Jukurit ja MPY tukemassa syöpälapsia #erätauko-kampanjassa 16.2. SM-liigaottelussa

Jukurit pelaa hyvän asian puolesta perjantaina 16.2. Jukurit-KalPa -ottelussa. Joukkue on MPY Palvelujen tuella mukana #erätauko-kampanjassa, joka on syöpälapsia ja -nuoria sekä heidän läheisiään tukevan Sylva ry:n kampanja syöpälasten puolesta. #erätauko-kampanjassa kerätyillä varoilla annetaan lapsipotilaille ja heidän perheilleen kaivattuja hengähdystaukoja rankkojen hoitojen välille. Kampanjan ydinidea kuvaa sitä, kuinka kova taistelu lapsen syöpä on koko perheelle.

Helmikuun 15. päivä vietetään kansainvälistä lasten syövän päivää. Suomessa sairastuu syöpään vuoden aikana noin 150 alle 16-vuotiasta lasta. Tehokkailla hoidoilla keskimäärin 75-80 prosenttia eli noin kolme neljästä lapsesta paranee. Kehittyneistä hoidoista huolimatta syöpä on silti yhä yleisin kuolemaan johtava sairaus lapsilla. Lapsen tai nuoren syöpä on raskas uutinen koko lähipiirille ja se pysäyttää normaalin arjen.

Jukurit pelaa viimevuotiseen tapaan #erätauko-teemaisen ottelun 16.2. kullan sävyisissä pelipaidoissa, jotka huutokaupataan pelin jälkeen Huutokaupat-sivustolla osoitteessa huutokaupat.fi. Huutokaupasta saadut tuotot ohjataan lyhentämättömänä Sylva Ry:n tilille. #erätauko-teemapaidat Jukureille mahdollistaa yhteistyökumppani MPY Palvelut Oyj. Teemaottelun pelipaitojen väri tulee maailmalla tunnetun lasten syövän vastaisesta kampanjasta ”Golden ribbon”.

- Kultainen nauha on tuttu tunnus maailmalla lasten syöpähoitoa tukevissa kampanjoissa kuten meillä Suomessa esimerkiksi roosanauha on rintasyövän tukemisessa. Olemme laajentaneet Sylva ry:n kanssa tehtävää yhteistyötä keräämällä huutokaupan avulla varoja perheille, jotka elävät arkea lapsen syöpähoitojen ympärillä. #erätauko-kampanjan kautta kaikilla on mahdollisuus tukea lasten syövänvastaista kamppailua ja tahdomme kantaa oman kortemme kekoon yhdessä MPY:n kanssa, Jukurien myynti- ja markkinointituottaja Henna Huuhka kertoo.

- MPY Palvelut haluaa olla tukemassa lapsia ja nuoria sekä heidän perheitään usein pitkienkin syöpähoitojaksojen aikana ja tarjoamassa edes pieniä hengähdystaukoja rankoille hoitojaksoille. Liigan ja Jukureiden #erätauko-kampanja on loistava mahdollisuus yrityksille ja yksityishenkilölle kantaa kortensa kekoon hyvän asian puolesta. Haastankin kaikki mukaan peliin ja huutokauppaan, kannustaa MPY:n markkinointi- ja viestintäjohtaja Mari Tuovinen.

Jukurit HC Oy, Henna Huuhka, myynti -ja markkinointituottaja, p. 045 604 4878, henna.huuhka(at)jukurit.fi
MPY Palvelut Oyj, Mari Tuovinen, markkinointi- ja viestintäjohtaja, p. 044 019 0711, mari.tuovinen(at)mpy.fi

Lisätietoa kampanjasta: http://www.sylva.fi/ajankohtaista/tiedotteet/kun-syopa-tekee-pahaa-eratauko-tekee-hyvaa/

#Erätauko-kampanjan ydinidea kuvaa sitä, kuinka kova taistelu lapsen syöpä on koko perheelle. Usein syöpähoitojen pitkittyessä ja normaalin arjen rutiinien ja ilojen kadotessa voi käydä niin, että ykkösketjulle tulee liian pitkä vaihto ja voimat loppuvat. Tällöin tarvitaan hengähdystaukoja.