• Mirasys/

Mirasysin virtuaalimatriisi- ja paikkatietojärjestelmien hallintasovellukset ensiesittelyssä FinnSec 2013 –messuilla 13-15.11.2013, osastolla 6C74

Report this content

Mirasys Oy, Suomen markkinajohtaja älykkäissä videonhallintaratkaisuissa,  julkistaa FinnSec 2013 messuilla, osastolla 6C74, Mirasys Virtuaalimatriisin ja paikkatietojärjestelmien hallintasovelluksen.

Mirasys Virtuaalimatriisi

Mirasys Virtuaalimatriisi mahdollistaa laajojen järjestelmien etäkuvavalvonnan useista samanaikaisista monitoreista. Mirasys-operaattorikonsolin kautta hallinnoitavilla monitoreilla on mahdollista käyttää useita tuhansia staattisia ja dome-kameroita sekä kamerakiertoja, IP–kameroita, analogisia kameroita, I/O-laitteita ja virtuaalisia kameroita ketterästi mukautettavassa ja helppokäyttöisessä ympäristössä. Mirasys Virtuaalimatriisi on tehokas ja helppokäyttöinen ratkaisu konserniverkkojen, teollisuuden prosessien, kauppakeskusten ja monitoimipaikkaympäristöjen älykkääseen kuvavalvontaan niin paikallisesti kuin etänä.

Paikkatietojärjestelmien hallintasovellus

Paikkatietojärjestelmät kuten kartat tehostavat ja helpottavat merkittävästi suurten kokonaisuuksien kuvavalvontaa. Mirasys julkistaakin uuden paikkatietojärjestelmien hallintasovelluksen virtuaalimatriisiin liittyen. Paikkatietojärjestelmien hallintasovellus mahdollistaa laajojen kuvavalvontajärjestelmien helppokäyttöisen hallinnoinnin monitasoisten karttojen ja CAD-kuvien avulla, myös silloin kun valvonta tapahtuu etänä. Valvontajärjestelmän komponenteille voidaan määritellä koordinaatit ja kunnossapitoon liittyvät viitetiedot suoraan videovalvontajärjestelmään, jolloin niiden ylläpidettävys helpottuu oleellisesti, eikä erillisiä kunnossapidon ratkaisuja tarvita.

Mirasys esittelee integraatioesimerkkinä Pitney Bowesin MapXtreme® -järjestelmään pohjautuvan paikkatietosovelluksen, jonka avulla käyttäjät voivat valita laajalta kartalta alueita haluamallaan tarkkuudella ja seurata valvontalaitteita aina maa- tai kaupunkitasolta yksittäisten rakennusten pohjapiirroksien tasolle.

”Sekä Virtuaalimatriisin että paikkatietosovelluksen helppokäyttöisyyteen on kiinnitetty erityistä huomiota”, kertoo Mirasys Suomen maajohtaja, Veli-Matti Luukkanen, ja jatkaa: ”Mirasysin tavoitteena on alentaa tuotteen elinkaaren aikaisia kokonaiskustannuksia. Tuotteen helppokäyttöisyys ei pelkästään nopeuta toimintojen suorittamista käyttötilanteissa vaan vähentää myös kouluttamiseen tarvittavaa aikaa, kun tuote otetaan ensimmäistä kertaa käyttöön sekä kun tuotteelle tulee täysin uusia käyttäjiä vuosien varrella. Myös satunnaiskäyttäjät pystyvät nopeasti ja muita häiritsemättä suorittamaan tarvittavat toiminnot. Tämä tuo säästöä sekä ajassa että koulutuskustannuksissa. Kerrannaisvaikutukset voivat olla suuriakin, sillä Mirasys VMS-ohjelmisto skaalautuu laajoihin jopa tuhansien toimipaikkojen ratkaisuihin.”

Älykkään Mirasys-videonhallintajärjestelmän käyttöä tehostavat vielä selainpohjaiset raportit, videoanalytiikka sekä integroitu rekisterinumerontunnistus lupa- ja hallintasovelluksella. Nämä kaikki esitellään Mirasysin osastolla.

Tervetuloa tutustumaan Mirasysin uutuuksiin FinnSec 2013 -messuilla osastolle 6C74 Helsingin Messukeskuksessa.

Veli-Matti Luukkanen, Maajohtaja Mirasys Suomi, puh. 050 411 7317

sähköposti: veli-matti.luukkanen(at)mirasys.fi

Sari Lappalainen, Markkinointijohtaja, puh.  040 511 3457

sähköposti: sari.lappalainen(at)mirasys.com

Mirasys Oy

Mirasys Oy on Suomen markkinajohtaja älykkäissä videonhallintaratkaisuissa. Asiakkaat eri toimialoilta käyttävät Mirasysin järjestelmiä yli 40:ssä maassa vahingontorjuntaan, alueiden suojeluun, rakennusten hallintaan ja operatiivisen tehokkuuden parantamiseen. Mirasys toimii maailmanlaajuisesti yhteistyössä turvallisuusalan johtavien palveluntarjoajien, jakelijoiden ja systeemi-integraattoreiden kanssa. Yli 50.000 asiakasta käyttää Mirasys-järjestelmiä, joihin on liitetty lähes miljoona kameraa. Mirasys tukee yli 1.600 validoitua IP-kameramallia johtavilta kameravalmistajilta, tuhansia yhteensopivia kameramalleja sekä kaikkia analogikameroita. Lisätietoja www.mirasys.com.