Tyyliguru Gok Wanin kehysmallisto leikittelee persoonallisella muotokielellä ja materiaalien käsittelyllä

"Jokainen ansaitsee lasit, jotka saavat kantajansa tuntemaan olonsa itsevarmaksi"

Brittiläinen tyyliguru Gok Wan on suunnitellut Specsaversille ainutlaatuisen kehysmalliston, jonka retrolookkeihin on haettu vaikutteita 40-, 50-, 60- ja 70-luvuilta.
Malliston suunnittelussa on kiinnitetty erityistä huomiota vahvaan muotokieleen ja materiaalien käsittelyyn, jotka korostavat kehysmallien näyttävyyttä. GW by Gok Wan -mallisto esiteltiin Helsingin Muotimessuilla ja se on myynnissä yksinoikeudella Specsavers Optikko -liikkeissä kautta maan.

GW by Gok Wan -mallisto yhdistelee rohkeasti sekä tämän päivän että entisaikojen tyyli-ikoneilta lainattua glamouria sekä Gok Wanin persoonallista ja tunnistettavaa muotokieltä. Malliston suunnittelussa on kiinnitetty erityistä huomiota kehysten valmistuksessa käytettävien materiaalien käsittelyyn ja viimeistelyyn tehden kehysmallistosta erityisen näyttävän.

- Käytimme malliston viimeistelyssä tehosteena esimerkiksi juovikasta puupintaa, vihreän lasin väristä etsausta sekä jalokivien väreissä loistavaa marmorointia. Lisäksi kehysmallistosta löytyy mielenkiintoisia ja harvemmin kehyksissä nähtäviä värisävyjä, kuten karamelli, norsunluu, laivastonsininen ja harmaa. Lähtökohtana suunnittelussa oli ajatus siitä, että jokainen ansaitsee lasit, jotka saavat kantajansa tuntemaan olonsa itsevarmaksi, Gok sanoo.

Vuonna 1974 syntynyt Gok Wan on todellinen tyylin ja muodin moniottelija: oman televisiosarjan lisäksi hän on tunnettu huippustylisti sekä meikki- ja hiustaiteilija. Suomessa Gok Wan on tullut tutuksi etenkin Nätti nakuna -televisiosarjasta, jossa hän stailaa naisille uuden vaatekaapin, opettaa naisia hyödyntämään parhaita puoliaan omassa ulkonäössään sekä jakaa helppoja, mutta käytännöllisiä tyylivinkkejä niin arkeen kuin juhlaan.

Gok Wan on tunnettu myös rohkeasta silmälasityylistään ja intohimoisena silmälasienkäyttäjänä hän kertoo haaveilleensa jo vuosia oman kehysmalliston suunnittelemisesta. Malliston luomisprosessin aikana Gok ehti loihtia liki 400 luonnosta, joista lopulliseen kokoelmaan valikoitui runsas kaksikymmentä valioyksilöä.

GW by Gok Wan -mallisto sisältää 21 kehysmallia. Mallisto saapuu myyntiin 22.10.2012 Specsavers Optikko -liikkeisiin kautta maan. Malliston kehykset maksavat 149 euroa, ja hinnat sisältävät kahdet kehykset vakioyksiteholinsseillä. Kaikkia Gok Wan -kehysmalliston kehyksiä voi lainata kuvauksiin Miltton Showroomilta.

Viestintäjohtaja Marjo Halonen, Specsavers Finland, 050 598 7046, marjo.halonen@specsavers.com

Miltton Showroom, Uudenmaankatu 4–6, Helsinki, 045 657 9607, showroom@miltton.fi
Tuotetiedustelut, Specsavers Finland, 010 218 4380

Kuvapyynnöt:
Viestintäkonsultti Maiju Meriläinen, Viestintätoimisto Miltton, 040 765 6146, maiju.meriläinen@miltton.fi

Specsavers Optical Group on maailman suurin yksityinen optisen alan yhtymä, joka tarjoaa asiakkailleen ammattimaisia näönhuoltopalveluita sekä muodikkaita ja laadukkaita silmälaseja edullisin hinnoin. Ympäri maailmaa laajentuvalla yhtymällä on yhteensä yli 1 400 optikkomyymälää Iso-Britanniassa, Irlannissa, Alankomaissa, Espanjassa, Australiassa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Suomessa ja Uudessa-Seelannissa. Yhtymän kokonaisliikevaihto oli vuonna 2011 1,7 miljardia euroa. Optikot Doug ja Mary Perkins perustivat Specsaversin vuonna 1984, ja se on edelleen perheyritys. Suomessa Specsavers aloitti heinäkuussa 2007, ja ketju on tähän mennessä avannut yli yhdeksänkymmentä Specsavers Optikko -liikettä, joista suurin osa on paikallisten yrittäjien omistuksessa.