Gillette rohkaisee miehiä kasvattamaan viikset

Gilletten teettämän tutkimuksen* mukaan vain noin 8 % suomalaismiehistä pitää säännöllisesti viiksiä ja 53 % suomalaismiehistä ei ole koskaan kokeillut viiksekkyyttä. Gillette ja Movember taistelevat nyt yhdessä eturauhas- ja kivessyöpää vastaan ja kannustavat miehiä kasvattamaan Mo-viiksiä koko marraskuun ajan.

Gillette toimii virallisena Movember-kumppanina Suomessa jo toista vuotta peräkkäin aktivoiden Mo-sukupolvea. Joka vuosi yhä useampi mies liittyy osaksi Movemberiä ja levittää viiksillään tietoisuutta miesten terveydestä, erityisesti eturauhas- ja kivessyövästä.

- Olemme ylpeitä saadessamme olla virallinen Movember-kumppani. Mo’t ja parrat ovat vuosi vuodelta trendikkäämpiä, ja kannustamme asiakkaitamme liittymään taisteluun hyvän asian puolesta. Tutkimuksen mukaan puolet suomalaismiehistä vaihtaa säännöllisestä parta- tai viiksityyliään, joten potentiaali viiksikampanjaan on huima. Toivottavasti mahdollisimman moni suomalainen mies innostuu kokeilemaan Mo-tyyliä ja tukemaan tärkeää asiaa, sanoo Gilletten Brand Manager Johan Andgren.

Gillette on parranajon asiantuntija, ja Movemberin kumppanina se tarjoaa Movemberille parranajoon tarvittavat välineet. Gillette myös levittää tietoisuutta ja innostusta sekä tarjoaa asiantuntemustaan viiksien muotoilussa.

Muokkaa haluamasi viiksimalli oikeilla välineillä

Mo eli viikset ovat marraskuussa huomion keskipisteessä. Mo-variaatioita on lukuisia, joten miehet saavat käyttää vapaasti luovuuttaan ottaessaan Mo’n osaksi arkeaan.

Viime vuonna lanseerattu Gillette ProGlide Styler on tärkeä tekijä Gilletten ja Movemberin yhteistyössä:

- Gillette Styler on täydellinen Movember-työkalu, koska yhdellä koneella voi sekä trimmata, sheivata että rajata parran ja viikset. Sen avulla on helppo muotoilla ja siistiä haluamansa viiksimalli ja ajaa muu partakarvoitus tarkasti sileäksi, Johan Andgren sanoo.

Gillette jakaa vinkkejä erityyppisten Movember-viiksien muotoiluun osoitteessa Facebook.com/GilletteSuomi koko Movemberin ajan.

Voit liittyä Movemberiin osana “Gillette Mo Bros FI” -joukkuetta ja lahjoittaa rahaa eturauhas- ja kivessyövän tutkimukseen osoitteessa http://fi.movember.com/team/1044217.

*Tutkimuksen toteutti Gilletten toimeksiannosta markkinatutkimusyhtiö YouGov. Tutkimuksessa haastateltiin 4021 suomalaista, ruotsalaista, norjalaista ja tanskalaista yli 15-vuotiasta miestä.

Lisätietoa:

Sigrid Barnekow, Communications Manager, Gillette, Puhelin: +46 8 528 082 72, Sähköposti: barnekow.s@pg.com

Mikko Salmi, MSLGROUP, Puhelin: 045 803 3283, Sähköposti: mikko.salmi@mslgroup.com

Tietoa Movemberista:

Vuonna 2003 kaksi kaverusta istuivat oluella Melbournessa, Australiassa. Keskustelu kääntyi muotitrendeihin, ja kaverukset ihmettelivät, mihin viiksitrendi on kadonnut. He päättivät suostutella kaikki miespuoliset kaverinsa kasvattamaan viikset eli Mo’n. Miehet inspiroituivat yhden kaverinsa äidistä, joka keräsi rahaa rintasyövän tutkimukseen ja päättivät tehdä saman miesten terveyden ja eturauhassyövän tutkimuksen hyväksi. Kaverukset laativat Movemberin säännöt, jotka ovat edelleen voimassa, ja sopivat Mo’n kasvattamisen hinnaksi kymmenen dollaria.

Ensimmäiset 30 Mo Bro’ta kasvattivat viiksiään niin intohimoisesti, että vuonna 2004 Movember-konsepti päätettiin vakiinnuttaa. Vuonna 2012 kampanjaan osallistui 1 127 150 Mo Bro’ta ja  Mo Sistas’ia, ja kampanjassa kerättiin yhteensä 109 miljoonaa euroa.

Säännöt:

1. Rekisteröidyttyään osoitteessa Movember.com jokainen Mo Bro aloittaa Movemberin kasvot ja leuka sileäksi ajettuna.
  2. Jokainen Mo Bro kasvattaa ja muotoilee viiksiään koko Movemberin ajan.
  3. Viikset eivät saa liittyä pulisonkeihin. Sitä pidetään partana.
  4. Viikset eivät saa liittyä leukapartaan. Sitä pidetään partana.
  5. Jokaisen Mo Bro’n tulee käyttäytyä kuin herrasmies.

Vinkkejä Movember Mo’n stailaamiseen:

1. Pidä Mo puhtaana pesemällä se miedolla kasvojenpesuaineella tai shampoolla.
  2. Trimmaa Mo. Se on tyylikkäimmillään, kun ääriviivat ovat terävät ja karvanpituus tasainen.
  3. Mo on parhaimmillaan sileää taustaa vasten. Ympäröivä sänki on sallittu, mutta siloposkella Mo näyttää täyden komeutensa!
  4. Kuivaa Mo huolellisesti. Märät viikset alkavat ennen pitkää haista epämiellyttävälle.
  5. Valitse itsellesi sopivin tyyli. Viiksikarvat kasvavat nopeasti, joten voit leikitellä eri tyyleillä. Jos tarvitset inspiraatiota, tutustu Gilletten vinkkivideoihin: http://youtu.be/SwYqbPW1LO0

Gillette Styler on kaikki mitä viiksesi tarvitsevat

Gillette “Movember” Styler

Viiksien kasvattaminen ei ole niin yksinkertaista, kuin miltä se kuulostaa. Monilla miehillä saattaa usko loppua, jos karvoitus nenän alla ei näytä toivotulta.

Gillette Fusion ProGlide Styler on täydellinen työkalu parran ja viiksien muotoiluun, ja se auttaa näyttämään hyvältä koko Movemberin ajan.

• Braunin kehittämä Power Trimmer sisältää kolme kapeaa kampaa, jotka liikkuvat vaivattomasti tuuheankin partakarvoituksen läpi ja viimeistelevät tasapituisen karvoituksen.
  • Gillette® Fusion® ProGlide™ Power Razorissa on Gilletten kehittynein terätekniikka, joka leikkaa tarkasti ja miellyttävästi.[1]
  • Tarkkuustyökalu auttaa viimeistelemään tarkat rajat ja terävät muodot.
  • Ergonomisen muotoilun ansiosta kontrolloit Stylerin työskentelyä tehokkaasti.
  • Power Trimmer avautuu helposti, jolloin trimmerin puhdistaminen on nopeaa ja vaivatonta.
  • Trimmerin mukana tulee myös tyylikäs teline, joka pitää kaikki Braun-kammat, Gillette Fusion ProGlide -terät ja itse trimmerin tallessa yhdessä paikassa.

[1] Kaikki Fusion-terät sopivat kaikkiin Fusion-varsiin.

Procter & Gamble

Procter & Gamblen tuotteita käytetään päivittäin noin kolme miljardia kertaa ympäri maailman. Yhtiöllä on yksi markkinoiden vahvimmista ja luotetuimmista tuoteperheistä, johon kuuluvat esimerkiksi Ace®, Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Duracell®, Fairy®, Febreze®, Fusion®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Iams®, Lenor®, Mach3®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, Prestobarba®, SK-II®, Tide®, Vicks®, Wella® ja Whisper®. P&G toimii yli 80 maassa. Lisätietoa ja tuoreimmat uutiset P&G:stä ja sen tuotemerkeistä saat osoitteessa http://www.pg.com/fi_FI.