COOLPIX S810c kuvaamiseen, yhteyksien muodostamiseen ja kuvien jakamiseen

Upeat kuvat ja verkkoyhteys AndroidTM1 -käyttöjärjestelmästä – helppo kuvata, jakaa ja pelata

Helsinki, 10. huhtikuuta 2014 – Nikon julkistaa tänään uuden AndroidTM2 -käyttöjärjestelmää (versio 4.2.2 Jelly Bean) käyttävän COOLPIX S810c:n – kompaktikameran, joka on suunniteltu erityisesti yhteisöpalveluja varten. Kamerassa on erinomaiset valokuvausominaisuudet, kuten parannettu kuvanlaatu, ja lisäksi muita kehittyneitä toimintoja. Kamerasta voi muodostaa yhteyden Internetiin, mikä mahdollistaa sosiaalisen median ja Google PlaynTM sovellusten käytön.

Huomattavana parannuksena edeltävästä mallista ovat kameran 12-kertainen optinen NIKKOR-zoomobjektiivi ja yksityiskohdat vielä tarkemmin esiin tuova 24-kertainen Dynamic Fine Zoom2 -toiminto. Taustavalaistu 16 megapikselin CMOS-kenno tallentaa upeita valokuvia sekä Full HD -elokuvia myös heikossa valaistuksessa esimerkiksi sisätiloissa. Yhdysrakenteisen Wi-Fi-yhteyden ansiosta otokset on helppo jakaa suoraan yhteisöpalveluihin.

Edellistä mallia leveämmän 9,4 cm:n (3,7 tuuman) nestekidekosketusnäytön ansiosta kameran käyttö on helppoa. Herkkä, suuritarkkuuksinen 1 229 000 pisteen näyttö tekee kuvien selaamisesta, sosiaalisen median käytöstä ja pelien pelaamisesta kameralla hauskaa ja helppoa. Kameraa voi myös käyttää entistä pidempään yhtäjaksoisesti. Uudessa akussa riittää virtaa pitkään, ja kameralla voi kuvata myös silloin, kun akkua ladataan mikro-USB-portin kautta.

Yhteydet yhteisöihin
COOLPIX S810c:n Android-käyttöjärjestelmästä pääsee suoraan Google+TM-palveluun, jonka kautta voi pitää yhteyttä tuttuihin sekä liittyä yhteisöihin kameran avulla. Kuvia voi paitsi jakaa, myös tallentaa esiasennettuun Nikon Image Space -palveluun, ja jos sen 20 gigatavun ilmainen tallennustila ei riitä, käytettävissä on myös Google DriveTM -pilvipalvelu, jossa on rajattomasti tilaa pienitarkkuuksisille valokuville ja 15 gigatavua ilmaista tallennustilaa suurille tiedostoille. Kaipaatko kuviisi lisäpiristystä? Google+ PhotosTM -muokkauspalvelussa voit parannella kuvia ja lisätä niihin suodattimia.

Hauska ja kätevä
COOLPIX S810c:ssä on hybridityyppinen tärinänvaimennus, joka tekee kuvista terävämpiä vähentämällä kameran tärähtämisen vaikutusta. Kohteen hakeva automaattitarkennus tunnistaa kohteen ja tarkentaa siihen, vaikka se liikkuisi nopeastikin. Yhdessä epäterävyyden vähennyksen kanssa se tuottaa tarkkoja kuvia, joita on ilo jakaa muille.

Helposti ladattavissa olevilla valokuvien parantelusovelluksilla, kuten Snapseedillä, saa upeita kuvia joka kerta. Lisäksi kamerassa on 11 erilaista sisäänrakennettua erikoistehostetta, jotka antavat lisätilaa luovuudelle. Valmiisiin kuviin voi vielä lisätä kommentteja tai kuvatekstejä ennen niiden jakamista.

Kameran kuulokeliitäntä takaa yhtä lailla yhteisöpalvelujen käyttäjälle, pelaajalle kuin valokuvaajallekin yksityisyyden ja hyvän äänenlaadun pelien, sovellusten ja musiikin kuuntelua varten.

Nikon Europen kuluttajatuotteiden tuotepäällikkö Nicolas Gillet kertoo: ”COOLPIX S810c on tekninen ratkaisu yhteydenpitoon ystävien kanssa. Kamerassa on edeltävään malliin verrattuna suurempi optinen zoom ja leveämpi kosketusnäyttö. Se on entistä monipuolisempi, ja sillä saa upeita kuvia ja videoita jaettaviksi Facebookissa, Twitterissä ja Google+:ssa. Kameran Android-käyttöjärjestelmän versio 4.2.2 Jelly Bean on edeltäjiään nopeampi ja sujuvampi, ja lisäksi siinä on runsaasti mukautettavissa olevia asetuksia. Sovelluksia voi esimerkiksi järjestää kansioihin ja kuviin voi lisätä merkintöjä äänentunnistuksen avulla. Kamera on käyttäjänsä henkilökohtainen viihdekeskus. Se on aivan yhtä helppo käyttää kuin älypuhelin, mutta ylivoimaisen kuvanlaadun ansiosta hauskuuden tai toiminnallisuuden välillä ei enää tarvitse tehdä kompromisseja.

Muita tärkeitä ominaisuuksia

Full HD -elokuvat – Hauskojen videoiden tallennukseen 1 080p-tarkkuudella 30 kuvaa/s hyödyntäen optista zoomia ja stereoääntä. Myös hidastettu kuvaus nopeudella 240 kuvaa/s on mahdollista.

EXPEED C2 -prosessori – Taattu nopea toiminta varmistaa nopeat, selkeät kuvat kaikissa valaistusolosuhteissa.

Helppo panoraama 360°/180° – Pystysuuntainen kallistus ja vaakasuuntainen panorointi tuottavat maisemista ja kauniista näkymistä hienoja panoraamakuvia.

Sarjakuvaus – Vaihtuvat ilmeet ja nopea toiminta tallentuvat sarjakuvauksella 8,1 kuvaa/s.

Yhdysrakenteinen Wi-Fi – Connect to COOLPIX S810c -sovelluksen voi asentaa myös älylaitteeseen, joten kuvia on helppo siirtää silloinkin, kun Wi-Fi-yhteyttä ei ole käytettävissä.

4 Gt:n sisäinen muisti – Kamerassa on 4 Gt sisäistä muistia, joka on laajennettavissa lisävarusteena saatavilla micro SD -korteilla, jotta tila ei lopu kesken.

Timeline view – Kommentteja sisältäviä kuvia voi katsella aikajärjestyksessä kameran näytössä blogin tai yhteisöpalvelujen tapaan.

Kameran käyttö latauksen aikana – Mikro-USB-portin ansiosta kuvia voi jakaa, katsella tai ottaa myös kameran latauksen aikana.

COOLPIX S810c on saatavilla valkoisena ja mustana. Suositushinta on 349 EUR ja myynti alkaa 24.4.2014.

1 The Android robot -logo on kopioitu tai muokattu versio Googlen luomasta ja jakamasta logosta ja sitä käytetään Creative Commons 3.0 Attribution -lisenssin mukaisesti. Android, Google, Google Play, YouTube, GMail ja muut tuotemerkit ovat Google Inc.:in tavaramerkkejä.
2 Dynamic Fine Zoom pystyy zoomaamaan kaksi kertaa pidemmälle kuin suurin optinen zoom kuvan tarkkuuden kärsimättä.

Yhteystiedot:

Markkinointi
Tiina Ahteela
tiina.ahteela@nikon.fi

Tuotetiedot
Jyrki Tuppurainen
jyrki.tuppurainen@nikon.fi

Lisätietoja Nikonin palkituista tuotteista: www.europe-nikon.com.