Kolmen elintärkeän ravintoaineen ketju varmistaa luuston terveyden

Uusi Minisun Luusto on enemmän kuin kalsiumvalmiste

Minisun kalsium -tuotesarja vahvistuu ainutlaatuisella valmisteella: Minisun Luusto + K2-vitamiini sisältää kalsiumia, D-vitamiinia sekä K2-vitamiinia. Kolmen elintärkeän ravintoaineen ketju sisältää kaiken, mitä luusto tarvitsee voidakseen hyvin.

Kaikki mitä tarvitset luuston hyvinvointiin

Minisun Luusto + K2-vitamiini on ainutlaatuinen uutuustuote Suomen markkinoilla: se sisältää kolme luuston hyvinvoinnin kannalta elintärkeää ravintoainetta yhdessä tabletissa, joilla jokaisella on oma rooli luuston terveyden ylläpidossa. K2-vitamiini sitoo kalsiumin elimistössä oikeaan paikkaan eli luustoon ja varmistaa siten, että luuston rakenne pysyy optimaalisena.

Minisun Luusto + K2-vitamiini sisältää 500 milligrammaa kalsiumia, 25 mikrogrammaa D3-vitamiinia ja 45 mikrogrammaa K2-vitamiinia. K-vitamiinia esiintyy useissa eri muodoissa, ja juuri K2-vitamiinin tiedetään olevan hyvin elimistön käytettävissä (Sato ym. Nutrition Journal 2012).  Minisun Luusto sisältää patentoitua ja mikrokapseloitua K2-vitamiinia, joka on erityisen korkealuokkainen vitamiinivalmiste. Helposti nieltävä Minisun Luusto löytyy nyt apteekista 80 tabletin pakkauksessa.

Näin K2-vitamiini vahvistaa luustoa

K2-vitamiinille ei ole Suomessa saantisuositusta, mutta sen rooli luuston hyvinvoinnissa on hyvin olennainen. D-vitamiinin merkitys elimistön kokonaisvaltaisessa hyvinvoinnissa on jo yleisesti tunnistettu, samoin tunnetaan sen päätehtävä eli huolehtiminen kalsiumin imeytymisestä suolistosta elimistöön. K2-vitamiini puolestaan vie kalsiumin oikeaan paikkaan eli luustoon. D-vitamiini, kalsium ja K2-vitamiini toimivat siis saumattomasti yhdessä vastaten luuston hyvinvoinnista. K-vitamiinin myönteiset vaikutukset luustoterveyteen on osoitettu useissa tutkimuksissa (Feskanich ym. Am J Clin Nutr 1999; Knapen ym. Osteoporos Int 2013).

K-vitamiinin lähteet ja suositukset

Suomalaisesta ravinnosta saattaa olla  vaikea saada riittävästi K2-vitamiinia, sillä sitä esiintyy lähinnä lihassa, maito- ja juustotuotteissa sekä munissa hyvin pieninä määrinä. Ihmisen suolistomikrobisto valmistaa myös K2-vitamiinia.  Vastasyntyneellä ei ole riittävää bakteerikantaa suolistossa, minkä vuoksi Suomessa annetaan K-vitamiinipistos vauvoille heti niiden syntymän jälkeen.

K-vitamiinille yleensä tai K2-vitamiinille ei ole annettu ravitsemus- tai saantisuosituksia Suomessa.  Riittävän K-vitamiinin saannin suositus USA:ssa on 120 mikrogrammaa miehille ja 90 mikrogrammaa naisille.

Tutkimuslähteet

Feskanich D, Weber P, Willett WC, Rockett H, Booth SL, Colditz GA. Am J Clin Nutrition Journal 1999 Jan;69(1):74-9

Sato T, Schurgers LJ, Uenishi K Nutrition Journal 2012 Nov 12;11:93

Knapen MH, Drummen NE, Smit E, Vermeer C, Theuwissen E.

Osteoporos Int 2013.

Tuote- ja hintatiedot

Minisun Luusto + K2-vitamiini

80 nieltävää tablettia

Tuotesisältö

500 mg kalsiumia

25 mg D3-vitamiinia

45 mg K2-vitamiinia

Suositushinta

9,90€

Saatavuus

Apteekista

Koostumus

Laktoositon,maidoton, liivaton,

soijaton ja gluteiiniton. Ei sisällä aromi-, makeutus- tai säilöntäaineita.

Tiedustelut:

Kati Murto
Markkinointipäällikkö
Oy Verman Ab
kati.murto@verman.fi

Kuvapyynnöt:

Piia Taimela
Markkinointikoordinaattori
Oy Verman Ab
piia.taimela@verman.fi

Verman

Oy Verman Ab on vuonna 1987 perustettu suomalainen lääkealan perheyritys. Yritys tarjoaa korkealaatuisia tuotteita terveyden edistämiseen ja hyvinvointiin. Vermanin tuoteryhmät ovat itsehoitolääkkeet, reseptilääkkeet, ravintolisät sekä terveydenhuollon laitteet ja tarvikkeet. Verman on markkinajohtaja useissa itsehoitovalmisteiden tuoteryhmissä, kuten maitohappobakteereissa, rautavalmisteissa, allergialääkkeissä, laktaasientsyymeissä ja ruoansulatusentsyymeissä. Tunnetuimpia tuotemerkkejä ovat Rela Tabs, Rela Drops, Minisun, Obsidan, Heinix, Lactrase ja Nogasin.