Anu Harkki MTT:n uudeksi tutkimusjohtajaksi

MTT:n johtokunta on nimittänyt MTT:n uudeksi tutkimusjohtajaksi FT, MBA Anu Harkin. Innovaatiojohtaminen, liiketoiminnan kehittäminen ja strategiatyö ovat Harkin ydinosaamista. Hän on toiminut biotekniikan sovellusten, ruoan funktionaalisten ainesosien ja erikoiskemian raaka-aineiden kansainvälisen liiketoiminnan piirissä yli 20 vuotta. – Tutkimustoiminta on avain elintarvike- ja prosessiteollisuutemme kehityksessä. Tulevaisuuden kilpailukyvyn takaamiseksi tarvitaan kestävien prosessien energiaratkaisujen ja toimintamallien kehittämistä perustuotannosta asiakkaalle, Harkki pohtii. MTT:hen Anu Harkki siirtyy Life-science-man Oy:n toimitusjohtajan tehtävistä. Harkki on toiminut Sitrassa ohjelmajohtajana ruoka- ja ravitsemusasioiden kansallisen kehittämisen parissa. Sitä ennen hän on työskennellyt myös muun muassa Noviant Oy:ssä, Cultor Oyj:ssä ja VTT:ssä. Harkki astuu viisivuotiseen virkaansa 1.1.2010. Työssään hän vastaa MTT:n tutkimustoiminnan strategisesta suunnittelusta, osallistuu tutkimusohjelmien ja tutkimusyksiköiden toiminnan suunnitteluun sekä arvioi tutkimustoiminnan toteuttamista ja vaikuttavuutta.