XL-S Medical – Rasvansitoja tehokkaampaan laihdutukseen

Lähes puolet suomalaisista aikuisista kärsii ylipainosta tai liikalihavuudesta[1]. Laihduttaminen edellyttää elämäntapojen muutosta, terveellisempää ruokavaliota sekä liikuntaa. Laihdutusmotivaatiota voi kuitenkin olla vaikeaa ylläpitää, sillä tulosten saavuttaminen voi kestää. XL-S Medical on hellävarainen ja tehokas rasvansitoja, joka voi toimia apuna laihduttamisessa.

Vain apteekeissa myytävä, uusi XL-S Medical Rasvansitoja tukee laihduttamista. XL-S Medical koostuu kuiduista, jotka toimivat mahalaukussa sitoen jopa 28 prosenttia ruoassa olevasta rasvasta. XL-S Medicalin avulla on mahdollista pudottaa painoa jopa kolme kertaa enemmän kuin pelkällä vähäkalorisella ruokavaliolla. Pysyvien ja pitkäaikaisten tulosten saavuttamiseksi, tuote tulee kuitenkin aina yhdistää elämäntapojen muutokseen.

XL-S Medicalin aktiivinen ainesosa on Litramine, patentoitu kuituyhdiste, joka uutetaan viikunakaktuksen lehdistä. Tuote sisältää sekä liukenevia että liukenemattomia kuituja. Liukenemattomat kuidut sitoutuvat mahalaukussa ruoassa olevan rasvan kanssa muodostaen rasva-kuituyhdisteen. Liukenevat kuidut sitovat itseensä vettä ja muodostuneen rasva-kuituyhdisteen. Näin suoli toimii normaalisti ja epämiellyttäviltä sivuvaikutuksilta vältytään.

Todistettu vaikutus

XL-S Medicalilla on dokumentoitu vaikutus laihduttamisessa[2]: 125 ylipainoista 18–60 -vuotiasta naista ja miestä, joiden painoindeksi oli 25–35, osallistui 12-viikkoiseen, satunnaistettuun laihdutustutkimukseen. Osallistujat jaettiin plasebo-ryhmään sekä XL-S Medicalia saavaan ryhmään. Molemmat ryhmät paransivat elintapojaan ja vähensivät syömiensä kalorien määrää. XL-S Medical -tuotetta saaneet osallistujat laihtuivat keskimäärin kolme kertaa enemmän kuin plasebo-ryhmän osallistujat.

Lihavuustutkija, professori Aila Rissanen korostaa painonhallinnan vaativan sinnikkyyttä ja pitkäjänteisyyttä.

Useimmat laihduttajat tietävät laihduttamisen ja painonhallinnan olevan pitkäjänteistä, omaan elämäntapaan pureutuvaa työtä. Pysyvä painonmuutos vaatii siis pysyviä elämäntapamuutoksia, sinnikkyyttä ja pitkäjänteisyyttä. Joidenkin kuituvalmisteiden on osoitettu voivan olla avuksi laihduttamisessa ja painonhallinnassa, toteaa Rissanen.

Omega Pharma on tuonut XL-S Medicalin markkinoille jo aiemmin muissa Pohjoismaissa. Ruotsissa tuote on noussut nopeasti myydyimmäksi tuotteeksi laihdutusvalmisteiden kategoriassa. Muualla Euroopassa XL-S Medical on ollut markkinajohtaja jo useita vuosia. Omega Pharma näkee, että tarve tuotteelle on yhtä suuri Suomessa kuin muuallakin Euroopassa:

– Lihavuus on nykypäivänä merkittävä kansanterveysongelma myös Suomessa, sillä lähes puolella suomalaisista on ongelmia ylipainon kanssa. XL-S Medical tarjoaa monille mahdollisuuden onnistua laihdutuksessa. Se on hellävarainen ja tehokas tuote, jonka käytön voi helposti ottaa tavaksi. Käyttö ei vaadi muuta kuin sen, että tuotetta muistaa ottaa. Toisin kuin muut laihdutustuotteet, XL-S Medicalin voi yhdistää sellaisiin elämäntavan muutoksiin, jotka sopivat juuri kyseiselle henkilölle, sanoo Omega Pharman terveysviestinnästä vastaava päällikkö Ing-Marie Wiklund.

XL-S Medical on saatavana jauheena kätevässä ja huomaamattomassa annospussissa ja siinä on raikas marjan maku. Tuotetta otetaan kolme kertaa päivässä – aamiaisen, lounaan ja päivällisen jälkeen – kaatamalla jauhe suoraan suuhun. Vettä ei tarvita. Tuote on saatavana myös tabletteina, jotka otetaan veden kanssa.

XL-S Medical on terveydenhuollon tarvike ja saatavilla apteekeista ilman reseptiä. Kuukauden pakkaus annospusseja maksaa noin 79 euroa ja kuukauden pakkaus tabletteja noin 75 euroa. Lue pakkausseloste huolellisesti ja seuraa pakkauksen ohjeita.

Lisätiedot medialle:

Eija Leskinen, tuotepäällikkö, Omega Pharma Suomi, eija.leskinen@omega-pharma.fi tai +358 (0) 207 631 600

Ing-Marie Viklund, terveysviestinnästä vastaava päällikkö, Omega Pharma Nordic AB,
ing-marie.viklund@omega-pharma.se tai + 46 721 579 149.

Kuvat ja pressimateriaalit:

Meri Marttinen, MSLGROUP Finland, meri.marttinen@mslgroup.com tai + 358 (0) 44 289 8008

[1] Terveyden ja hyvinvoinnin laitos, https://www.thl.fi/fi/tutkimus-ja-asiantuntijatyo/hankkeet-ja-ohjelmat/kansallinen-lihavuusohjelma-20122015

[2] Grube et al. A natural fibre complex reduces body weight in the overweight and obese: a double-blind, randomized, placebo-controlled study. Journal of Obesity, 2013; 58–64. http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/oby.20244/pdf