Nikon mullistaa superteleobjektiivien markkinat uudella AF-S NIKKOR 200-500mm f/5.6E ED VR:llä

Helsinki, 4.8.2015: Nikon julkistaa uuden ”jättizoomin” ja tuo supertelekuvaukseen uudenlaista joustavuutta. Uusimpiin objektiivitekniikkoihin perustuvan AF-S NIKKOR 200-500mm f/5.6E ED VR:n ulottuvuus hakee vertaistaan.

Tämä tehokas uusi FX-koon zoom-objektiivi takaa vankkumattoman suorituskyvyn muun muassa villieläimiä, lintuja, lentokoneita tai nopeatempoisia urheilutapahtumia kuvattaessa. 200–500 mm:n polttoväli kattaa hämmästyttävän suuren alueen, kun taas kiinteä aukko f/5,6 tuo käyttöön yhtenäisen aukon ja syväterävyyden tasaisen hallinnan koko zoomausalueella. Erinomaisen suorituskyvyn takeena on 12 ryhmässä 19 elementistä muodostuva, kolme väriaberraatiota vähentävää ED-lasielementtiä sisältävä optinen rakenne. Uusi NIKKOR 200-500mm on nykyisen NIKKOR-malliston pisin kiinteän polttovälin zoom-objektiivi, jossa on hyödynnetty myös Nikonin uusinta tärinänvaimennustekniikkaa. Tällä vaikuttavalla järjestelmällä voi kuvata jopa 4,5 aukkoa pidemmällä suljinajalla, ja se sisältää SPORT-tärinänvaimennustilan nopean toiminnan seuraamista varten. Nikonin oma SWM-ultraäänimoottori takaa tämän lisäksi nopean automaattitarkennuksen. Sähkömagneettinen himmennin mahdollistaa vakaan automaattisen valotussäädön jopa nopean sarjakuvauksen aikana.

Nikon Europen objektiiveista, lisävarusteista ja ohjelmistoista vastaava tuotepäällikkö Zurab Kiknadze toteaa: ”Superteleobjektiivit ovat yleensä hyvin kalliita, ja monet innokkaat valokuvaajat joutuvat tinkimään kuvanlaadusta. Tämä uusi 200–500 mm:n objektiivi on Nikonin edullisin superteleobjektiivi, jonka polttoväli ylittää 300 mm, ja se on jännittävä vaihtoehto kuvaajille, jotka kaipaavat lisäulottuvuutta kaukaisten kohteiden kuvaamiseen.”

Vankkumaton suorituskyky

AF-S NIKKOR 200-500mm f/5.6E ED VR jatkaa Nikonin edistyksellisen kuvankäsittelytekniikan perinnettä. Hiljattain kehitetyn, tärinänvaimennusjärjestelmään integroidun SPORT-tärinänvaimennustilan ansiosta objektiivi soveltuu erinomaisesti lentävien lintujen kaltaisten liikkuvien kohteiden tai nopeatempoisten urheilulajien kuvaamiseen. SPORT-tärinänvaimennustila on omimmillaan tilanteissa, joissa kuvaajan on panoroitava kameraa kohteiden seuraamiseksi. Tila vakauttaa etsinkuvaa, ja sarjakuvauksen kuvausnopeus on samaa luokkaa kuin silloin, kun tärinänvaimennus on poissa käytöstä.

Craig Kolesky: AF-S NIKKOR 200-500mm f/5.6E ED VR Nikon D750

Erinomainen ulottuvuus

Kiinteä suurin aukko f/5,6 koko zoomausalueella mahdollistaa automaattitarkennuksen myös silloin, kun f/8-yhteensopivaan kameraan liitetään 1,4-kertainen telejatke.

AF-S NIKKOR 200-­500mm f/5.6E ED VR:n zoomin lukituskytkin pitää objektiivin paikallaan, kun se ei ole käytössä, ja irrotettava jalusta parantaa objektiivin vakautta jalustaa käytettäessä. Objektiivin mukana toimitetaan irrotettava vastavalosuoja ja pehmeä laukku, ja sen myynti alkaa 17.9.2015. Objektiivin suositushinta veroineen on 1755 €.

Lisätietoja: www.nikon.fi, www.facebook.com/NikonFinland, @nikonnordic

Yhteystiedot:

Markkinointi

Tiina Ahteela

tiina.ahteela@nikon.fi

Tuotetiedot

Jyrki Tuppurainen

jyrki.tuppurainen@nikon.fi

Lisätietoja Nikonin palkituista tuotteista on osoitteessa www.europe-nikon.com

Nikon perustettiin Japanissa vuonna 1917, ja se on maailman johtava digitaalisen optiikan ja tarkkuusoptiikan valmistaja. Nikon tunnetaan nykyään ympäri maailmaa palkituista tuotteistaan, joihin kuuluu muun muassa digitaalisia järjestelmäkameroita, vaihdettavia NIKKOR-objektiiiveja ja COOLPIX-tuotemerkillä myytäviä kompaktikameroita. Nikon on ainoa suuri optiikkayritys, joka edelleen valmistaa optisen lasinsa kokonaan itse voidakseen hienosäätää objektiivien ominaisuuksia sekä varmistaa niiden laadun ja suorituskyvyn. Nikon on myös ainoa valmistaja, joka on säilyttänyt alkuperäisen objektiivijärjestelmänsä jo 50 vuotta. Muita Nikonin tuotteita ovat Sport Optics -tuotteet, joihin sisältyy kiikareita, etäisyysmittareita ja kaukoputkia, sekä oftalmiset tarvikkeet, mittausvälineet. IC- ja LCD-stepperit, skannerit, mikroskoopit ja puolijohdekomponentit. Nikon Corporationin osakkeet noteerataan Tokion pörssissä. www.europe-nikon.com