Myllyn Paras tuo maaliskuussa markkinoille kaksi kauratuotetta

Kauratrendi jatkaa voittokulkuaan ja maaliskuussa tuomme markkinoille kaksi uutta kauratuotetta: Kaura-härkäpapurouheen ja Kaurainen sämpyläjauhoseoksen.

Proteiinipitoinen Kaura-härkäpapurouhe tarjoaa nykyaikaisen vaihtoehdon ateriakokonaisuuksiin

Kaura-härkäpapurouhe sisältää 80 % täysjyväkauraa ja 20 % härkäpapurouhetta. Tuote on runsaskuituinen sisältäen kuitua 9,8 g/100 g. Kaura-härkäpapurouhe sisältää myös beetaglukaania 3,3 g/100 g ja tämän ansiosta pakkauksessa on EU:n hyväksymä terveysväittämä kolesterolin alentamiseen liittyen.

Tuotetta voi käyttää riisin tapaan pääruokien lisäkkeenä tai vaikkapa erilaisten suolaisten piirakoiden täytteenä. Tuote kypsyy lisäkkeeksi noin 20 minuutissa. Keittämällä seosta noin 30 minuuttia saa aikaan myös ravinteikkaan puuron.

Kaurainen sämpyläjauhoseoksesta valmistat reilusti kauraisen makuisia sämpylöitä

Kaurainen sämpyläjauho valmistetaan sekoittamalla keskenään vehnä- ja kaurajauhoja sekä rikottuja kaurasuurimoita ja -hiutaleita. Jauhoseoksesta syntyy kuohkeita sämpylöitä, joihin suurimot ja hiutaleet tuovat hyvän rakenteen. Sämpylöiden lisäksi jauho sopii mainiosti myös muiden leipien ja rieskojen leivontaan. Tuote on runsaskuituinen sisältäen kuitua 7,1 g/100 g.

Myllyn Paras Kaura-härkäpapurouhe 800 g
Kuluttajapakkauksen GTIN-koodi 6417700054488
6 kot/myyntierä, myyntierän GTIN-koodi 6417700034480

Myllyn Paras Kaurainen sämpyläjauhoseos 1 kg