Futura I -teknologiatalo Vaasaan

NCC:n Länsi-Suomen alueen Vaasan toimisto on allekirjoittanut kvr-pohjaisen tavoitehintaurakkasopimuksen Futura I -teknologiatalon rakennustöistä Oy Vaasa Parks Ab:n kanssa. Sopimuksen arvo on lähes 5,4 miljoonaa euroa (32 miljoonaa markkaa). Yrityksille vuokrattavaa tilaa Futura I:ssä on yhteensä 4.300 neliötä ja keskimääräiset vuokrahinnat noin 10 euroa/m2/kk. Futura I on ensimmäinen teknologiakeskusmallin mukaan toteutettava uudisrakennus Vaasassa. Vuokrattavat tilat ovat muuttuvia avokonttori- tai toimistohuonetiloja, joiden väliseinät ovat helposti siirreltäviä. Palvelupakettiin kuuluvat erikokoiset neuvottelutilat, ravintola kabinetteineen sekä posti- ja vastaanottopalvelut. Futura I:n tiloista on varattu jo yli 60 prosenttia. Peruskäyttäjäkunnan muodostavat sähkö- ja automaatioalan sekä elektroniikka-alan yritykset. Vielä vapaina olevia tiloja tullaan markkinoimaan erityisesti pääkaupunkiseudulla toimiville, kalliita vuokria maksaville yrityksille, joiden työntekijöille voidaan Vaasassa tai sen lähiympäristössä tarjota hyvää elämänlaatua kohtuullisin rahallisin panostuksin. Rakentaminen on aloitettu loppusyksyllä ja talo valmistuu lokakuussa 2002.

Yrityksestä

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia, kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Sen liikevaihto vuonna 2015 oli 6,7 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 18.000. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.