Wojnar’s Green Heart -luomulevitteet nyt myös Suomessa

Wojnar’s Green Heart -luomulevitteet hurmaavat maistelijansa herkullisen maun lisäksi puhtailla raaka-aineilla ja monenlaisilla terveysvaikutteilla. Kotimaan tuorejuustohyllyistä löytyy nyt kaksi eri makuista luomulaatuista, vegaaneillekin sopivaa Wojnar’s-kasvislevitettä: tomaatti-basilika- ja speltti-kurpitsansiemenlevite. Molemmat Suomesta saatavat kasvislevitteet sopivat mainiosti esimerkiksi suoraan leivän päälle, dippailuun tai raaka-aineeksi ruoanlaittoon.

1930-luvulla perustettu Wojnar’s on itävaltalainen perheyritys, joka on erikoistunut erilaisiin vegaanisiin ja luomutuotteista valmistettuihin levitteisiin, salaatteihin ja tuorevälipaloihin. Green Heart -luomulevitteiden erinomaisen maun salaisuus löytyy ensiluokkaisista ja puhtaista raaka-aineista: levitteissä käytetään ainoastaan korkealaatuisia itävaltalaisia soijapapuja ilman säilöntä- ja lisäaineita tai muita keinotekoisia ainesosia.

Wojnar’s arvostaa tuotteiden aitoutta ja luonnollisuutta. Vaikka Suomessa myytävät levitteet sopivat erityisesti vegaaneille ja ovat täynnä terveysvaikutteisia ainesosia, on niiden herkullinen maku onnistunut hurmamaan myös innokkaimmat lihansyöjät, kertoo levitteitä maahantuovan Valkoisen Ristin markkinointipäällikkö Timo Friman.

Green Heart -luomulevitteissä on runsaasti monityydyttymättömiä rasvahappoja, jotka nopeuttavat aineenvaihduntaa ja auttavat painonhallinnassa. Levitteet alentavat myös kolesterolia ja tukevat immuunijärjestelmää. Lisäksi tuotteiden sisältämät kasviestrogeenit auttavat syövän ja sydäntautien ehkäisyssä.

Suomessa nyt saatavilla olevat tuotteet:

Luomu tomaatti-basilikalevite 150 g

Tomaatti-basilikalevite on herkullinen makuyhdistelmä tomaattia, basilikaa ja soijapapuja. Lisämakua levitteeseen tuovat valkosipuli ja raikkaat yrtit. Klassinen tomaatin ja basilikan yhdistelmä sopii moneen makuun.

Ravintoarvot / 100 g:

Energiaa 1027 kJ/ 248 kcal
Proteiinia 10,1 g
Hiilihydraatteja 7,8 g
- josta sokereita 1,0 g
Rasvaa 18,6 g
- josta tyydyttyneitä rasvahappoja 2,3 g
Kuituja 4,3 g
Suolaa 0,6 g

Ainekset: tomaatti 37 %*, soijapapu*, vesi, auringonkukkaöljy*, sipuli*, porkkana*, joditon suola, hiiva, omenaviinietikka*, perunatärkkelys*, valkosipuli*, basilika*, yrtit*, mausteet*

*luomulaatua

Luomu speltti-kurpitsansiemenlevite 150 g

Maukas ja pehmeän makuinen kurpitsansiemenlevite on terveellinen vaihtoehto leivän päälle ja dippailuun. Kurpitsansiementen, speltin ja soijapapujen lisäksi levite sisältää maustekurkkua ja sinapinsiementä.

Ravintoarvot / 100 g:

Energiaa 1086 kJ/ 262 kcal
Proteiinia 11,2 g
Hiilihydraatteja 6,7 g
 - josta sokereita 2,8 g
Rasvaa 20,1 g
 - josta tyydyttyneitä rasvahappoja 2,5 g
Kuituja 4,8 g
Suolaa 0,5 g

Ainekset: soijapapu*, vesi, auringonkukkaöljy*, speltti 8 %*, maustekurkku* (kurkku*, etikka*, vesi, sokeri*, joditon suola, mausteet*), paprika*, sipuli*, omenaviinietikka*, hiiva, kokonaisia kurpitsansiemeniä 1,5 %*, soijakastike* (vesi, soijapavut, merisuola), joditon suola, sinapinsiemen*

*luomulaatua

Suomessa Green Heart -tuotteita myyvät Prismat ja suurimmat S-marketit.
Luomulevitepakkausten hinta alkaen 2,09 euroa.

Wojnar’s on levitteisiin, salaatteihin, herkkuihin ja tuorevälipaloihin erikoistunut itävaltalainen perheyritys. 1930-luvulla perustettu, jo kolmannen sukupolven luotsaama yritys panostaa vahvasti luonnollisten ja terveellisten luomutuotteiden valmistamiseen. Vuonna 2002 yritys sai useita kansainvälisesti tunnettuja laatusertifikaatteja kuten AIB, ISO 9001, IFS ja Ökoprofit. Yrityksellä on 55 miljoonan euron liikevaihto ja yhteensä yli 280 työntekijää. Itävallassa Wojnar’s on ylivoimainen markkinajohtaja tuoteryhmissään. http://www.wojnar.at/

Timo Friman
Markkinointipäällikkö