Janet Jacksonille merkittävä tunnustus MTV EMA -gaalassa

4. marraskuuta järjestettävä MTV European Music Awards -gaala on yksi musiikkivuoden suurimmista tapahtumista, jossa juhlistetaan tämän hetken kuumimpia artisteja. Music Television uutisoi tänään, että tapahtumassa kunnioitetaan myös laulaja Janet Jacksonin upeaa uraa Global Icon -palkinnolla.

Palkinto myönnetään Espanjan Bilbaossa vietettävässä gaalassa, jossa Jackson esittää myös potpurin kaikkien aikojen suosituimmista hiteistään. Kyseessä on legendaarisen r&b-tähden historian ensimmäinen MTV EMA -esiintyminen. Global Icon -palkinnon aikaisempia voittajia ovat muun muassa Paul McCartney, Whitney Houston ja U2.

Janet Jackson on yksi viime vuosikymmenten vaikuttavimmista ja tunnetuimmista viihdyttäjistä. Hänen viimeisin singlensä, yhdessä Daddy Yankeen kanssa tehty ”Made For Now” nousi iTunesin listaykköseksi, ja kappaleen musiikkivideolla on lähes 45 miljoonaa katselua. Jacksonin musiikki on tuonut hänelle 6 Grammy-palkintoa, 2 Emmy-ehdokkuutta, Golden Globe -palkinnon, Academy Award -ehdokkuuden, ja useita American Music Awards -, MTV Video Music Awards - ja Billboard Music Awards -palkintoja.

– Janet Jackson on kiistatta yksi maailman suurimmista tähdistä. Hänen monipuolinen lahjakkuutensa on avannut mahdollisuuksia lukuisille muille artisteille ja jättänyt jälkensä pop-kulttuuriin yli kolme vuosikymmentä kestäneen upean uran aikana. On hienoa päästä jakamaan MTV Global Icon -kunnianosoitus hänelle, Bruce Gillmer, Viacomin ja MTV:n musiikillinen johtaja kommentoi.

Jackson on myös palkittu näyttelijä, kirjailija, tanssija, hyväntekijä ja bisnesmaailman vaikuttaja. Hän on 160 miljoonalla myydyllä levyllään yksi maailman eniten myydyistä artisteista.

Vuoden 2018 MTV EMA -gaala nähdään livenä, suoraan Espanjan Bilbaosta sunnuntaina 4. marraskuuta. Gaalan ennakkolähetys alkaa Suomen MTV:llä klo 21.00 ja gaalalähetys klo 22.00. Suosikkejaan voi nyt käydä äänestämässä osoitteessa http://www.mtvema.com/en-fi/vote. Best Finnish Act -sarjan ehdokkaat ovat Evelina, JVG, Mikael Gabriel, Nikke Ankara ja Sanni

2018 MTV EMA -gaalan virallinen sponsori on Mr Green.

Lisätietoja: Karolina Moberg, Nordic PR Manager, Viacom International Media Networks Northern Europe, +46 73 83 73 424, karolina.moberg@vimn.com

MTV on maailmanlaajuinen mediabrändi, joka on saanut inspiraationsa musiikin luovasta hengestä sekä nuorten vapaudesta ja intohimosta. Lisätietoja verkkosivuilta: http://www.mtvpress.com . MTV on osa Viacom Inc. -yhtiötä. (NASDAQ: VIAB, VIA).