MTV EMA -gaalan ensimmäiset esiintyjät julki – Nicki Minaj ja muita musiikkimaailman ykkösnaisia

MTV (Music Television) on julkistanut European Music Awards -gaalan ensimmäiset esiintyjät. 4. marraskuuta Bilbaossa lavalle nousevat supertähti Nicki Minaj, laulaja-lauluntekijä Halsey ja espanjalainen sensaatio Rosalía jo aiemmin julkistetun Janet Jacksonin seuraksi.

MTV julkaisi tänään ensimmäisen setin Bilbaossa juhlittavan EMA-gaalan esiintyjiä. Estradin valloittavat voimakkaat naisartistit Nicki Minaj, elektropoppari Halsey ja espanjalainen, modernia flamencoa ja poppia yhdistelevä Rosalía.

Hip hopin kiistaton kuningatar Minaj on tänä vuonna ehdolla sekä ”Best Hip Hop” että ”Best Look” -sarjoissa ja julkaisi juuri neljännen studioalbuminsa ”Queen”. EMA-gaalan ensikertalaisen Halseyn ensimmäinen albumi ”hopeless fountain kingdom” julkaistiin vuonna 2017, ja äskettäin päivänvalon näki uusi sinkku ”Without Me”. Grammy-ehdokkuudenkin napannut Rosalía julkaisi äskettäin uuden albumin ”El Mal Querer” ja hänen singlevideonsa ”Malamente” saavutti kolmessa kuukaudessa 20 miljoona katselukertaa.

Gaalassa potpurin uransa suurimmista hiteistä esittävälle Janet Jacksonille myönnetään Bilbaossa myös merkittävä Global Icon -palkinto tunnustuksena pitkästä ja merkittävästä urasta musiikkimaailmassa.

MTV paljasti samalla myös ensimmäisen aallon illan juontajia. Palkintoja gaalassa jakavat uutta Netflixin rikosdraama Narcos: Mexicoa tähdittävät näyttelijät Michael Peña ja Diego Luna sekä brasilialainen laulaja, näyttelijä, tanssija ja businessvaikuttaja Anitta. Illan emäntänä toimii Hailee Steinfeld.

Vuoden 2018 MTV EMA -gaala nähdään livenä, suoraan Espanjan Bilbaosta sunnuntaina 4. marraskuuta. Gaalan ennakkolähetys alkaa Suomen MTV:llä klo 21.00 ja gaalalähetys klo 22.00. Suosikkejaan voi nyt käydä äänestämässä osoitteessa http://www.mtvema.com/en-fi/vote. Best Finnish Act -sarjan ehdokkaat ovat EvelinaJVGMikael GabrielNikke Ankara ja Sanni

Lisää esiintyjiä ja juontajia julkistetaan lähiaikoina.

Kuvia esiintyjistä ladattavissa täältä: https://wetransfer.com/downloads/8eebdcbbf35c6f14d87d65c8b2c4656820181018141004/10831e

2018 MTV EMA -gaalan virallinen sponsori on Mr Green.

Lisätietoja: Karolina Moberg, Nordic PR Manager, Viacom International Media Networks Northern Europe, +46 73 83 73 424, karolina.moberg@vimn.com

MTV on maailmanlaajuinen mediabrändi, joka on saanut inspiraationsa musiikin luovasta hengestä sekä nuorten vapaudesta ja intohimosta. Lisätietoja verkkosivuilta: http://www.mtvpress.com . MTV on osa Viacom Inc. -yhtiötä. (NASDAQ: VIAB, VIA).