Maataloustoimittajat palkitsivat professori Jyrki Niemen

Maataloustoimittajat ry antaa vuoden 2010 Tiedonjyvä-palkinnon MTT Taloustutkimuksen maatalouspolitiikan tutkijalle, professori Jyrki Niemelle. Hän on kansantajuisesti vastannut maa- ja elintarvikepolitiikan kysymyksiin oli kyse globaaleista ruoan hinnan vaihteluista, maatalouden rakennemuutoksesta tai tukien vaikutuksista viljelijöiden tuloon. Hän on aktiivisesti osallistunut keskusteluun sekä selväsanaisena haastateltavana että tieteen popularisoijana oman kynän kautta eri medioissa sanomalehdistä verkkomediaan.

Palkinto luovutetaan Niemelle torstaina 9. joulukuuta Helsingissä järjestetyssä tilaisuudessa.

Maataloustoimittajat ry on maa-, metsä- ja elintarviketalouden toimittajien ja tiedottajien yhdistys, johon kuuluu noin 250 jäsentä. Yhdistys on vuodesta 1976 jakanut Tiedonjyvän maatalous-, metsä- tai ruoka-alan ammattilaiselle, joka on toiminnallaan tuonut julkiseen keskusteluun uusia aineksia, osoittanut aktiivisuutta tiedottamalla alansa tapahtumista tai joka on suhtautunut myönteisesti tiedotusvälineiden tiedonhankintaan.

Tiedonjyväpalkinnon ovat saaneet viime vuosina yrittäjäpariskunta Eila ja Benjamin Eerola, maa- ja metsätalousministeri Sirkka-Liisa Anttila ja toiminnanjohtaja Simo Moisio.

Puheenjohtaja Maija Soljanlahti, Maataloustoimittajat ry, puh. 045 251 9078

Professori Jyrki Niemi, MTT, puh. 0400 753 011, jyrki.niemi@mtt.fi