Uuden sukupolven videonhallintajärjestelmä - Mirasys VMS V8

Report this content

Mirasys Oy, Suomen markkinajohtaja älykkäissä videonhallintaratkaisuissa,  tuo markkinoille uuden sukupolven videonhallintajärjestelmän: Mirasys VMS V8. Uusi V8 skaalautuu eri kokoisiin ympäristöihin entistä laajemmin ja se vastaa monipuolisesti asiakkaiden vaativiin tarpeisiin. Lisäksi se tarjoaa useita asiakkaiden päivittäistä toimintaa tehostavia lisäsovelluksia. Mirasys V8 sisältää kolme eri tuotevariaatiota: Ikon, Entegra ja Stratos. Entegra on saatavilla maaliskuussa 2017 ja kaksi muuta variaatiota tulevat saataville syksyllä 2017.

Mirasys VMS V8 on nopea ja helppo asentaa ja siinä on erityisesti huomioitu verkotettujen videonhallintajärjestelmien vaatima tehokas, keskitetty ylläpito ja hallinta. Petri Bäckström, VP Product Management, kertoo: ”Tavoitteemme on saada ohjelmiston käyttöönottokustannukset alle puoleen nykytasosta. Syksystä 2017 lähtien järjestelmän keskitetty hallinta, ylläpito ja palvelinten, asiakassovellusten ja ajurien päivitys eivät enää vaadi paikan päälle matkustamista. Valmiit pohjat nopeuttavat tarvittavien tietojen viemistä järjestelmään sekä asennustyötä. Käyttäjäprofiileja on helppo luoda, hallita ja muuttaa. Palvelimet voidaan konfiguroida ennakkoon ja niihin voidaan esiasentaa kamerat ja sovellukset ennen palvelinten toimittamista paikan päälle.”

Mirasys VMS V8:n hyvin modernia käyttöliittymää voi muokata täysin yksilöllisten tarpeiden ja mieltymysten mukaan. Uusien käyttäjien on helppo oppia käyttämään Spotter-käyttöliittymää, mutta ammattikäyttöön on silti tarjolla vaikuttava määrä työtä tehostavia ominaisuuksia ja räätälöintejä. Syksystä alkaen uusi HTML5-pohjainen selainkäyttöliittymä tarjoaa vaivattoman pääsyn Mirasys-järjestelmään kaikkialta: pöytäkoneelta, tabletista ja puhelimesta.

Yrityksillä ja yhteisöillä on käytössään aikaisempaa enemmän kameroita, ja kameroissa on enemmän megapikseleitä. Kuvatahdit ja bittinopeudet ovat lisääntyneet ja palvelimien kapasiteettia on tarve kasvattaa. Järjestelmien on yksinkertaisesti kasvatettava suorituskykyä, jotta ne voivat käyttää tehokkaasti kamerasta saatua visuaalista tietoa. Petri Bäckström sanoo: ”Mirasys VMS V8 vastaa tai jopa ylittää uusien kamerateknologioiden asettamat skaalautuvuus- ja suorituskykyvaatimukset. Näin videonhallintajärjestelmät voidaan suunnitella vapaasti käyttäen laitteita, jotka parhaiten sopivat asiakkaiden tarpeisiin. Mm. Mirasys V8:ssa oleva TruStore–teknologia tarjoaa mahdollisuuden rajattomaan määrään tallennustilaa.”

V8 tarjoaa monipuolisia integraatiomahdollisuuksia, joiden avulla järjestelmäintegraattorit voivat räätälöidä kullekin asiakkaallensa sopivan palvelupaketin. Mirasys VMS tukee jo nyt tuhansia erilaisia laitteita. Tulevaisuudessa videokuvanhallinnassa tulee entistä merkittävämmäksi videokuvan yhdistäminen muihin tietokanaviin ja siitä saadun kokonaiskuvan hyödyntäminen operatiivisessa toiminnassa. Tätä tulevaisuutta tukee Mirasysin uusi älykäs “Smart Event Management” -integraatioalusta, joka mahdollistaa kaksisuuntaisen liitettävyyden ulkopuolisiin järjestelmiin, jolloin kumpi tahansa järjestelmistä voi ohjata toista.

Nykyiset Mirasys-asiakkaat, joilla on verkotettu järjestelmä, voivat saada kaikki V8:n edut käyttöönsä, sillä V8 Master-palvelin tukee myös V6:n ja V7:n verkotettuja VMS –palvelimia. Keskitetyssä, verkotetussa Mirasys-järjestelmässä kaikkia paikallisia tai yksittäisiä VMS-palvelimia ei tarvitse päivittää. Riittää että Master-palvelin ja Mirasys Spotter –käyttöliittymät päivitetään versioon 8. Muut VMS-palvelimet voi päivittää sitä mukaa, kun esimerkiksi laitteen ikä tai kasvaneet suorituskykyvaatimukset sitä edellyttävät. Tämä alentaa merkittävästi elinkaaren aikaisia kustannuksia.

Petri Bäckström, VP Product Management, puh. 050 375 3074
sähköposti: petri.bäckström@mirasys.com

Sari Lappalainen, Markkinointijohtaja, puh. 040 511 3457
sähköposti: sari.lappalainen@mirasys.com

Mirasys Oy

Mirasys Oy on Suomen markkinajohtaja älykkäissä videonhallintaratkaisuissa. Asiakkaat eri toimialoilta käyttävät Mirasysin järjestelmiä yli 40:ssä maassa vahingontorjuntaan, alueiden suojeluun, rakennusten hallintaan ja operatiivisen tehokkuuden parantamiseen. Mirasys toimii maailmanlaajuisesti yhteistyössä turvallisuusalan johtavien palveluntarjoajien, jakelijoiden ja systeemi-integraattoreiden kanssa. Yli 70.000 asiakasta käyttää Mirasys-järjestelmiä, joihin on liitetty lähes miljoona kameraa. Mirasys tukee yli 2.500 validoitua IP-kameramallia johtavilta kameravalmistajilta, tuhansia yhteensopivia kameramalleja sekä kaikkia analogikameroita. Lisätietoja www.mirasys.com.