Kokeneen kirjailijakaksikon uusi hyväntuulinen seikkailukirjasarja lapsille

Taika Valo ja Pelukylän pokaali on kirjoittajakaksikko Jaana Lehtiön ja Helena Miettisen ensimmäinen noin 8–12-vuotiaille lapsille suunnattu kirja. Aiemmin tahoillaan aikuisille proosaa luoneet kirjailijat avaavat nyt uuden hyväntuulisen seikkailusarjan, jossa lapset selvittävät fantasian avulla haasteita ja ystävyys on kallisarvoista ja maukasta kuin isoisoisoäidin mustaherukka-karviaismehu.

Voiko mikään olla kamalampaa kuin joutua sanomaan hyvästit parhaalle ystävälle ja futisjoukkueelle ja muuttaa niin pieneen kylään, ettei sitä ole merkitty edes karttaan.  Niin ajattelee Taika, mutta perheen asettuminen suvun vanhaan taloon yllättää. Hänelle selviää, että uutta kotia nimitellään Varastaloksi.

Mitä se tarkoittaa? Ja miksi ihmeessä täti matkustelee koko ajan ympäri maailmaa?

Taika tutustuu salaperäiseen Saanaan ja hänen luikertelevaan lemmikkiinsä. He toteavat nopeasti, ettei kaikilla Pelukylän asukkailla ole puhtaat jauhot – tai pikemminkään kinkut – pussissa.

Mitä tapahtui Pelukylän Pelurien palkintopokaalille sata vuotta sitten?

Taikan ja Saanan on ratkottava monta pulmaa ja selviydyttävä pelottavistakin tilanteista, ennen kuin he saavat selville, kuka aikoinaan oli kaiken takana. Mutta miten oikaista menneisyydessä tapahtunut vääryys?

Sen vauhdikkaat tapahtumat on ideoitu myös omien lasten kanssa. Lehtiö on tullut suurelle yleisölle tutuksi erityisesti porvoolaisten rakastamasta komisario Muhosesta, jonka tutkimuksista kertova toinen kirja ilmestyy samalla hetkellä Taika Valon kanssa.

Kirjan nimi: Taika Valo ja Pelukylän pokaali
Kirjailijat: Jaana Lehtiö ja Helena Miettinen