Videoverkostojen supersuosikit mukaan Nenäpäivä-keräykseen – Nenätubettajat tulevat!

Nenäpäivä haastaa koko Suomen mukaan yhteiseen hyvän tekemiseen kehitysmaiden lasten hyväksi. Tubettajat eli YouTube-sisällöntuottajat ovat nykyajan mielipidevaikuttajia. Nyt Nenätubettajat näyttävät esimerkkiä Suomen nuorille Hyvän Tekijöille.

Nenäpäivä on rantautunut nyt myös videoverkostoihin. Ensimmäinen kotimainen YouTube-videoverkosto, Töttöröö, haastaa omalla tyylillään suomalaiset nuoret mukaan hyvän tekemiseen: YouTubettajilta on luvassa esimerkiksi leipomista Nenäpäivän hyväksi. Nyt myös videopelistreamin kautta Nenäpäivä-keräykseen mukaan haastaminen on mahdollista!

Herbalisti ja Lakko etunenässä
Suositut tubettajat Herbalisti ja Lakko järjestävät 24 tunnin pelistreamin Kouvolan Kauppakeskus Veturin Kino123-elokuvateatterissa perjantaina 24.10. klo 15.00 alkaen. Videopeli streamataan Twitch.tv:n kautta nettiin (www.twitch.tv/theherbalisti). Mukaan hyvän tekemiseen voi liittyä ympäri Suomen lahjoittamalla! Mikäli parivaljakon asettama yhteinen keräystavoite täyttyy, Herbalisti värjää hiuksensa siniseksi ja Lakko syö/juo jotain erittäin tulista livestreamin aikana. Herbalisti ja Lakko kannustavat kaikki mukaan Nenäpäivään: ”Upeeta tehdä yhdessä hyvää ja auttaa apua tarvitsevia ympäri maailman!”

VIDEO: Herbalisti ja Lakko Nenätubetus

Resepti-inspiraatiota vlogista
Myös lifestyle-vlogaaja Polishedxpink eli Annika Jaakkola lähti mukaan Nenäpäivään Nenäpäivä-inspiraattorin, Robinin, tapaan. Annika ideoi oman reseptin Nenäpäivä-keksien leipomiseen: ”Osallistutaan kaikki jollain tapaa Nenäpäivään ja saadaan yhdessä jotain isoa ja suurta hyvää aikaiseksi!”

VLOG: Annikan Nenäpäivä-keksit (resepti ja ohjeet)

Mukaan on lähdössä myös muita Nenätubettajia.

Nenäpäivän Hyvän Tekijöiden tempauksia voi seurata: nenäpäivä.fi/tiimit

Lisätietoa Nenäpäivä-kampanjasta:

Tea Saloranta | markkinointi- ja viestintäpäällikkö | Nenäpäivä-säätiö

puh. 040 539 5498 | tea.saloranta@nenapaiva.fi | nenäpäivä.fi

Nenäpäivä-säätiö järjestää vuosittain valtakunnallisen Nenäpäivä-kampanjan, jonka tarkoituksena on hankkia varoja kehitysmaiden lasten ihmisarvoisen elämän edistämiseksi. Nenäpäivän tuella yhdeksän järjestöä: Suomen UNICEF, Suomen Punainen Risti, Kirkon Ulkomaanapu, Fida International, Pelastakaa Lapset, Plan Suomi, Solidaarisuus, Suomen Ammattiliittojen Solidaarisuuskeskus (SASK) ja Suomen Lähetysseura tekevät pitkäkestoista kehitysyhteistyötä Afrikassa, Aasiassa sekä Väli- ja Etelä-Amerikassa.

Yleisradio tukee Nenäpäivää ohjelmatoiminnallaan. Nenäpäivä-kampanja 9.10.–9.11.2014. Nenäpäivä 7.11.2014.