kun käyttäjiä voi lisätä itse. Asiakasprojekteissamme on myös mukana henkilöitä ympäri maapallon, joten mahdollisuus luoda asiakkaille omia numeroita helpottaa työskentelyä huomattavasti. Myös työntekijämme saivat nyt yritysnumerot, jolloin voimme ottaa heidän henkilökohtaiset numeronsa pois verkkosivuiltamme. Tämä edesauttaa työntekijöidemme yksityisyyttä ja varmistaa, että meihin yhteyttä ottavat asiakkaat

tavoittavat aina oikean henkilön, Tommi Havukainen, Houston Analyticsin maajohtaja sanoo.

Myös yritykselle nimetty oma yhteyshenkilö sekä Telavoxin ammattitaitoinen asiakaspalvelu vaikuttivat palvelun valinnassa.

- Olemme saaneet kaikkiin kysymyksiimme selkeät vastaukset. Telavoxista huomaa, että palvelu on kehitetty talon sisäisesti ja että tukihenkilöt todella tuntevat tuotteensa, Havukainen summaa.

Huipputeknologiaa suomalaisten yritysten tarpeisiin

- Suomalaisissa yrityksissä arvostetaan huipputeknologiaa, ja sitä Telavox Flow myös tarjoaa. Palvelu on toteutettu kokonaan yrityksen omien kehittäjien toimesta, minkä myötä sitä voidaan kehittää nopeasti, asiakkaiden tarpeita kuunnellen. Flow'n avulla vastaaja- ja soittopalvelujen hallinnointi on yhtä helppoa, kuin suosituimpien somepalvelujen käyttö. Yritykset voivat muuttaa asetuksia tarpeidensa mukaan itse, mikä sujuvoittaa työntekoa huomattavasti, ja aikaa säästyy enemmän olennaiselle, eli asiakkaiden palvelemiselle, kertoo Telavoxin Country Manager Finland, Robert Jakobson.

Robert Jakobson Country Manager Finland, Telavox,
p. 045 7200 050, robert.jakobson@telavox.com

Median yhteydenotot:

Inker-Maaria Ketonen, Miltton
p. 050 337 7848, inker-maaria.ketonen@miltton.fi

Telavox on IT- ja telealan yritys, jonka yrityksille suunnatulla Flow-viestintäratkaisulla on jo yli 250 000 käyttäjää. Telavoxilla on 220 työntekijää ja se toimii viidessä maassa. Yritys perustettiin vuonna 2003 ja se on yksi Ruotsin suurimmista yritysoperaattoreista. Telavoxin Suomen toimisto avattiin keväällä 2018, joka työllistää yksitoista henkeä.