Resursseja asiakaspalvelun kehittämiseen ja digitalisoitumiseen - Kymenlaakson Sähkö Oy valitsi ICT-kumppanikseen MPY Palvelut Oyj:n

Kymenlaakson Sähkö Oy on valinnut ICT-kumppanikseen MPY Palvelut Oyj:n. Kumppanoitumisen myötä Kymenlaakson Sähköllä on käytössään laajemmat resurssit digitalisaation haasteisiin ja asiakaspalvelun kehittämiseen ICT:n avulla.

Kymenlaakson Sähkö Oy on solminut ICT-palvelusopimuksen MPY Palvelut Oyj:n kanssa. Yhtiö haki kumppania vahvistamaan tehokkaasta tietotekniikasta ja tietoliikenteestä saatuja asiakas- ja liiketoimintahyötyjä. Sopimuksen mukaan MPY Palvelut huolehtii Kymenlaakson Sähkön perustietotekniikka-, konesali- ja asiantuntijapalveluista, tietotekniikan tukipalveluista, tietoliikennepalveluista sekä laitetoimituksista. Neljä KSOY:n tietohallinnon työntekijää siirtyi MPY:n palvelukseen vanhoina työntekijöinä.

- Halusimme laajentaa käytössämme olevia resursseja ja kumppanoitua ICT:n alueella, jotta voimme vastata paremmin toimialan muuttuviin tarpeisiin. Asiakkaat odottavat yhä kehittyneempiä verkkopohjaisia palveluja ja digitalisaatio vaikuttaa vahvasti kaikkeen toimintaamme. MPY Palvelujen avulla voimme kasvattaa ICT:n tuomia hyötyjä liiketoiminnalle ja tehostaa omaa toimintaamme. Sopimuskumppaniksi valikoitui sopivankokoinen ICT-osaaja, jolla on paikallista toimintaa. Meille on hyvin tärkeää se, että pystymme vaikuttamaan Kymenlaakson alueella uusien työpaikkojen syntymiseen, toteaa toimitusjohtaja Aku Pyymäki Kymenlaakson Sähkö Oy:stä.

Kotimainen tietotekniikan ja tietoliikenteen erikoisosaaja MPY Palvelut on nopeasti kasvava, 180 tietotekniikan ammattilaista työllistävä ICT-yhtiö, joka toimii 12 paikkakunnalla Suomessa. MPY Palveluilla on toimipaikka Kouvolassa ja yhtiöllä on jo merkittäviä asiakkuuksia alueella. MPY:n tavoitteena on laajentaa liiketoimintaa entisestään Kymenlaaksossa ja lisätä niin työllisyyttä kuin palvelutarjontaa alueella.

- Olemme innoissamme yhteistyöstä ja näemme Kymenlaakson Sähkön meille hyvin merkittävänä kumppanina. Haluamme rakentaa aitoa, suomalaista palvelukokemusta. Se perustuu asiakkaan kuuntelemiseen ja liiketoiminnan kehityskohteiden tunnistamiseen, johon osaltamme tarjoamme asiantuntemusta ja toimintavarmuutta, MPY Palvelujen toimitusjohtaja Pekka Mettälä toteaa.

MPY Palveluille on myönnetty Avainlippu-tunnus merkiksi vastuullisuudesta ja pitkäjänteisyydestä kotimaisten palvelujen ja työpaikkojen tuottajana.

Kymenlaakson Sähkö Oy, toimitusjohtaja Aku Pyymäki, p. 0400 397 474, etunimi.sukunimi@ksoy.fi
MPY Palvelut Oyj, toimitusjohtaja Pekka Mettälä, p. 040 504 2019, etunimi.sukunimi@mpy.fi

Kymenlaakson Sähkö on kaakkoissuomalainen energiakonserni, joka palvelee yli 100 000 sähkö- ja verkkoasiakasta. Energiaa myymme valtakunnallisesti, sähköverkoissa toimimme neljän maakunnan alueella: Kymenlaaksossa, Etelä-Karjalassa, Uudellamaalla ja Päijät-Hämeessä. Panostamme suunnitelmallisesti monipuoliseen energiantuotantoon, sähköverkkojen jatkuvaan kehittämiseen sekä toimialan parhaaseen asiakaspalveluun. Lue lisää www.ksoy.fi

MPY Palvelut on suomalainen tietotekniikkapalveluihin erikoistunut asiantuntijayritys, jonka visiona on tarjota toimialan parasta asiakaskokemusta ja sen myötä kasvaa Suomen ICT-markkinan kärkitoimijaksi. MPY osti kesäkuussa 2017 ICT- ja liiketoimintateknologiapalveluja tuottavan Net Man Oy:n.

Yhdessä Net Manin kanssa MPY tarjoaa kokonaisvaltaiset tietotekniikkapalvelut aina konesalipalveluista tietoverkkoihin ja tietohallintojohtamiseen. Kaupan myötä MPY:n henkilöstömäärä kasvaa 180 asiantuntijaan ja liikevaihto 30 milj. euroon. MPY ja Net Man palvelevat valtakunnallisesti 12 paikkakunnalla Suomessa. www.mpy.fi