Uusi pop-up -konsepti houkuttelee maistamaan matala-alkoholisia kesäjuomia LAB eli Low Alco Bar avaa ovensa

Hartwall avaa ensimmäisen pop-up -baarin, jossa tarjoillaan vain matala-alkoholisia ja alkoholittomia juomia. LAB eli Low Alco Bar avaa ovensa 29.4. ja on avoinna juhannukseen asti.

LAB eli Low Alco Bar on uudenlainen pop-up -konsepti, jossa tarjoillaan vain alkoholittomia ja matala–alkoholisia juomia. Pieni ja viihtyisä ulkoterassi sijaitsee Miltton showroomin yhteydessä osoitteessa Uudenmaankatu 4-6. Baarin tarjoiluista pääsee nauttimaan 29.4.2014–19.6.2014 välisenä aikana arkisin klo 9–17. LAB on avoin kaikille kutsukortin vastaanottaneille. Juomia voi lunastaa hashtagia #LAB vastaan. LABista vastaa karismaattiset tunnelmannostattajat Andrew Taylor ja Sergei Vartiainen.

Yhä useampi kaipaa maistuvia alkoholittomia tai matala-alkoholisia juomia, ja niiden suosio on selkeässä kasvussa. Kasvun taustalla ovat kuluttajien lisääntynyt tietoisuus omasta terveydestään ja hyvinvoinnistaan, nautinnollisuustrendi sekä väestön ikääntyminen, osoittaa Hartwallin tuore Juomavisio-selvitys, joka luotaa juoma-alan tulevaisuuden trendejä.

”Trendistä inspiroituneena halusimme avata oman kesäisen kohtaamispaikan, jonka kautta tuomme esille monipuolista matala-alkoholisten juomien valikoimaamme ja tarjota maistuvia mietoja tai alkoholittomia juomia aikuiseen makuun. Hartwall on suunnannäyttäjä matala-alkoholisten tuotteiden kehittämisessä. valikoimassa. Näitä vaihtoehtoja kaivataan yhä enemmän, ja niiden tarjoaminen on myös tärkeä osa Hartwallin vastuullisuusohjelmaa”, kertoo markkinointipäällikkö Noora Pöyhönen Hartwallilta.

Juomavalikoima koostuu Hartwallin matala-alkoholisten juomien valikoimasta, kuten oluen ja virvoitusjuoman raikkaasta yhdistelmästä eli radlerista, ensimmäisestä kotimaisesta alkoholittomasta oluesta, ihastuttavasta Pommac Rosésta sekä monesta muusta herkullisesta kesäjuomasta.

Lisätiedot ja yhteydenotot:
Katja Nyman, Miltton, katja.nyman(at)miltton.fi, puh. 0505747378

Hanna Leppäniemi, viestintäpäällikkö, Hartwall, hanna.leppaniemi(at)hartwall.fi, puh. 020 717 2073 (3.5. jälkeen)

Lisätietoja Juomavisio-selvityksestä:
Anne Nieminen, markkina-analyytikko, Hartwall, anne.nieminen(at)hartwall.fi, puh. 020 717 2067

Hartwall Juomavisio 2025
Hartwallin Juomavisio luotaa juoma-alan tulevaisuuden näkymiä ja niiden taustalla vaikuttavia tekijöitä kymmeneksi vuodeksi eteenpäin. Joka toinen vuosi toteuttava laajamittainen analyysi ja selvitys päivittää keskeisimmät kuluttamisen trendit ja niiden vaikutukset juomamarkkinaan sekä ostokanaviin.

Hartwall
Hartwall on juoma-alan innovatiivinen suunnannäyttäjä. Hartwallin tuotevalikoimaan kuuluu oluita, siidereitä ja long drink -juomia, pullotettuja vesiä, virvoitusjuomia, erikoisjuomia sekä tytäryhtiö Hartwa-Traden kautta viinejä ja muita alkoholijuomia. Tunnetuimmat tuotemerkit ovat Lapin Kulta, Karjala, Foster's ja Heineken -oluet sekä Hartwall Jaffa, Hartwall Novelle, Upcider ja Hartwall Original Long Drink. Hartwallin moderni tuotantolaitos sijaitsee Lahdessa. Lähdevesipullottamo on Karijoella Etelä-Pohjanmaalla ja pääkonttori Helsingissä