Uusi yrittäjä Anna Aho Turun Länsikeskuksen Specsaversiin

Lietolainen optikko Anna Aho aloitti elokuussa yrittäjänä Turun Länsikeskuksen Specsavers Optikko -liikkeessä. Liikkeen toisena yrittäjänä jatkaa Kaj Aaramo, jolla on Specsavers Optikko -liike myös Turun keskustassa.

Pitkän optikkouran luonut Anna Aho ei epäröinyt tarttua mahdollisuuteen Specsaversin franchising-yrittäjänä tilaisuuden tarjoutuessa. Asiakaspalvelutehtävissä ja optisen alan parissa useissa eri ketjuissa jo yli kaksikymmentä vuotta toimineelle Aholle päätös lähteä mukaan Specsavers-yrittäjäksi avasi uuden haasteen uralla ja mahdollisuuden asiakaspalvelun kehittämiseen omassa liikkeessä.

- En jäänyt kovinkaan pitkäksi aikaa pohtimaan, kun mahdollisuus yrittäjyyteen tarjoutui Länsikeskuksessa. Liikkeen hyvä sijainti Länsikeskuksessa ja valmis liikekonsepti edesauttoivat päätöksen nopeaa syntyä, Liedossa asuva Aho kertoo.

Ensiluokkaiseen asiakaspalveluun panostaminen on Aholle ykkösasia ja tähän ammattitaitoinen henkilökunta sekä toimiva tiimityöskentely luovat hänen mukaansa parhaan pohjan. Specsavers Optikko Länsikeskuksen myymälässä asiakkaita palvelevat optikko Anna Ahon lisäksi optometristi Tiina Hovi, optinen myyjä Marjut Rantala sekä myyjäharjoittelija Jonna Jouppi.

Neljä vuotta sitten Suomeen rantautuneella Specsaversilla on Suomessa jo yli yhdeksänkymmentä liikettä. Optikkoketjun franchising-konseptin mukaisesti lähes kaikki ketjun liikkeet ovat Länsikeskuksen tavoin paikallisten yrittäjien omistuksessa. Specsavers myy Suomessa jo joka viidennet silmälasit.

Specsavers Turku Länsikeskus, Anna Aho, 02 235 0895, lansikeskus@st.fi.specsavers.com
Viestintäjohtaja Marjo Halonen, Specsavers Finland, 050 598 7046,
marjo.halonen@fi.specsavers.com

Specsavers Optical Group on maailman suurin yksityinen optisen alan yhtymä, joka tarjoaa asiakkailleen ammattimaisia näönhuoltopalveluita sekä muodikkaita ja laadukkaita silmälaseja edullisin hinnoin. Ympäri maailmaa laajentuvalla yhtymällä on yhteensä yli 1 400 optikkomyymälää Iso-Britanniassa, Irlannissa, Alankomaissa, Espanjassa, Australiassa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Suomessa ja Uudessa-Seelannissa. Yhtymän kokonaisliikevaihto oli vuonna 2010 1,7 miljardia euroa. Optikot Doug ja Mary Perkins perustivat Specsaversin vuonna 1984, ja se on edelleen perheyritys. Suomessa Specsavers aloitti heinäkuussa 2007, ja ketju on tähän mennessä avannut 91 Specsavers Optikko -liikettä, joista suurin osa on paikallisten yrittäjien omistuksessa.