Keskon myymälöille retail park

NCC Property Development ja Kesko ovat allekirjoittaneet esisopimuksen Kodin Ykkösen ja Mustan Pörssin sijoittumisesta Porttipuisto Retail Parkiin Vantaalle. Kesko saa käyttöönsä liikekeskuksen kaikki tilat, yhteensä noin 9700 neliötä. Rakentamisen arvioidaan alkavan vuoden kuluttua ja kauppapaikka avataan keväällä 2006. Tilat myydään sijoittajille.Kehä III:n ja Lahdenväylän risteysalueella sijaitsevasta Porttipuistosta on muodostumassa merkittävä tilaa vievän kaupan keskus pääkaupunkiseudulla. Ikea avasi sinne Suomen toisen sisustustavaratalonsa toukokuussa 2003 ja myös muita hankkeita alueelle on suunnitteilla. - Kauppapaikoille on kysyntää. Porttipuiston lisäksi meillä on suunnitteilla Retail Parkeja mm. Hyvinkäälle ja Tampereelle, kertoo NCC:n kauppapaikkapäällikkö Petri Anttalainen.NCC on toteuttanut kauppakeskus Myyrmannin Vantaalle, Granin Kauniaisiin ja Myllyn Turkuun sekä runsaasti yksittäisiä kauppapaikkoja, esimerkiksi Vantaan ja Tampereen Gigantit ja Riihimäen Merkoksen. Rakenteille on Kaivokselan Spar ja Leppävaaran liikekeskus Sello.

Yrityksestä

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Sen liikevaihto vuonna 2017 oli lähes 5,6 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 17.800. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.