Verso.info kokoaa yritysten vastuullisuuteen liittyvät tiedot ensimmäisenä maailmassa

Suomalainen Verso.info on ensimmäisenä maailmassa kehittänyt palvelun, joka tarjoaa yhdellä silmäyksellä tiedon siitä, miten yritykset toimivat niin asiakkaitaan ja henkilöstöään kohtaan kuin ympäristöasioissa ja osana yhteiskuntaa.

Verso.info ottaa vastaan maabrändityöryhmän vastikään suomalaisille antaman haasteen ratkaisujen tarjoajana kokoamalla yhteen yritysten vastuullisuuteen liittyvät tiedot ymmärrettävästi ja tavallisen ihmisen näkökulmasta.

–  Monella meistä on halu vaikuttaa ja saada aikaan myönteistä muutosta valintojemme kautta. Haluaisimme yksinkertaista ja puolueetonta tietoa päivittäisten valintojemme tueksi. Kannamme huolta tulevaisuudesta ja siitä, millaiseksi maailma on muuttumassa, sanoo Verson toimitusjohtaja Jussi Korpikoski.

Verso.info-palvelun tavoitteena on viestiä vastuullisuudesta avoimesti ja läpinäkyvästi sekä muodostaa tapa, jolla niin kuluttajat kuin yritykset sekä niiden henkilöstö ja eri sidosryhmät voivat kommunikoida vastuullisista teoista. Tähän asti tietojen hankkiminen on ollut vaikeaa ja aikaa vievää, eikä sitä ole koettu uskottavaksi.

– Kun aidot hyvät teot alkavat muodostaa yrityksen mainetta, syntyy yrityksen liiketoiminnan kannalta myönteinen tapahtumaketju. Kuluttajat ja muut sidosryhmät alkavat palkita vastuullisesti ja avoimesti toimivia yrityksiä, valitsevat niiden tuotteita tai hakeutuvat niihin töihin. Tällöin yritys haluaa panostaa yhä kestävämpään ja parempaan toimintaan, luonnehtii Korpikoski.

Suomessa ja Saksassa, seuraavaksi Pohjoismaihin

Verson toiminta perustuu yhteistyöhön vahvojen kumppaneiden kanssa. Näitä ovat Suomen ympäristökeskus, Aalto-Yliopisto, Turun yliopisto, Tampereen yliopisto, Ingolstadt Business School, Tekes ja useat toimialajärjestöt sekä -liitot, kuten Suomen Taloushallintoliitto.

Versolla on toimipisteet Suomessa ja Saksassa. Tavoitteena on laajentua nopeasti Pohjoismaihin ja muualle Eurooppaan. Verso.info-palvelussa yritykset koosta, toimialasta ja sijainnista riippumatta pystyvät kertomaan hyvistä vastuullisista teoistaan.

– Yhteiskunta- ja yritysvastuu ovat yhteisiä asioita. Palvelumme tarjoaa mahdollisuuden kertoa, kysyä ja antaa palautetta yrityksistä, niiden tuotteista sekä toiminnasta. Toivotamme kaikki suomalaiset tervetulleeksi sivuillemme, Korpikoski kannustaa.
Ensimmäisiä Verso.info-asiakkaita ovat mm. Finlayson Oy, Perheleipurien Leipomo Salonen Oy ja SOK:n MaRa ketjuohjauksen Bravuria-konsepti.

Osoite: www.verso.info
Liity Verso.info-Facebook-sivuun osoitteessa www.facebook.com/verso.info
Seuraa Versoa Twitterissä www.twitter.com/versoinfo.

Lisätiedot: Toimitusjohtaja Jussi Korpikoski p. 040 537 5797
Asiakasvastuullinen johtaja Jukka Vesala p. 050 498 9112.
www.verso.info. Kuvia ja tietoja Versosta sekä versolaisista http://verso.info/?page_id=138.

Verso.info-palvelun kehittänyt Verso Globe Oy on vuonna 2010 perustettu yksityinen osakeyhtiö, jonka omistajina toimivat yrityksen avainhenkilöt. Yritys on keskittynyt yhteiskuntavastuusta viestimiseen.