Altima Oy aloittaa Suomessa

NCC:n kalustovuokraustoiminta yhtiöitetään Altima Groupiksi, joka on Pohjoismaiden toiseksi suurin ja Euroopan kuudenneksi suurin rakennuskonevuokraamo. Altima Groupissa on nyt yhtiöittämisvuorossa Suomen kalustotoiminta, joka jatkaa toimintaansa 1.7.2002 alkaen Altima Oy:n nimellä. Nykyisen noin sadan hengen henkilöstön työsuhteisiin yhtiöittäminen ei vaikuta. Altima Oy on NCC Finland Oy:n sisaryritys, jonka omistaa NCC AB. Altiman markkina-alueita ovat Pohjoismaat, Baltia ja Pietari. Suomessa toimipisteet sijaitsevat Vantaalla, Kotkassa, Lahdessa, Joensuussa, Kuopiossa, Turussa, Tampereella, Jyväskylässä, Oulussa ja Vaasassa. - Altimalla on laaja-alainen tuntemus ja pitkä kokemus rakennuskoneista ja -laitteista. Vuokraamme kaikkia rakentamisessa tarvittavia koneita ja laitteita. Teemme myös työmaa-asennuksia, erityisesti nostokoneiden, työmaatilojen ja rakennusaikaisen sähköistyksen osalta. Tulevaisuudessa panostamme yhä kattavampiin kokonaistoimituksiin, toteaa Altima Oy:n toimitusjohtaja Timo Toivanen.

Yrityksestä

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia, kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Sen liikevaihto vuonna 2015 oli 6,7 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 18.000. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.