Kolmen elintärkeän ravintoaineen ketju varmistaa luuston terveyden

Uusi Minisun Luusto on enemmän kuin kalsiumvalmiste

Minisun kalsium -tuotesarja vahvistuu ainutlaatuisella valmisteella: Minisun Luusto + K2-vitamiini sisältää kalsiumia, D-vitamiinia sekä K2-vitamiinia. Kolmen elintärkeän ravintoaineen ketju sisältää kaiken, mitä luusto tarvitsee voidakseen hyvin.

Kaikki mitä tarvitset luuston hyvinvointiin

Minisun Luusto + K2-vitamiini on ainutlaatuinen uutuustuote Suomen markkinoilla: se sisältää kolme luuston hyvinvoinnin kannalta elintärkeää ravintoainetta yhdessä tabletissa, joilla jokaisella on oma rooli luuston terveyden ylläpidossa. K2-vitamiini sitoo kalsiumin elimistössä oikeaan paikkaan eli luustoon ja varmistaa siten, että luuston rakenne pysyy optimaalisena.

Minisun Luusto + K2-vitamiini sisältää 500 milligrammaa kalsiumia, 25 mikrogrammaa D3-vitamiinia ja 45 mikrogrammaa K2-vitamiinia. K-vitamiinia esiintyy useissa eri muodoissa, ja juuri K2-vitamiinin tiedetään olevan hyvin elimistön käytettävissä (Sato ym. Nutrition Journal 2012).  Minisun Luusto sisältää patentoitua ja mikrokapseloitua K2-vitamiinia, joka on erityisen korkealuokkainen vitamiinivalmiste. Helposti nieltävä Minisun Luusto löytyy nyt apteekista 80 tabletin pakkauksessa.

Näin K2-vitamiini vahvistaa luustoa

K2-vitamiinille ei ole Suomessa saantisuositusta, mutta sen rooli luuston hyvinvoinnissa on hyvin olennainen. D-vitamiinin merkitys elimistön kokonaisvaltaisessa hyvinvoinnissa on jo yleisesti tunnistettu, samoin tunnetaan sen päätehtävä eli huolehtiminen kalsiumin imeytymisestä suolistosta elimistöön. K2-vitamiini puolestaan vie kalsiumin oikeaan paikkaan eli luustoon. D-vitamiini, kalsium ja K2-vitamiini toimivat siis saumattomasti yhdessä vastaten luuston hyvinvoinnista. K-vitamiinin myönteiset vaikutukset luustoterveyteen on osoitettu useissa tutkimuksissa (Feskanich ym. Am J Clin Nutr 1999; Knapen ym. Osteoporos Int 2013).

K-vitamiinin lähteet ja suositukset

Suomalaisesta ravinnosta saattaa olla  vaikea saada riittävästi K2-vitamiinia, sillä sitä esiintyy lähinnä lihassa, maito- ja juustotuotteissa sekä munissa hyvin pieninä määrinä. Ihmisen suolistomikrobisto valmistaa myös K2-vitamiinia.  Vastasyntyneellä ei ole riittävää bakteerikantaa suolistossa, minkä vuoksi Suomessa annetaan K-vitamiinipistos vauvoille heti niiden syntymän jälkeen.

K-vitamiinille yleensä tai K2-vitamiinille ei ole annettu ravitsemus- tai saantisuosituksia Suomessa.  Riittävän K-vitamiinin saannin suositus USA:ssa on 120 mikrogrammaa miehille ja 90 mikrogrammaa naisille.

Tutkimuslähteet

Feskanich D, Weber P, Willett WC, Rockett H, Booth SL, Colditz GA. Am J Clin Nutrition Journal 1999 Jan;69(1):74-9

Sato T, Schurgers LJ, Uenishi K Nutrition Journal 2012 Nov 12;11:93

Knapen MH, Drummen NE, Smit E, Vermeer C, Theuwissen E.

Osteoporos Int 2013.

Tuote- ja hintatiedot

Minisun Luusto + K2-vitamiini

80 nieltävää tablettia

Tuotesisältö

500 mg kalsiumia

25 mg D3-vitamiinia

45 mg K2-vitamiinia

Suositushinta

9,90€

Saatavuus

Apteekista

Koostumus

Laktoositon,maidoton, liivaton,

soijaton ja gluteiiniton. Ei sisällä  aromi-, makeutus- tai  säilöntäaineita.

Tiedustelut:

Kati Murto
Markkinointipäällikkö
Oy Verman Ab
kati.murto@verman.fi

Kuvapyynnöt:

Piia Taimela
Markkinointikoordinaattori
Oy Verman Ab
piia.taimela@verman.fi

Verman

Oy Verman Ab on vuonna 1987 perustettu suomalainen l ää kealan perheyritys. Yritys tarjoaa korkealaatuisia tuotteita terveyden edist ä miseen ja hyvinvointiin. Vermanin tuoteryhm ä t ovat itsehoitol ää kkeet, reseptil ää kkeet, ravintolis ä t sek ä terveydenhuollon laitteet ja tarvikkeet. Verman on markkinajohtaja useissa itsehoitovalmisteiden tuoteryhmiss ä , kuten maitohappobakteereissa, rautavalmisteissa, allergial ää kkeiss ä , laktaasientsyymeiss ä ja ruoansulatusentsyymeiss ä . Tunnetuimpia tuotemerkkej ä ovat Rela Tabs, Rela Drops, Minisun, Obsidan, Heinix, Lactrase ja Nogasin.