Business Park myytiin, vaihdossa tontteja

NCC Finland Oy on tänään 30.12. allekirjoittanut sopimuksen Business Park Airport Plazan kolmannen vaiheen Forten myymisestä Polar Kiinteistöt Oyj:lle. Rakennuksen bruttoala on noin 8.000 kem2 ja kauppaan kuuluu lisäksi 191 autopaikkaa, joista 151 paikoitustalossa.NCC Business Parks -konseptin mukainen Airport Plaza oli lähtölaukaus Vantaan Aviapolis-alueen käynnistymiselle. Viimeinen vaihe Forte valmistui syksyllä 2002. Airport Plaza Pianon omistaa LEL-työeläkekassa ja Plaza Preston Paperiliitto. Business Park Airport Plaza tarjoaa toimitilat noin 50 yritykselle ja 700-800 työntekijälle. Osana kauppasopimusta NCC ostaa Polar Kiinteistöiltä tontteja. Yhteensä noin 700 asunnon rakennusoikeuteen oikeuttavat maa-alueet sijaitsevat Helsingin Malmilla, Vantaan Kaivokselassa, Lahden Ankkurissa ja Joensuun keskustassa. Lisäksi kauppaan kuuluu 15.900 kem2 suuruinen toimistotontti Vantaan Aviapolis-alueelta. - Tämä kauppa oli molempien yhtiöiden strategioiden mukainen. NCC sai jalostettavaa tonttimaata ja Polar Kiinteistöt tuottavan kiinteistön, toteavat johtajat Pekka Kumpulainen ja Markku Hainari. Ps. NCC-yhtiöitä Suomessa ovat vuoden 2003 alussa NCC Rakennus Oy, NCC Property Development Oy, NCC Roads Oy ja Altima Oy. Yritysten vuosittainen liikevaihto on noin 700 miljoonaa euroa ja niiden henkilöstömäärä on noin 2500.

Yrityksestä

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia, kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Sen liikevaihto vuonna 2015 oli 6,7 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 18.000. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.