Tulevilta IT-johtajilta vaaditaan niin teknistä kuin pehmeää osaamista

HP:n kesäkampanja valottaa pk-yritysten IT-johtajien uutta strategisempaa roolia

13.7.2011 – HP:n uusi kesäkampanja osoittaa, että uudet teknologiat, kuten mobiilitulostus ja pilvipalvelut edellyttävät yritysten IT-johtajilta aiempaa enemmän myös pehmeää osaamista.

Teknologiset edistysaskeleet muokkaavat IT-johtajien roolia uudenlaiseksi, ja vastuualueet ovat siirtymässä taustatuen piiristä aivan liiketoiminnan etualalle. Tänä päivänä etenkin pk-yritysten IT-johtajilta edellytetään enemmän liiketoiminnan kannalta hyödyllisiä taitoja ja ominaisuuksia kuin koskaan aiemmin.

”Ylempi johto ei odota yrityksen IT-yksikön ainoastaan tukevan liiketoimintaa, vaan kasvattavan sitä. IT-johtajat kantavat yhä enemmän vastuuta strategisen vision määrittelemisestä ja siitä viestimisestä", sanoo HP:n Imaging and Printing Groupin LaserJet and Enterprise Solutions -yksikön EMEA-alueen Vice President ja General Manager Vincent Vanderpoel.

“Myös tulostusympäristöihin kohdistetaan uudenlaisia odotuksia. Tulostus on tuottavuutta lisäävä työkalu, joka auttaa yrityksiä luomaan, jakamaan ja esittämään tietoa. Ollakseen aidosti strateginen työkalu tulostusympäristön on tuettava pk-yrityksiä myös toiminnallisella tasolla – siksi on hyödynnettävä mobiilitulostuksen ja pilvipalveluiden kaltaisia konsepteja”, Vanderpoel lisää.

Kesän aikana HP täydentää LaserJet-tuotevalikoimaansa, joka on suunniteltu tuomaan liiketoiminnalle strategisia hyötyjä. Lisäksi HP tarjoaa kesäkampanjansa puitteissa IT-johtajille neuvoja ja välineitä roolinsa uudistamiseen:

• Eurooppalainen uravalmentaja Allard de Jong antaa IT-johtajille käytännön ohjeita siitä, miten toimia ja luoda uraa uudessa strategisessa ympäristössä. (Allard de Jongin kotisivu osoitteessa http://www.allarddejong.com/Home.html).
  • HP kertoo, miten LaserJet-uutuudet voivat auttaa IT-johtajia kohtaamaan uusia haasteita.

ePrint-teknologia vaikuttaa IT-johtajien rooliin

HP:n ePrint-teknologian[1] avulla voi tulostaa turvallisesti mistä tahansa älypuhelimesta ilman tietokonetta, jolloin työnteko tehostuu. Pilvitulostuksen avulla IT-johtajat pystyvät tehostamaan liikkuvuuden ja tuottavuuden huippuunsa.

Tutkimusyritys InfoTrendsin tekemän analyysin mukaan liikkuvuuden lisääminen vaikuttaa suoraan tuottavuuteen, ja IT-johtajat voivat tehdä strategisia päätöksiä nopeammassa tahdissa tarvittavien tietojen ollessa kätevästi saatavilla[2].

“Pilvipalvelut tarjoavat lähes rajattomat tulostusmahdollisuudet. HP:n ePrint-teknologian ansiosta usein taustalla vaikuttaville IT-johtajille tarjoutuu loistava mahdollisuus omaksua uudenlainen rooli strategisten ja innovatiivisten ratkaisujen tekijöinä, jolloin he voivat suoraan vaikuttaa yrityksen liikevaihtoon“, Vanderpoel sanoo.

“HP:n LaserJet-tulostimet ovat yrityksille aidosti strategisia investointeja, jotka auttavat yksinkertaistamaan toimintoja, edistämään päätöksentekoa, pienentämään kustannuksia sekä vähentämään ympäristövaikutuksia”, Vanderpoel täydentää.

HP:n uudessa ePrint Demo Center -keskuksessa osoitteessa www.hp.com/uk/eprintlive ePrint-pilvitulostusta voi kokeilla reaaliajassa omilla tiedostoilla.

Lisätietoja HP:n LaserJet-tuotevalikoimasta osoitteessa http://hp.com/fi/laserjet.

(1) Liikkuville työntekijöille, joiden tarvitsee päästä käsiksi älypuhelimiinsa tallennettuihin tietoihin. HP ePrint Enterprise lisää tuottavuutta mahdollistamalla mobiilitulostuksen turvallista verkkoa käyttäen. Liikkuvat työntekijät voivat yhden tulostuspainikkeen avulla nopeasti ja helposti tulostaa mm. asiakirjoja, valokuvia ja sähköposteja yritystason turvaominaisuuksilla. HP ePrint Enterprise vaatii toimiakseen email-to-print-ominaisuudella varustetun sähköpostiosoitteen sekä verkkoon liitetyn tulostimen. HP ePrint Enterprise  -palvelu vaatii internet-yhteydellä ja sähköpostivalmiudella varustetun BlackBerry-älypuhelimen, jossa on OS4.5-käyttöjärjestelmä (tai uudempi), tai iPhone® 3G -laitteen tai sitä uudemman version, jossa on iOS4.2-käyttöjärjestelmä (tai uudempi), tai HP WebOS -laitteen, jossa on webOS 1.45 tai 2.0, tai Android®-älypuhelimen, jossa on 2.1-versio (tai uudempi). Lisäksi tarvitaan erikseen hankittava internet-palvelu, HP ePrint Enterprise -palvelinohjelma sekä HP ePrint -sovellus. HP ePrint Enterprise -palvelu toimii PCL5/6-, PCL3- ja PCL3GUI-tulostimilla (HP ja kilpailevat merkit). BlackBerry vaatii BlackBerry Enterprise Serverin (BES) käyttöönoton. HP webOS -sovellus saatavana lokakuussa 2011.  Lisätietoja osoitteessa www.hp.com/go/ePrintEnterprise. ePrint Demo Center -keskuksessa voit lähettää tulostettavan materiaalin sähköpostilla valitsemaasi ePrint-tulostimeen, ja katsoa nettikameran välityksellä, kuinka se tulostuu: http://comxpert.de/index.php?id=eprint5&L=1.
(2) InfoTrends: The Ultimate Guide to Web-to-Print Solutions, 2009.